Ubuntu Sound Recorder, neemt ook inkomend geluid op?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 21:46
Ik wil graag in Ubuntu met Sound Recorder geluid van een videocall opnemen. Ik ben er al achter dat ik mijn eigen stem kan opnemen, dus dat werkt. Maar Ik zou daarnaast ook graag de stem van de tegenpartij in dezelfde opnames willen horen. Weet iemand of dat met dit simpele programmaatje kan? Alvast bedankt voor jullie hulp.

En als jullie suggesties hebben voor gratis programma's die misschien wel beter werken hoor ik het ook graag :)

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: STOP ECOCIDE 💚🌍💚

Beste antwoord (via StopEcocide op 11-01-2023 15:46)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wil je alleen het geluid of wil je ook het videobeeld erbij? Want als het ook om beeld gaat, zou je naar OBS Studio kunnen kijken; download: OBS Studio 29.0.0
Daar kun je een programma mee opnemen + dan de lokale audio vanuit jouw microfoon toevoegen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Uitgaande van de (online) handleiding, denk ik dat het niet kan.
Bron: https://help.gnome.org/users/gnome-sound-recorder/stable/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
CH4OS schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:06:
Uitgaande van de (online) handleiding, denk ik dat het niet kan.
Bron: https://help.gnome.org/users/gnome-sound-recorder/stable/
Bedankt voor je antwoord. Heb je misschien suggesties hoe ik in Ubuntu wÊl een video call het beste op kan nemen?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: STOP ECOCIDE 💚🌍💚

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wil je alleen het geluid of wil je ook het videobeeld erbij? Want als het ook om beeld gaat, zou je naar OBS Studio kunnen kijken; download: OBS Studio 29.0.0
Daar kun je een programma mee opnemen + dan de lokale audio vanuit jouw microfoon toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
CH4OS schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:45:
Helemaal top! _/-\o_

Beeld is niet echt belangrijk, maar dit is hoogstwaarschijnlijk hetgeen ik zoek. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met OBS is het wel redelijk recht-toe, recht-aan in te stellen. Krijg je er dus wel beeld bij. :)
Inkomende audio wordt dan eigenlijk automagisch mee opgenomen, je kunt vervolgens een extra audio source toevoegen; dat is dan jouw microfoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
CH4OS schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:11:
Met OBS is het wel redelijk recht-toe, recht-aan in te stellen. Krijg je er dus wel beeld bij. :)
Inkomende audio wordt dan eigenlijk automagisch mee opgenomen, je kunt vervolgens een extra audio source toevoegen; dat is dan jouw microfoon.
Ik ben er nu even mee aan het knutselen, maar ik moet nog even wennen aan het programma. Hoe neem ik mijn scherm en geluid zÃŗ op, dat ik het bestandsformaat niet al te groot wordt. Ik moet namelijk gesprekken van 1,5 uur opnemen en ik zie dat een paar seconden al 3,5 MB is :?

Edit: oplossing gevonden. Even doorknutselen in de settings dus.

[ Voor 5% gewijzigd door StopEcocide op 11-01-2023 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

StopEcocide schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:32:
[...]

Ik ben er nu even mee aan het knutselen, maar ik moet nog even wennen aan het programma. Hoe neem ik mijn scherm en geluid zÃŗ op, dat ik het bestandsformaat niet al te groot wordt. Ik moet namelijk gesprekken van 1,5 uur opnemen en ik zie dat een paar seconden al 3,5 MB is :?

Edit: oplossing gevonden. Even doorknutselen in de settings dus.
Je kan de resolutie verlagen van de video. Dat scheelt nog het meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Die instelling heb ik inderdaad aangepast. Klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:24
Kan Audacity dit niet?

Mijn platencollectie

Pagina: 1