Postnl verzekerservice (buitenland) niet online te kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 23:29
Ik verwacht de komende tijd wat kostbare brievenbus pakketjes met PostNL naar het buitenland te versturen. O.a. Canada, VS etc.

Op de website kun je dan een brievenbus verzending vinden met een verzekering tot 500 euro.

Zie plaatje. Maar als ik begin met invoeren van de gegevens dan vind ik deze optie vervolgens nergens meer terug. Ik heb verschillende opties geprobeerd (brief, brievenbus pakket en gewoon pakket)

Ook ben ik benieuwd of er mensen zijn hier met ervaringen. Als het poststuk niet aankomt, komt PostNL over de brug met die 500 euro of moet je door allerlei onmogelijke te nemen hoepels springen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vj-POc4M0SzbW2pPWHa2B1oXOzI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wFsG7hZXZ6c8R72gX36vZ1tB.png?f=fotoalbum_large

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:05
Voor het over de brug komen deel zal waarschijnlijk gewoon gelden dat jij moet aangeven / aantonen wat in het pakket zit, een inkoop factuur moet tonen en dat je daarop uitbetaald krijgt als de claim gegrond wordt geklaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Als ik https://www.postnl.nl/ver...land-met-verzekerservice/ mag geloven kan je dit alleen bij een pakketpunt regelen en niet online.

Verder heb ik de titel iets aangepast, zodat deze wat duidelijker is.

[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 11-01-2023 21:23 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Dennism schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:05:
Voor het over de brug komen deel zal waarschijnlijk gewoon gelden dat jij moet aangeven / aantonen wat in het pakket zit, een inkoop factuur moet tonen en dat je daarop uitbetaald krijgt als de claim gegrond wordt geklaagd.
Ik heb eerder verzonden naar o.a de VS en de beloofde track and trace code heeft nooit gewerkt zodra het pakketje over de grens is. Dan blijft ie gewoon op 'aangekomen in land x' staan. Stel nu dat de koper een aantal weken later verklaart dat het pakket niets is aangekomen en zijn geld terug vraagt, hoe kan ik aantonen bij PostNL dat het pakket is zoekgeraakt?
Heb je daar ervaring mee?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 22:48
En een andere vervoerder...?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38
Ik begrijp even niet welke optie je dan zoekt op de site die je niet kan vinden? Je kiest toch zoals het screenshot laat zien een bepaald product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@Jimster Nee, dit krijg je te zien als je even snel de verzendopties wil zien. Als je vervolgens een verzending aanmaakt krijg je deze optie nergens te zien en max 50 euro verzekering. Maar Yorrin heeft de vraag al beantwoord het kan alleen aan het loket.
Maar gezien mijn ervaringen met postnl, klachtenafhandeling en een topic op dit forum waarin twee voorbeelden staan van afgewezen claims heb ik geen vertrouwen in ons postbedrijf. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:05
Cobb schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:13:
[...]

Ik heb eerder verzonden naar o.a de VS en de beloofde track and trace code heeft nooit gewerkt zodra het pakketje over de grens is. Dan blijft ie gewoon op 'aangekomen in land x' staan. Stel nu dat de koper een aantal weken later verklaart dat het pakket niets is aangekomen en zijn geld terug vraagt, hoe kan ik aantonen bij PostNL dat het pakket is zoekgeraakt?
Heb je daar ervaring mee?
Nee, maar dat zal op de standaard wijze gaan verwacht ik, koper klaagt bij jou, jij bij PostNL en dan gaat er vanuit PostNL een onderzoek lopen. Waarvan de uitkomst uiteraard voor jou belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Cobb schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:33:
@Jimster Nee, dit krijg je te zien als je even snel de verzendopties wil zien. Als je vervolgens een verzending aanmaakt krijg je deze optie nergens te zien en max 50 euro verzekering. Maar Yorrin heeft de vraag al beantwoord het kan alleen aan het loket.
Maar gezien mijn ervaringen met postnl, klachtenafhandeling en een topic op dit forum waarin twee voorbeelden staan van afgewezen claims heb ik geen vertrouwen in ons postbedrijf. Iemand tips?
Misschien kan het alleen aan het loket, omdat je een CN23 formulier moet invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@Jimster dat formulier staat los van dezd service. Je kunt er ook binnen NL voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:00
je moet dat gewoon kunnen aanvinken tijdens het bestelproces als je die van 23,90 kiest

heeft niks te maken met loket of CN23 formulier

overigens wordt wel de waarde gehanteerd van het douaneformulier ook bij pakketten.

Dus ga je de inklaring drukken door de kosten daarop lager te vermelden gaat de verzekerde waarde daar ook naar toe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
Cobb schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 23:42:
@Jimster dat formulier staat los van dezd service. Je kunt er ook binnen NL voor kiezen.
Misschien begrijp je mij verkeerd of ik jou.
Als je een pakket naar buiten EU verstuurd, moet je een CN23/CN22 formulier invullen. Volgens de postnl site is dit formulier ook nodig wanneer je een brief met verzekerservice stuurt naar buiten de EU. Misschien dat je daarom online niet kiezen voor brief met verzekerservice.
Zie https://www.postnl.nl/kla...lk-douaneformulier-nodig/
boyette schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 00:03:
je moet dat gewoon kunnen aanvinken tijdens het bestelproces als je die van 23,90 kiest
Probeer het maar, het is mij ook niet gelukt.

[ Voor 17% gewijzigd door Jimster op 12-01-2023 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:00
Jimster schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 00:34:
[...]

Misschien begrijp je mij verkeerd of ik jou.
Als je een pakket naar buiten EU verstuurd, moet je een CN23/CN22 formulier invullen. Volgens de postnl site is dit formulier ook nodig wanneer je een brief met verzekerservice stuurt naar buiten de EU. Misschien dat je daarom online niet kiezen voor brief met verzekerservice.
Zie https://www.postnl.nl/kla...lk-douaneformulier-nodig/

[...]

Probeer het maar, het is mij ook niet gelukt.
ik begrijp het heel goed en dat formulier is nodig voor elke zending buiten de eu en heeft niets.met de verzekering te maken

je kunt ook zendingen binnen NL of binnen de EU verzekeren dan vul je dat formulier niet in

dat is voor de douane / customs
is heel wat anders
Pagina: 1