Steamlink bedraad snelheidsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Het probleem
Ik ervaar verbindingsproblemen bij het streamen van games van mijn snelle game pc via steamlink naar een nvidia shield pro. Dit probleem had ik niet toen ik gebruik maakte van Nvidia Gamestream maar omdat die toepassing verdwijnt, onderzoek ik dit alternatief.

De aansluiting
De verbinding gaat bedraad naar een Gigabit switch (TL-SG108E) De Shield is ook op de switch aangesloten. De switch is aangesloten op een TP-Link Deco M9 die bedraad is aangesloten op de Zyxel modem behorende bij mijn T-Mobile glasvezel aansluiting.

Overige info
Ik heb uiteraard al flink gegoogeld maar kom vooral fora tegen die over instabiele wifi gaan of over problemen door specifieke routers of topics die nogal oud zijn. Daarnaast ervaar ik dit probleem niet bij alle spellen. De Origin versie van Fifa 22 speelt bijvoorbeeld voor geen meter, hetzelfde geldt voor It takes two die zonder gamestore is geinstalleerd. De Pro evolution Soccer demo van Steam zelf draait wel goed. Het lijkt dus op een steam probleem waarbij het probleem zich alleen of vooral voordoet bij non-steam games.

Vragen
  1. Herkennen jullie deze problemen?
  2. Weet iemand een oplossing hiervoor?
  3. Is er een betere manier om lokaal games te streamen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:12

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

wat zijn de specs van je game pc?

kan je de detail perf. overlay aanzetten op de steam link en kijken wat de latency is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Bedankt voor je reactie. Ik heb het inmiddels opgegeven en een ps5 gekocht. Ik was sowieso van plan die dit jaar aan te schaffen. Als ik in de woonkamer wil gamen heb ik geen zin in gedoe en streamen kan goed werken maar er zijn veel factoren die de ervaring kunnen beinvloeden en ik merk dat dat erg vervelend is.