Toon posts:

Netatmo deurbel, bel 'zoemt'

Pagina: 1
Acties:

• Proditor
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 10:53
Ik heb via marktplaats een Netatmo video deurbel gekocht om mijn Ring te vervangen ivm oplopende abonnementskosten.

De bel gemonteerd volgens de handleiding, en de bel werkt prima. Als ik de knop indruk gaat de bel in huis over, notificatie op telefoon komt binnen en beeld is ok.

Alleen 'zoemt' de bel continue.
[Video: https://imgur.com/a/1KAqEtj]

De bel is een Grothe LTW 1171A 8VAC en staat in de compatible lijst van Netatmo. Ook de verschillende settings op de bel adapter van Netatmo geprobeerd, maar dat had geen effect.

Ik heb uiteraard al contact opgenomen met Netatmo, maar misschien hebben jullie een idee.

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:15
Te hoge spanning? Heb je iets aan de trafo veranderd?

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl)

• Proditor
Nee. ABB 8va trafo.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-01 12:46

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Die van jou maakt wel heel erg lawaai. Waarschijnlijk ook omdat je een solenoid hebt die tegen een bel ramt. Ik heb een buzzer, maar die kraakt ook wel. Ik heb dat tussenblokje op standje 2-low gezet. Dan is het een stuk minder, maar het is niet helemaal weg. Het is eigenlijk ook geen heel goed product volgens mij. Het is dat ik hem een keer heb gewonnen.

• Proditor
Amanoo schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:06:
Die van jou maakt wel heel erg lawaai. Waarschijnlijk ook omdat je een solenoid hebt die tegen een bel ramt. Ik heb een buzzer, maar die kraakt ook wel. Ik heb dat tussenblokje op standje 2-low gezet. Dan is het een stuk minder, maar het is niet helemaal weg. Het is eigenlijk ook geen heel goed product volgens mij. Het is dat ik hem een keer heb gewonnen.
Ja ik heb nog geen antwoord van Netatmo, maar als dit niet op te lossen is moet hij de deur weer uit. Maar er zijn niet heel veel oplossingen zonder cloud opslag abonnement.

Eufy, Hombli en deze.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-01 12:46

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Proditor schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:17:
[...]

Ja ik heb nog geen antwoord van Netatmo, maar als dit niet op te lossen is moet hij de deur weer uit. Maar er zijn niet heel veel oplossingen zonder cloud opslag abonnement.

Eufy, Hombli en deze.
Ja, de keuze is erg beperkt. Alternatief is een DIY iets. Ik weet dat er op AliExpress kitjes voor rondzwerven die je zelf kan programmeren, maar dan moet je wel weer vertrouwen dat de Chinezen niet geheimzinnig hebben gedaan met de firmware. Uiteraard kan je ook een andere gong kopen die een wat hogere threshold heeft voordat hij afgaat. Een die gewoon totaal niet werkt als er alleen een lekstroompje doorheen loopt. Maar ik weet niet hoe gehecht je bent aan je huidige gong.

HELE GROTE EDIT:
Ik was net de hele tijd iets aan het schrijven en herschrijven over beunoplossingen. Dat je wellicht een elektrisch circuit kan bouwen om dit op te lossen. Aanvankelijk had ik een paar hele slechte oplossingen, maar door dit mentaal doorontwikkelen van circuits, heb ik net beredeneerd wat er in dat zwarte doosje moet zitten dat je parallel moet hangen met je gong.

Dat zwarte doosje doet zijn werk niet goed, of in ieder geval niet goed genoeg voor jouw gong. Ik weet niet of dit een defect is of een ontwerpfout. Mocht het een ontwerpfout zijn, dan kan ik wellicht wel een alternatieve versie van het circuit verzinnen dat jouw probleem zou moeten doen ophouden. Het blijft echter beunwerk, dus 100% op eigen risico.

Maar heb je wel al met die knopjes onderop dat zwarte doosje gespeeld? Bij mij maakte dat ook veel uit. Ik heb het op strandje 2-low moeten zetten.

[Voor 142% gewijzigd door Amanoo op 13-01-2023 00:28]

• Proditor
Ik ben totaal niet gehecht aan de bel en heb inderdaad ook al met de knopjes gespeeld. Dat laatste heeft geen effect.

Ik denk inderdaad dat of het kastje gewoon überhaupt niet erg beste kwaliteit heeft. Lukraak bellen gaan vervangen lijkt me dan ook niet heel handig. Ik wacht wel even af waar Netatmo mee komt, ALS ze ooit gaan reageren.

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:27

John

🚀

Ik heb dit ook bij mijn Netatmo bel. Alle opties geprobeerd met het kastje maar geen succes. Uiteindelijk het gedeelte wat trilt eruit gehaald. Mijn bel wilde ik toch via HomePods laten verlopen.

• Proditor
Ik heb een 'noise surpressing kit' ontvangen. Geïnstalleerd, geen verschil.
-edit- opgelost door de bel module op stand low-2 te zetten ipv low-1. Samen met de 'noise surpressor' is de boel nu stil.

Behoorlijk teleurgesteld in de kwaliteit van de deurbel. Niet de goedkoopste op de markt, maar dit soort issues heb ik met mijn vorige ring 2 deurbel nooit gehad. En beeld kwaliteit van de ring 2 was ook beter. Jammer van het abonnement model.

[Voor 16% gewijzigd door Proditor op 27-01-2023 10:53]

• Died
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01 16:51
Had ik ook last van met deze bel.
Bel vervangen voor deze bel: https://www.kabelshop.nl/...t-772-i8439-t1450045.html
Werkte hierna naar behoren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee