Toon posts:

Elektra wegwerken tussen muur en akoestisch paneel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wagenus
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-01 21:16
Het nieuwe jaar is begonnen en het werd tijd voor weer een nieuw klusprojectje... Ik ben van plan om op de muur achter mijn tv akoestische panelen te plaatsen. Op de plaats waar deze moeten komen bevind zich momenteel een stopcontact op 1,2 meter hoogte en deze wil ik verplaatsen zodat die uit het zicht is.

De mooiste oplossing hiervoor zou zijn om een sleuf te fresen en het leidingwerk vanaf de bestaande inbouwdoos door te trekken naar een nieuw (iets lager gelegen) inbouwdoos met daarop stopcontact. Dit is echter best wat werk, hier zal ik iemand voor moeten inhuren en levert veel stof op.

Het alternatief wat ik overweeg, is om tussen de akoestische panelen en de muur een OSB-plaat te plaatsen van ca. 18mm dik. In deze OSB-plaat wil ik een dunne sleuf zagen ter hoogte van de oorspronkelijke inbouwdoos, een stuk naar beneden.
Mijn plan is om de bestaande kabels die vanuit de centraaldoos komen d.m.v. lasklemmen te verbinden aan een nieuwe kabel (ik denk XMVK - 3x2,5mm). Deze nieuwe kabel zal vanuit de oorspronkelijke inbouwdoos door de sleuf naar beneden lopen en uitmonden in een stopcontact.

De elektriciteitskabel loopt dan tussen de muur en het akoestische paneel, in de sleuf die ik in de OSB-plaat heb gecreëerd.

Daar ik met dit alternatief afwijk van de 'mooie' oplossing, vraag ik me af: is wat ik van plan ben veilig of zie ik iets over het hoofd?

Benieuwd naar jullie gedachten. Bij voorbaat dank!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee