Toon posts:

Alternatief voor mijn AirPods Pro 2e gen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-02 10:15
Ik zoek een?
Draadloze in ear headphone alternatief voor mijn Apple AirPods Pro 2e generatie. Ik vind deze oordoppen fantastisch voor bij mijn iPhone 13 Pro. Het geluid is dik in orde. Connectie altijd goed samen met mijn Apple Watch en de iPhone. Echter een paar problemen:

- De fit in 1 van mijn oren is niet goed. Zelfs met alle geprobeerde meegeleverde extra eartips.
- Noise cancelling werkt heel irritant. Ik hoor tijdens het sporten alle cardio apparaten er half doorheen en de rest van de omgeving niet. Dit zorgt voor meer irritatie dan zonder noise cancelling.
- Ik zie geen enkele mogelijkheid om touch control op de oordoppen uit te schakelen. Ik kan ze wel een andere functie geven, maar niet volledig uitschakelen. Hierdoor stopt de muziek constant wanneer ik de fit even wil aanpassen

Wat is je budget?
Max 300 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Er zijn zoveel interessante merken. Maar in dit geval ben ik niet op zoek naar specs want daar volstaan deze oordoppen prima in. Ik zoek naar oordoppen met een andere / grotere fit dan de AirPods Pro

Beste antwoord (via Ricktachtig op 02-02-2023 14:43)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De fit zit hem met name in de pasvorm van de meegeleverde tips imho. Die zijn standaard siliconen iirc.
Ik zou je willen aanraden om eens foam tips te proberen: https://eardopes.nl/products/foam-eartips-voor-airpods-pro
Is memory foam, je knijpt ze een beetje in, stopt ze in je oor en ze zetten zich naar je gehoorgang. Dus dat moet altijd goed passen :)
Genoemde link kost je 15 euro, op Ali heb je ze ongetwijfeld voor een fractie van de prijs. Hoe dan ook: stuk goedkoper dan nieuwe dopjes :)

Bijkomend voordeel: omdat het zo goed afdicht heb je sowieso passieve NC. Niet helemaal, maar als het bevalt kun je met de ANC gaan experimenteren.

[Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 11-01-2023 19:44]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Wat heb je zelf al gevonden? Je geeft een aantal heel specifieke problemen aan die ook best persoonlijk zijn (fit van de doppen) en typisch voor jouw gebruik (het geluid in jouw sportschool). Je zal denk ik echt even zelf wat opties moeten geven voordat er een nuttig advies kan komen. Probeer bijvoorbeeld eens twee opties te vinden die bij jouw oren (beide kanten) beter zitten en dan kunnen mensen met ervaring met deze typen wellicht aangeven hoe de noise cancelling bij hun bevalt.

Nog wat tips van mij:
  • Je kan ook een setje ear hooks overwegen om de fit te verbeteren: https://www.imore.com/best-ear-hooks-airpods-pro
  • Het feit dat noise cancelling irritant is in jouw situatie is vervelend, maar waarschijnlijk niet op te lossen. Heb je al geprobeerd om de NC gewoon uit te zetten? Dus niet op 'transparency' maar echt uit? NC kan nooit alles uit filteren, zeker niet bij ear buds, dus je zal een stuk lekkage moeten accepteren. NC werkt het beste voor constante geluiden met een lage tot midden frequentie. Als de apparaten in een hogere frequentieband geluid produceren dan gaat NC daar weinig tot niets mee doen. Als je per ongeluk de transparency setting aan hebt staan dan kan dit ook overkomen zoals je omschrijft.

[Voor 4% gewijzigd door Archer_VC10 op 11-01-2023 16:07]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Is geluidsisolatie wenselijk?

• Ricktachtig
Archer_VC10 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:06:
Wat heb je zelf al gevonden? Je geeft een aantal heel specifieke problemen aan die ook best persoonlijk zijn (fit van de doppen) en typisch voor jouw gebruik (het geluid in jouw sportschool). Je zal denk ik echt even zelf wat opties moeten geven voordat er een nuttig advies kan komen. Probeer bijvoorbeeld eens twee opties te vinden die bij jouw oren (beide kanten) beter zitten en dan kunnen mensen met ervaring met deze typen wellicht aangeven hoe de noise cancelling bij hun bevalt.

Nog wat tips van mij:
  • Je kan ook een setje ear hooks overwegen om de fit te verbeteren: https://www.imore.com/best-ear-hooks-airpods-pro
  • Het feit dat noise cancelling irritant is in jouw situatie is vervelend, maar waarschijnlijk niet op te lossen. Heb je al geprobeerd om de NC gewoon uit te zetten? Dus niet op 'transparency' maar echt uit? NC kan nooit alles uit filteren, zeker niet bij ear buds, dus je zal een stuk lekkage moeten accepteren. NC werkt het beste voor constante geluiden met een lage tot midden frequentie. Als de apparaten in een hogere frequentieband geluid produceren dan gaat NC daar weinig tot niets mee doen. Als je per ongeluk de transparency setting aan hebt staan dan kan dit ook overkomen zoals je omschrijft.
Bedankt voor de tips! En ik ben het wel met je eens dat dit ws een lastige vraag is voor hier. Ik hoop met name denk ik op andere ervaringen van mensen waar de AirPods geen goede fit hebben en wel een goed alternatief hebben gevonden.

Heb alle standen van NC geprobeerd en zet het nu idd helemaal uit in de sportschool.

• Ricktachtig
Nee niet een vereiste.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De fit zit hem met name in de pasvorm van de meegeleverde tips imho. Die zijn standaard siliconen iirc.
Ik zou je willen aanraden om eens foam tips te proberen: https://eardopes.nl/products/foam-eartips-voor-airpods-pro
Is memory foam, je knijpt ze een beetje in, stopt ze in je oor en ze zetten zich naar je gehoorgang. Dus dat moet altijd goed passen :)
Genoemde link kost je 15 euro, op Ali heb je ze ongetwijfeld voor een fractie van de prijs. Hoe dan ook: stuk goedkoper dan nieuwe dopjes :)

Bijkomend voordeel: omdat het zo goed afdicht heb je sowieso passieve NC. Niet helemaal, maar als het bevalt kun je met de ANC gaan experimenteren.

[Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 11-01-2023 19:44]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als isolatie niet nodig is, zijn er ontzettend veel oordopjes die in aanmerking komen.

Mocht je het fijn vinden, voor sporten zijn er oordopjes met een extra 'haak' om beter in je oor te blijven zitten, zoals de Jaybird Vista 2. Zie ook https://www.rtings.com/he...usage/running-working-out

[Voor 10% gewijzigd door TBTL op 12-01-2023 07:32]

• Ricktachtig
The Eagle schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:42:

Thanks. Ik ga de foam tips bestellen om te kijken of dit misschien meerdere punten oplost voor mij.

• Ricktachtig
The Eagle schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:42:

Voor de geïnteresseerden. Dit was de oplossing. Deze extra tips zorgen voor een perfecte fitting.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee