Vraag

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-01 05:48
als ik mijn werkaccount in outlook (exchange) toevoeg in outlook doet deze het in eerste instantie goed. Ik kan mail versturen en ontvangen en ik kan in mijn agenda plannen.

Na een uur of opnieuw opstarten doet deze het niet meer. Op mijn vorige pc werkte het wel goed (W10 - office 2019 pro).

Ik werk met windows 11- MS office 2021 pro

Opnieuw installeren helpt niet.

Wie kan mij helpen om het werkaccount weer werkend te krijgen.

Alle reacties

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-01 22:35
Hebben jullie geen ICT afdeling ?

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

• Metaltoby
Het account staat op mijn eigen pc. Daar doet ICT niets aan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het helpt als je meer concrete info geeft. Wat is concreet 'doet het niet meer'? Welke foutmelding krijg je, staat er iets in het Windows event log? Wat zijn de OL instellingen?

Je zou ook de beheerders wel kunnen vragen naar wat ze server side zien gebeuren in dat uur.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Metaltoby
Niet meer doen betekent dat je ook niets meer kan! Geen email verzenden of ontvangen en agenda's van collega's inkijken e.d.

De beheerders zien niets op de server.
Ik krijg geen foutmeldingen.
Eventlog ziet geen vreemde dingen of foutmeldingen.

Wat is OL?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OL = Outlook.

Maar nog steeds snap ik niet wat 'niets doen' concreet betekent. terwijl dat nodig is om mee te denken. "Mijn auto doet niets" betekent heel iets anders onderaan een ravijn dan waar het volume van de radio op nul staat. De monteur zal daar toch echt anders mee om willen gaan. :P

Dus, wat bedoel je: PC gaat helemaal uit; Outlook sluit zichzelf af of bevriest; je typt een mail, drukt op verzenden en het blijft staan in Postvak uit; iets anders? Heel concreet. Geen agenda bekijken: je klikt en ziet een lege agenda; je klikt en ziet een oude agenda; je klikt en iets bevriest; iets anders? Dit zijn hele relevante dingen om te zeggen.

Dan nog heb ik geen antwoord voor je, maar zonder die details is er uberhaupt niet mee te denken.

Als de beheerders niets zien op de server: onmogelijk. Of dan zal je vanaf het begin nul contact hebben gehad. Waarschijnlijker dat ze geen tijd om te kijken, of ze niets bijzonders zien. Maar dan nog is in dat laatste geval te zien wanneer wel/geen contact meer is.

Logging: in Opties - geavanceerd kan je op twee plaatsen meer meldingen inschakelen. Bij Ontwikkelaar en bij Overig. Althans, bij mijn oudere versie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Metaltoby
Mijn kennis wat OL betreft is puur op gebruikersvlak.

Outlook start op met mijn eigen account en het account van mijn werk.
Mijn account doet het goed.

Het account van mijn werk lijkt het ook goed te doen want je ziet de agenda en het mailverkeer wat je hebt gehad. Je kan dus niet in iemand agenda kijken. Als je een mail wilt versturen blijft deze in de outbox hangen.

Ofwel mijn werkaccount werkt als een auto zonder benzine. ;)

Aan de beheerders van mijn werk heb je geen fluit. Ze mogen alleen maar worden ingezet als het gaat over hardware van mijn werkgever. Dit is dus niet het geval.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Metaltoby schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:41:
Mijn kennis wat OL betreft is puur op gebruikersvlak.

Outlook start op met mijn eigen account en het account van mijn werk.
Mijn account doet het goed.

Het account van mijn werk lijkt het ook goed te doen want je ziet de agenda en het mailverkeer wat je hebt gehad. Je kan dus niet in iemand agenda kijken. Als je een mail wilt versturen blijft deze in de outbox hangen.

Ofwel mijn werkaccount werkt als een auto zonder benzine. ;)

Aan de beheerders van mijn werk heb je geen fluit. Ze mogen alleen maar worden ingezet als het gaat over hardware van mijn werkgever. Dit is dus niet het geval.
Ik vrees toch dat je er met de IT-club van je werkgever uit moet komen. Zij weten de settings, kunnen op de server kijken, etc. Met de summiere info (en imo niet bepaald nette reacties) die je geeft is het onmogelijk een relevant antwoord te geven.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Metaltoby
Jammer maar waar. Ik hoopte op een simpele oplossing. :(

Bedankt voor de hulp.

[Voor 18% gewijzigd door Metaltoby op 12-01-2023 10:46]

• Forte
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:35
Klinkt als een soortgelijk issue dat ik had: Forte in "Het algemene Microsoft 365 topic"

Werkt online outlook wel? Kan je mogelijk ergens in je Outlook aangeven dat je niet de nieuwe versie van Outlook wil proberen?

• Metaltoby
De webmailversie via de browser werkt wel. Ik weet niet of ik dat (oudere versie OL) kan aangeven binnen outlook maar op mijn werktelefoon werk (werkend) ik met de nieuwste outlook. Ik zal de topic eens doorlezen.

[Voor 4% gewijzigd door Metaltoby op 12-01-2023 10:58]

• Metaltoby
Ik ben er achter gekomen waar het aan ligt.

Als ik met mijn webbrowser webmail van het werk inlog dan logt outlook ook in en kan ik daar alles mee doen wat je normaal gesproken met outlook ook kan doen.

Rare vraag: Kan outlook zelfstandig permanent verbinding kan maken?

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 15:55
Metaltoby schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:56:
Ik ben er achter gekomen waar het aan ligt.

Als ik met mijn webbrowser webmail van het werk inlog dan logt outlook ook in en kan ik daar alles mee doen wat je normaal gesproken met outlook ook kan doen.

Rare vraag: Kan outlook zelfstandig permanent verbinding kan maken?
Uiteraard kan Outlook zelfstandig permanent verbinding maken. Maar blijkbaar gaat dat bij jou niet goed. Kijk even goed naar de verbindingsstatus van Outlook.
Doe het volgende. Gebruik Outlook zonder dat je ook naar Outlook in de browser gaat. Wanneer Outlook dan weer niet goed werkt zoals je in jouw openingspost beschreef, kijk even rechts onderin op de taakbalk. Daar zie je allerlei kleine icoontjes. Wanneer je daar ook het icoon van Outlook ziet, houd dan de CTRL toets op je toetsenbord ingeklikt en klik met de rechtermuisknop op dat icoontje. Als het goed is zie je dan de optie "verbindingsstatus".
Is daar een probleem te zien? Wat gebeurt er wanneer je "Opnieuw verbinding maken" selecteert?

Mocht je dat kleine icoontje van Outlook niet zien, dan kan het zijn dat er even geen ruimte is op jouw taakbalk. Links naast die kleine icoontjes staat dan een getekend dakje ^ waar je op kunt klikken. Dan zul je het icoontje van Outlook wel kunnen vinden.

Make music, not war

• Metaltoby
Status update 13123

Na opstarten outlook
Volgens het icoontje in de taakbalk worden er gegevens opgevraagd van de server.
Volgens outlook (rechtsonder in outlook) zijn alle mappen bijgewerkt en verbonden met Microsoft Exchange

Volgens mij werkt outlook nu nog niet. Ik heb geprobeerd een email naar mij privé adres te sturen. De mail blijft hangen in de outbox.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee