[Eufy 2K] Batterij en stroom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeffie
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-04 19:40
Mijn vraag

Hallo, ik heb een eufy deurbel dual camera (2K) en een homebase. De bel is aangesloten op een beltrafo waar ongeveer 11 volt uit komt. Toch blijft de bel gebruik maken van de batterij. Ik krijg nu de melding dat de batterijspanning laag is. Gaat de bel dan automatisch over op de trafo of is de bel defect? Ik heb contact gehad met de leverancier en die zegt dat ik de juiste bel heb, omdat ik bang was een verkeerde geleverd te hebben gekregen. Wie weet wat er aan de hand kan zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
Om iets nuttigs te kunnen zeggen hebben we wel iets meer gegevens nodig.
Wat is het typenummer van je bel, hoe heb je deze aangesloten (welke kabels waar)
Nu is het een beetje de grote raad-maar-raak-show.. daar ben je zelf ook niet mee geholpen..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:10
Doorgaans mag je geen melding krijgen over batterijspanning als de bel permanente voeding heeft. Dus het lijkt erop of dat het ergens niet goed zit.

Je heb gemeten of de spanning bij de deurbel ook nog aanwezig is en er niet een draadbreuk ergens zit?
Je hebt de draden op de juiste punten van de bel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeffie
Ik had gereageerd, maar ik zie dat niet terug. Dus even opnieuw. De bel is aangesloten op de 2 aansluitschroeven op de achterkant. Op de draden staat (los van de bel) staat 11 volt. Dus de bel krijgt spanning. Typenummer weet ik niet. Op de doos staat Dual Camera Double Security. Willen jullie nog meer weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Het typenummer kun je vinden in de app (settings > general > about device)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeffie
Het typenummer is T8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Sjoeffie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:55:
Op de draden staat (los van de bel) staat 11 volt. Dus de bel krijgt spanning.
https://support.eufy.com/...-for-eufy-wired-doorbells

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
11 volt lijkt mij te weinig, de meeste vereisen 16-24v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Sjoeffie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:55:
Ik had gereageerd, maar ik zie dat niet terug. Dus even opnieuw. De bel is aangesloten op de 2 aansluitschroeven op de achterkant. Op de draden staat (los van de bel) staat 11 volt. Dus de bel krijgt spanning. Typenummer weet ik niet. Op de doos staat Dual Camera Double Security. Willen jullie nog meer weten?
Ja, tijd voor een andere voeding. 11V is te weinig.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeffie
Volgens de leverancier is 8 volt voldoende....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-06 09:54
Ik heb de Eufy 2K battery/wired doorbell met HomeBase 2 ook in gebruik. Deze zit aangesloten op een nieuwe 8V/1A beltransformator en dit gaat prima.
Zodra de doorbell spanning van de beltrafo krijgt dan zie je in de Eufy app geen batterijniveau meer in het beeld maar een stekker-logo. Ofwel, dat de doorbell permanente voeding krijgt.

Ik zou eens achterop de doorbell meten met de 11 volt beltransformator aangesloten. Mogelijk is de beltransformator te zwak, of zijn er te veel kabelverliezen waardoor de netto belaste spanning op de doorbell te ver inzakt tot een te lage spanning.

Aan de andere kant ken ik ook een verhaal van iemand die een zelfde soort probleem had waarbij de nieuwe doorbell defect bleek, die deed niets met de externe spanning van de beltransformator. Doorbell teruggestuurd, nieuwe ontvangen en probleem opgelost.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeffie
Ieder dank voor de hulp. Ik ga maar een beginnen om de bel terug te sturen. Dan kan ik altijd nog een andere trafo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Sjoeffie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:00:
Volgens de leverancier is 8 volt voldoende....
Linkje?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeffie
Linkje heb ik niet. Ik heb 2 keer telefonisch contact gehad. En daar werd gemeld dat 8 volt voldoende is. Blijkt ook wel uit de reactie van Theo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Toevallig hetzelfde ding gisteren geïnstalleerd, ook op een 8V/1A voeding. Staat ook in de handleiding op pagina 10:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLeoiWggd7hdpNmk4d5JyOBU87M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q2rsnibaEYhszfVeN5lkVwfr.png?f=user_large

Overigens veranderde bij mij het icoontje ook van batterij naar een laadicoon bij het aansluiten van de trafo als test. (de bel was toen leeg)

Vervolgens de hele boel geïnstalleerd en nu blijft bij mij het icoontje gewoon weergegeven als batterij icoon. Dus of de bel werkt standaard op accu en laad alleen op als de accu bijna leeg is (of ik heb een fout gemaakt bij het definief aansluiten van de bel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik was even benieuwd hoe dit is afgelopen. Hier zelfde issues. In juli een nieuwe dual cam 2K doorbell geinstalleerd op bestaande bedrading van een nieuwbouwwoning. 8V beltrafo. Al die tijd een groen laadicoontje gezien. Sinds deze week laad hij echter niet meer en is het batterijpercentage inmiddels gezakt naar 11%. Is het apparaat defect of moet ik een nieuwe transformator plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalbass
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-11-2023
Mijn oude ging kapot. Een nieuwe 2K T8210 gekregen.
Werking super. Aangesloten op de oude 18volt adapter. Na half uur van wired symbool (groene plug) over op batterij. Lading was >90%.
Nieuwe adapter aangesloten, 24Volt 500mA. Na anderhalf uur zelfde issue: over naar batterij, lading boven 90%.

Ik heb Eufy gecontacteerd maar krijg nergens consensus of het normaal is dat ie überhaupt van de wired afgaat. Ik kan me niet herinneren met de eerdere doorbell hier last van te hebben. Die gaf altijd wired aan.
Iemand hier nog een idee welke adapter wel goed zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalbass
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Vervolgens de hele boel geïnstalleerd en nu blijft bij mij het icoontje gewoon weergegeven als batterij icoon. Dus of de bel werkt standaard op accu en laad alleen op als de accu bijna leeg is (of ik heb een fout gemaakt bij het definief aansluiten van de bel)
Hoe is dit afgelopen, werkt hij nu standaard op accu en laad enkel wanneer hij onder een bepaalde lading gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalbass
Batata007 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:01:
Ik was even benieuwd hoe dit is afgelopen. Hier zelfde issues. In juli een nieuwe dual cam 2K doorbell geinstalleerd op bestaande bedrading van een nieuwbouwwoning. 8V beltrafo. Al die tijd een groen laadicoontje gezien. Sinds deze week laad hij echter niet meer en is het batterijpercentage inmiddels gezakt naar 11%. Is het apparaat defect of moet ik een nieuwe transformator plaatsen?
Om gek van te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mentalbass schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:37:
[...]

Hoe is dit afgelopen, werkt hij nu standaard op accu en laad enkel wanneer hij onder een bepaalde lading gaat?
Ik zal het eens in de gaten houden, maar naar mijn idee staat er nu constant een laad icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalbass
rens-br schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:09:
[...]

Ik zal het eens in de gaten houden, maar naar mijn idee staat er nu constant een laad icoontje.
Ik heb weer contact gehad. Eufy stelt dat mijn camera wel oplaad maar door vele detectie weinig laad kans heeft. Ik heb activiteit zone aangepast en hem van maximaal naar gebalanceerd profiel gezet. Gister was hij 93% en vandaag 94% met de 24v 500ma adapter.
Hij laad dus wel maar mondjesmaat.
En zo eigenwijs als ik ben een adapter van 24v 2Ampere van weekend proberen.

Ik denk dat bij jou het momentum van laden en gebruik perfect is. Die van mij kruipt daar nu naartoe, is mijn indruk.
Pagina: 1