Toon posts:

Hulp met Trust pc-speakers op oude tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JoeyToorn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12-01 01:21
Goedenavond allen,

Ik ben slechts een basistechneut (zelfs dat valt te betwisten) maar ik vraag graag hier om advies bij dit probleem. Ik heb een oude tv en een set pc-speakers die ik graag hierop wil aansluiten. Echter weet ik niet welke kabels ik hiervoor nodig heb.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Ik heb een oude Sony Bravia KDL 40W2000 met HMDI en tulp(?)aansluitingen voor audio en een ingang voor een koptelefoon. Daarnaast probeer ik de Trust GXT 38 2.1 Gaming soundsystem met subwoofer aan te sluiten. Deze is middels een aux-kabel met tussenstuk voor volume en koptelefoonaansluiting aan te sluiten maar werkt helaas niet via de koptelefooningang op de tv.

Ik zal foto’s bijvoegen met de ingangen van de tv en het uiterlijk van het geluidssysteem. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen welke kabels ik kan kopen om deze correct aan te sluiten.

Met vriendelijke groet,

Joey

Beste antwoord (via JoeyToorn op 11-01-2023 23:22)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op je laatste foto zie je rechts onderaan een rode en witte tulpaansluiting. Dat is een lijnuitgang, bedoeld om naar een versterker (of in jouw geval: speakerset met ingebouwde versterker) te gaan. Kortom: die moet je hebben :)

Op je subwoofer heb je ook twee van dergelijke aansluitingen. De onderste van de twee is de ingang :)

Sluit van die rood op rood en wit op wit aan en dan zou dat goed moeten gaan. De ingang op de volumeregelaar heb je niet nodig, die is voor bijvoorbeeld een iPod of telefoon. De andere aansluiting op de volumeregelaar is een uitgang voor een losse koptelefoon :)

Edit: korte handleiding hier, kun je ook op inzoomen https://dc1ikuqcporsz.clo...3_quickmanuals_VA_6-0.pdf

[Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 11-01-2023 22:40]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• JoeyToorn

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op je laatste foto zie je rechts onderaan een rode en witte tulpaansluiting. Dat is een lijnuitgang, bedoeld om naar een versterker (of in jouw geval: speakerset met ingebouwde versterker) te gaan. Kortom: die moet je hebben :)

Op je subwoofer heb je ook twee van dergelijke aansluitingen. De onderste van de twee is de ingang :)

Sluit van die rood op rood en wit op wit aan en dan zou dat goed moeten gaan. De ingang op de volumeregelaar heb je niet nodig, die is voor bijvoorbeeld een iPod of telefoon. De andere aansluiting op de volumeregelaar is een uitgang voor een losse koptelefoon :)

Edit: korte handleiding hier, kun je ook op inzoomen https://dc1ikuqcporsz.clo...3_quickmanuals_VA_6-0.pdf

[Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 11-01-2023 22:40]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JoeyToorn
@The Eagle Thanks maat! Ik ga het zo direct proberen maar ben er van overtuigd dat het zeker zal werken ;) bedankt voor de snelle reactie!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee