Geplaatste micro-omvormers(hoymiles) anders dan in offerte

Pagina: 1
Acties:
  • 2.058 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinq
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:36
Goedenavond,

Recent zijn bij ons op het dak 10 zonnepanelen geplaatst in de volgende opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCvhAscLNIT9H7UIVOivTX1G0bM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/18UNj4kk5SmlGE9TfkLShjkO.png?f=user_large

De geplaatste panelen: 10x JA Solar JAM54S31/395 Full Black (Zwart Frame).
Nu zie ik in de definitieve factuur dat er echter 3x Hoymiles HMS-2000 zijn geplaatst, in plaats van 5x APS DS3-EU (660) Micro Omvormers die in de offerte stonden.

Ik heb navraag gedaan bij de installateur of het geen nadeel is dat er maar 3 omvormers gebruikt zijn ipv 5. Hij geeft aan dat de hoymiles omvormers zelf beter zijn. Ik zie wel dat alle panelen onafhankelijk van elkaar 'werken' dus dat de schaduw van 1 paneel geen effect heeft op de ander. Als ik op internet echter de prijzen vergelijk dan komt 3x hoymiles iets goedkoper uit dan 5x APS:
- https://solargarant.nl/apsystems-ds3-micro-omvormer/
- https://www.solarchamp.eu...ymiles%20hms-2000-4t.html

Niet schokkend, maar toch op zijn minst niet zo netjes dat ze dit even duidelijk gecommuniceerd hebben in plaats van alleen op de factuur vermelden.

Ik heb zelf geen idee of deze opstelling nu gelijkwaardig, minder of misschien zelfs beter is. Iemand met wat meer kennis die mij daar uitsluitsel over kan geven?

Daarnaast heb ik een Hoymiles DTU-Pro-S gateway. Deze is via wifi verbonden op een apart 'iot' network, omdat ik het wilde isoleren van mijn hoofdnetwerk. Ik zie echter wel dat dit apparaat een openbaar wifi netwerk broadcast (DTUP-81xxxxxxxx). Als je daarmee verbind kan je vervolgens met de 'S-Miles Installer' iOS app verbinden en via een standaard installer account (met een belachelijk simpel wachtwoord) inzicht krijgen in het systeem en ook de DTU zelf configureren (zoals hoe deze verbonden is met het internet). Al met al geeft me dit zacht uitgedrukt niet echt een veilig gevoel. Iemand ervaring met Hoymiles met tips of geruststellende gedachtes ;)?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:35
APSystems is Amerikaans. Holymiles is Chinees.

Je laatste opmerking is precies de reden dat ik geen Holymiles gebruik maar het is geen slecht product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Fantastisch spul. Zie sinds kort een open netwerk met deze naam in mijn omgeving. Ongetwijfeld van een buurman die hier niets vanaf weet en ook niet de behoefte om hier iets aan te doen. Ondertussen lekker de dicht bezette ether vervuilend.

Heb jij al iets anders kunnen bemachtigen?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinq
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:36
Ze hebben de software geupdate en nu kan ik ieder geval het SSID beveiligen met een wachtwoord. Ook heb ik alles verbonden met een geïsoleerd wifi gastnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tejo96
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-03-2023
Goedemiddag, mijn panelen zijn offline mag ik vragen hoe jij een beveiligd ssid hebt in kunnen instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@Tejo96 graag nieuw / eigen topic, met meer informatie. :Y

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.