Zojuist mijn pc aangezet met de kast open, zie ik dat de CPU ventilator niet draait!
Na een schoonmaakbeurt helaas nog steeds niet, dus hij is na 10 jaar trouwe dienst aan vervanging toe. De pc is overigens net zo oud met een i5 2500k CPU.
Nu heb ik nog een "Noiseblocker Black Silent Pro PWM, 120mm" liggen en die er voorlopig op gezet. Het is een hele mooie ventilator maar volgens mij bedoeld om als kastventilator.
Wat zou je aanraden? De Noiseblocker lekker laten zitten, of een nieuwe ventilator aanschaffen?
De Scythe is nog steeds te koop, maar ik vraag me af Scythe geen nieuwere/betere modellen heeft.
Verder lijkt me bijv de Noctua NF-P12 redux-1700 PWM een mooie optie.
Hieronder links naar de 3 genoemde verlatoren:
uitvoering: Noiseblocker Black Silent Pro PWM, 120mm
uitvoering: Scythe Slip Stream PWM, 120mm
uitvoering: Noctua NF-P12 redux-1700 PWM, 120mm
Na een schoonmaakbeurt helaas nog steeds niet, dus hij is na 10 jaar trouwe dienst aan vervanging toe. De pc is overigens net zo oud met een i5 2500k CPU.
Nu heb ik nog een "Noiseblocker Black Silent Pro PWM, 120mm" liggen en die er voorlopig op gezet. Het is een hele mooie ventilator maar volgens mij bedoeld om als kastventilator.
Wat zou je aanraden? De Noiseblocker lekker laten zitten, of een nieuwe ventilator aanschaffen?
De Scythe is nog steeds te koop, maar ik vraag me af Scythe geen nieuwere/betere modellen heeft.
Verder lijkt me bijv de Noctua NF-P12 redux-1700 PWM een mooie optie.
Hieronder links naar de 3 genoemde verlatoren:
uitvoering: Noiseblocker Black Silent Pro PWM, 120mm
uitvoering: Scythe Slip Stream PWM, 120mm
uitvoering: Noctua NF-P12 redux-1700 PWM, 120mm