Toon posts:

[Eufy 2K] Batterij en stroom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Sjoeffie
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-01 19:08
Mijn vraag

Hallo, ik heb een eufy deurbel dual camera (2K) en een homebase. De bel is aangesloten op een beltrafo waar ongeveer 11 volt uit komt. Toch blijft de bel gebruik maken van de batterij. Ik krijg nu de melding dat de batterijspanning laag is. Gaat de bel dan automatisch over op de trafo of is de bel defect? Ik heb contact gehad met de leverancier en die zegt dat ik de juiste bel heb, omdat ik bang was een verkeerde geleverd te hebben gekregen. Wie weet wat er aan de hand kan zijn.

Alle reacties

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:56
Om iets nuttigs te kunnen zeggen hebben we wel iets meer gegevens nodig.
Wat is het typenummer van je bel, hoe heb je deze aangesloten (welke kabels waar)
Nu is het een beetje de grote raad-maar-raak-show.. daar ben je zelf ook niet mee geholpen..

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:24
Doorgaans mag je geen melding krijgen over batterijspanning als de bel permanente voeding heeft. Dus het lijkt erop of dat het ergens niet goed zit.

Je heb gemeten of de spanning bij de deurbel ook nog aanwezig is en er niet een draadbreuk ergens zit?
Je hebt de draden op de juiste punten van de bel aangesloten?

• Sjoeffie
Ik had gereageerd, maar ik zie dat niet terug. Dus even opnieuw. De bel is aangesloten op de 2 aansluitschroeven op de achterkant. Op de draden staat (los van de bel) staat 11 volt. Dus de bel krijgt spanning. Typenummer weet ik niet. Op de doos staat Dual Camera Double Security. Willen jullie nog meer weten?

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Het typenummer kun je vinden in de app (settings > general > about device)

• Sjoeffie
Het typenummer is T8213

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Sjoeffie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:55:
Op de draden staat (los van de bel) staat 11 volt. Dus de bel krijgt spanning.
https://support.eufy.com/...-for-eufy-wired-doorbells

leest meer dan reageert

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:49
11 volt lijkt mij te weinig, de meeste vereisen 16-24v.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Sjoeffie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:55:
Ik had gereageerd, maar ik zie dat niet terug. Dus even opnieuw. De bel is aangesloten op de 2 aansluitschroeven op de achterkant. Op de draden staat (los van de bel) staat 11 volt. Dus de bel krijgt spanning. Typenummer weet ik niet. Op de doos staat Dual Camera Double Security. Willen jullie nog meer weten?
Ja, tijd voor een andere voeding. 11V is te weinig.

Wise enough to play the fool

• Sjoeffie
Volgens de leverancier is 8 volt voldoende....

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01 14:24
Ik heb de Eufy 2K battery/wired doorbell met HomeBase 2 ook in gebruik. Deze zit aangesloten op een nieuwe 8V/1A beltransformator en dit gaat prima.
Zodra de doorbell spanning van de beltrafo krijgt dan zie je in de Eufy app geen batterijniveau meer in het beeld maar een stekker-logo. Ofwel, dat de doorbell permanente voeding krijgt.

Ik zou eens achterop de doorbell meten met de 11 volt beltransformator aangesloten. Mogelijk is de beltransformator te zwak, of zijn er te veel kabelverliezen waardoor de netto belaste spanning op de doorbell te ver inzakt tot een te lage spanning.

Aan de andere kant ken ik ook een verhaal van iemand die een zelfde soort probleem had waarbij de nieuwe doorbell defect bleek, die deed niets met de externe spanning van de beltransformator. Doorbell teruggestuurd, nieuwe ontvangen en probleem opgelost.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Sjoeffie
Ieder dank voor de hulp. Ik ga maar een beginnen om de bel terug te sturen. Dan kan ik altijd nog een andere trafo kopen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Sjoeffie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:00:
Volgens de leverancier is 8 volt voldoende....
Linkje?

Wise enough to play the fool

• Sjoeffie
Linkje heb ik niet. Ik heb 2 keer telefonisch contact gehad. En daar werd gemeld dat 8 volt voldoende is. Blijkt ook wel uit de reactie van Theo.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Toevallig hetzelfde ding gisteren geïnstalleerd, ook op een 8V/1A voeding. Staat ook in de handleiding op pagina 10:

Overigens veranderde bij mij het icoontje ook van batterij naar een laadicoon bij het aansluiten van de trafo als test. (de bel was toen leeg)

Vervolgens de hele boel geïnstalleerd en nu blijft bij mij het icoontje gewoon weergegeven als batterij icoon. Dus of de bel werkt standaard op accu en laad alleen op als de accu bijna leeg is (of ik heb een fout gemaakt bij het definief aansluiten van de bel)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee