Ik ben aan de hand van de BBG een nieuwe game pc aan het samen stellen met als uitgangspunt het next gen game systeem.
ASROCK Z790 Steel Legend WiFi - Moederbord
WD_BLACK SN770 WDS200T3X0E - SSD
WD_BLACK SN770 WDS100T3X0E - SSD - voor mn OS e.d.
Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 DDR 5
NZXT H7 FLOW Black - Midtowermodel
NZXT C1000 Gold - Voeding
Scythe Mugen 5 Rev.C - Koeler voor processor
ASRock Radeon RX 6950 XT OC Formula - Videokaart
Intel Core i7 13700K - Processor 3.4 GHz (5.4 GHz)
Hoofdtaak van de pc zal gaming zijn. (van FPS tot aan Cyberpunk achtige games)
Mijn monitor die ik al heb staan is een LG Ultragear
Nu heb ik een paar vragen:
1. De processor. bij de BBG staat de I5 versie, maar sommige mensen raden mij een I7 aan (die ik in het bovenstaande rijtje heb opgenomen) Is dat verstandig om langer beter met mn pc door te gaan? of dat sommige games nog beter lopen?
2. De GFX, ik heb eigenlijk altijd Nvidia gehad, geen radeon. Wat zou een goed alternatief zijn voor de GFX (4070ti?)
3. De voeding van 1000W van de BBG hadden ze bij de bouwer niet (ja, ik laat hem een keer voor mij in elkaar zetten) dus mijn vraag is of dit een goed alternatief is?
Verder DDR5 32 GB RAM en 2 HD's waarvoor ik de kleinere voor OS e.d. wil gebruiken en ander spul op de grotere.
Hoor graag wat jullie zouden voorstellen mbt bovenstaande punten
. En of het verstandig is om misschien nog een paar maanden te wachten op een bepaald onderdeel oid.
Dank allen!!
ASROCK Z790 Steel Legend WiFi - Moederbord
WD_BLACK SN770 WDS200T3X0E - SSD
WD_BLACK SN770 WDS100T3X0E - SSD - voor mn OS e.d.
Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 DDR 5
NZXT H7 FLOW Black - Midtowermodel
NZXT C1000 Gold - Voeding
Scythe Mugen 5 Rev.C - Koeler voor processor
ASRock Radeon RX 6950 XT OC Formula - Videokaart
Intel Core i7 13700K - Processor 3.4 GHz (5.4 GHz)
Hoofdtaak van de pc zal gaming zijn. (van FPS tot aan Cyberpunk achtige games)
Mijn monitor die ik al heb staan is een LG Ultragear
Nu heb ik een paar vragen:
1. De processor. bij de BBG staat de I5 versie, maar sommige mensen raden mij een I7 aan (die ik in het bovenstaande rijtje heb opgenomen) Is dat verstandig om langer beter met mn pc door te gaan? of dat sommige games nog beter lopen?
2. De GFX, ik heb eigenlijk altijd Nvidia gehad, geen radeon. Wat zou een goed alternatief zijn voor de GFX (4070ti?)
3. De voeding van 1000W van de BBG hadden ze bij de bouwer niet (ja, ik laat hem een keer voor mij in elkaar zetten) dus mijn vraag is of dit een goed alternatief is?
Verder DDR5 32 GB RAM en 2 HD's waarvoor ik de kleinere voor OS e.d. wil gebruiken en ander spul op de grotere.
Hoor graag wat jullie zouden voorstellen mbt bovenstaande punten

Dank allen!!