Vraag

• Michel1978
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:20
Mijn vraag:

Ik zou graag nog 4 zonnepanelen willen plaatsen van 420 wp.

Ze komen allemaal te liggen op het zuiden zonder schaduw.
2 panelen met een hoek van 15 graden op betonvoeten en 2 met een hoek van 45 graden op het pannendak.
Nu zou ik graag de SMA Sunny boy willen gebruiken van 1500 watt.
Deze heeft maar 1 mpp tracker.
Gaat dit goed of moet het echt met 2 mpp trackers?

Alvast bedankt

Alle reacties

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:53
ik zou 2x een DS3 gebruiken

• Michel1978
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:20
@alwind Dank u wel voor het antwoord.
Ik ben aan het zoeken gegaan op het internet en kom ook de DS3- D tegen.
Op deze kan 4 panelen met 2 trackers.
Is dit ook een optie?

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:53
Die is vrij nieuw. Daardoor zijn er nog geen voorbeelden hoe die in de zomer presteert.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
30 graden verschil is veel. 2 MPPT dus. Dan kom je automatisch op idd de APS DS3 uit. Op papier zou de DS3-D ook kunnen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Of de APS QT2, die heeft zelfs 4 mpp trackers voor 4 panelen :). Maar DS3D of 2x een DS3(-L) kan ook. Allemaal technisch prima geschikt voor 2 orientaties en 2 panelen per orientatie

Die QT2 is wel op voorraad overal.

Hoymiles HMS1600 of HMS2000 ofzo kan trouwens ook

[Voor 21% gewijzigd door JvS op 11-01-2023 15:43]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee