Toon posts:

Documenten digitaal laten ondertekenen via een tool.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-01 11:38
Ik zou graag papier wegwerken en een proces digitaliseren.

Situatie:
Voor de administratie moeten werknemers maandelijks een A4 papier tekenen (source is XML of PDF) met zijn of haar persoonlijk gewerkte uren. Elk werknemer heeft dus 1 unieke A4. Ik heb in dit geval zijn er elke maand 200 PDF's die worden afgeprint.

te automatiseren?
Ik had dit graag geautomatiseerd zodat werknemers hun persoonlijk document krijgen via een tool waar ze online of via een smartphone app hun handtekening digitaal kunnen plaatsen.

Ik heb al Docusign.com geprobeert maar ze kunnen in bulk enkel 200x hetzelfde document versturen, niet 200x een uniek document. Het zou wel gaan via een API maar dat zou 20.000 euro kosten per jaar ;-)

Het mag gerust via een API verlopen maar dan moeten de prijzen wel haalbaar zijn.

Het grootste probleem lijkt me dat ik 200 unieke PDF's heb. En een verzendlijst van 200 contacten (mail + naam) En dat het juiste document aan het juiste e-mail adres moet gekoppeld worden.

In theorie kan ik een XML exporteren waar alle data instaat. Gewerkte uren + e-mail + naam. Als ik die XML naar een sign document API service kan sturen heb ik natuurlik minder manueel werk, ongeveer 3,5u/maand of €50/maand indien jobststudent) = €600/jaar. na 5 jaar = €3000.

Dus laat ons zeggen dat het systeem om de PDF's of XML's automatisch naar de Sign API te sturen maximaal €3000 mag kosten?

Iemand ervaring of tips wat ik het beste doen?

Alle reacties

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:06
Afhankelijk van hoe handig je zelf bent (en hoe open je staat voor bijv een Google):

als je de data in een Google Spreadsheet hebt (of andere bron) dan is het prima mogelijk om met een Google script een PDF te genereren (obv. een Spreadsheet / template) en deze dan naar een email adres te versturen wat in/bij diezelfde data te vinden is.

Dit zorgt er in ieder geval voor dat het genereren / verzenden automatisch zou kunnen verlopen

Wellicht wat out of the box en nog geen oplossing voor je zoektocht naar een API / signing oplossing, maar wel een begin om aan die eerste automatisering die je noemt te werken (3.5u / maand)

Strava

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
In hoeverre moet het rechtsgeldig en herleidbaar zijn tot een bepaald persoon?

Anders kan je in HTML gewoon een krabbel/foto vragen en die in de pdf frotten/genereren.

Zo heb ik online een document waarbij iemand na inloggen een handtekening/foto zet en de website maakt er een pdf van.
Simpel en doeltreffend omdat er een herleidbaar inlog aan vast zit.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb een keer voor een project documenten uit sharepoint via ondertekenen.nl moeten ondertekenen. Dit werkt eigenlijk best goed, wat het kost en hoe het verder werkt geen idee, maar misschien zou je er even naar kunnen kijken.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wij gebruiken SignRequest (via een api). Werkt prima. Geen idee wat het kost maar dat kan je opvragen natuurlijk.

Roomba E5 te koop

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-01 11:38
Veel dank! Ik ga alle opties uitpluizen!

- mogelijk moeten ze niet echt tekenen en is informeren per mail al voldoende. (Merci voor tip) En dat kan ik makkelijk in mijn huidig programma implementeren via een externe smtp mailserver.

- google sheets en scripts snel getest, is ook een uitweg omdat alle mails via gsuite lopen. Ik kan een xml importeren en via een script mailen moest de bovenstaande oplossing niet werken en informeren per mail voldoende bijkt.

Merci om mee te brainstormen! :)

[Voor 85% gewijzigd door Coolstart op 11-01-2023 23:35]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee