Apple id wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16-01-2023
Hallo,
Heb mijn Apple id op mijn Mac aangepast en kan deze zonder probleem gebruiken (op mijn Mac), maar….
Als ik deze wil gebruiken op mij iPad krijg ik telkens de melding dat verificatie niet mogelijk is
Ik probeer hier dan mijn Apple id aan te passen maar zie dat ik alleen mijn wachtwoord kan aanpassen en dat er een oud e-mailadres staat dat ik niet kan aanpassen. Heb alles al geprobeerd en overal om raad gezocht maar ik kom er niet uit. Wie kan mij hierbij helpen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:06

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je moet eerst je iPad helemaal uitloggen van je oude Apple ID. Daarna kun je opnieuw inloggen op je nieuwe Apple ID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:39
JR1 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:20:
Heb alles al geprobeerd en overal om raad gezocht maar ik kom er niet uit.
Heb je deze pagina al eens goed doorgelezen: https://support.apple.com/en-us/HT202667

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@JR1 je noemt het aanpassen, maar bedoel je dat je een ander apple ID wilt gebruiken? Zo ja, dan is het uiteraard zoals hierboven aangegeven en zul je moeten zorgen dat het device niet meer geregistreerd is onder dat apple ID. Dit is de gewenste uitkomst om diefstal te demotiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1
Heb mijn Apple id moeten wijzigen omdat mijn wachtwoord gehackt was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1
Ben ik dan alles kwijt als ik uitlog ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 08-07 22:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja, alles wat gekoppeld is aan jouw oude Apple ID zal je opnieuw moeten koppelen aan jouw nieuwe Apple ID. Aangekochte apps zal je opnieuw moeten kopen, etc. Echter volstaat het wijzigen van het wachtwoord van het oude Apple ID niet? Of kun je daar helemaal niet meer in komen? Apple al om hulp gevraagd, als dit het geval is?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1
Zoals ik in het begin al vermelde heb ik op mijn Mac mijn Apple id gewijzigd, het e-mailadres en het wachtwoord.
Als ik op mijn iPad een app wil updaten (enkel de bank app momenteel) moet ik mijn Apple id opgeven maar dit lukt niet.
Krijg deze melding : Apple ID (e-mailadres) of wachtwoord is niet juist. Probeer het opnieuw.
Ik merk dat het e-mailadres dat in deze melding staat een oud e-mailadres is dat ik niet meer gebruik.
Kan nergens vinden hoe ik dit kan wijzigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-07 16:03
JR1 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:08:
Zoals ik in het begin al vermelde heb ik op mijn Mac mijn Apple id gewijzigd, het e-mailadres en het wachtwoord.
Als ik op mijn iPad een app wil updaten (enkel de bank app momenteel) moet ik mijn Apple id opgeven maar dit lukt niet.
Krijg deze melding : Apple ID (e-mailadres) of wachtwoord is niet juist. Probeer het opnieuw.
Ik merk dat het e-mailadres dat in deze melding staat een oud e-mailadres is dat ik niet meer gebruik.
Voer je hier dan ook je nieuwe wachtwoord in of probeer je het oude wachtwoord te gebruiken?
Als je het mail adres gewijzigd hebt van je Apple ID kan dit werken.
Als je een nieuw Apple ID hebt aangemaakt dan zal je alle apps opnieuw moeten downloaden vanuit de app store met het nieuwe Apple ID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:55

talin

ES-MA

JR1 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:08:
ga naar de App store, scroll helemaal naar beneden daar staat je apple id die ingelogd is, daarop klikken en dan kan je uitloggen en met je nieuwe inloggen.
( of met de laatste OS: ga naar je app store daar zie je rechts boven een icoon van je apple id, daarop klikken en dan zou je moeten kunnen uitloggen )
let wel, apps aangekocht met de oude moet je updaten met de daarbijbehorende Apple ID.
dus beter dat die apps verwijderen en opnieuw downloaden met je andere apple id.

[ Voor 7% gewijzigd door talin op 12-01-2023 16:39 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 08-07 22:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Op de iPad ga je naar 'Instellingen >> naam/accountnaam >> scroll helemaal naar beneden en tik op 'uitloggen', maar nogmaals met een ander Apple ID ben je alles kwijt. Persoonlijk zou ik acties ondernemen om het oude Apple ID terug te krijgen, maar dat is jouw eigen keuze.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1
Uitgelogd en opnieuw ingelogd, helaas zonder resultaat.
Krijg dezelfde melding : Apple ID (e-mailadres) of wachtwoord is niet juist.
Zie wederom dat het e-mailadres dat in deze melding staat een oud e-mailadres is dat ik niet meer gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 18:30

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Dat klopt: De app is gekocht met een ander Apple ID. Om hem te updaten moet je inloggen met het Apple Id dat de app gekocht heeft. Daarom toont de melding je oude inlog/e-mail. Eigenlijk is de melding die getoond wordt dus:

"Hee, deze app is gekocht met je oude Apple ID, wil je deze updaten log dan in met je oude Apple ID."

Zoals hierboven gezegd ben je met een nieuw Apple ID eigenlijk al je aankopen van apps kwijt. Maar omdat ze al geïnstalleerd staan kun je ze wel nog openen, updaten kan helaas niet.

[ Voor 28% gewijzigd door kaassouffle op 13-01-2023 07:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:39
Zou je niet gewoon de Apple helpline moeten bellen? Zij kunnen je stap voor stap door dit proces heen helpen. Er staan genoeg support artikelen hierover op de website, maar je hebt toch op de een of andere manier niet de juiste stappen gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JR1
Ik heb de bank app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd met mijn nieuwe Apple ID en het is gelukt 👍
Bedankt voor alle reacties, heb weer wat bijgeleerd 🫶
Pagina: 1