Winroute Pro 4.1 met getweakte ADSL-router

Pagina: 1
Acties:

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Ik heb Winroute ingesteld zoals het altijd werkte toen ik nog inbelde met ISDN. Nu heb ik ADSL via HCCnet. ipv RAS heb ik mijn internet netwerkkaart op NAT gezet. Vanaf een client kan ik echter maar een bepaald aantal ip-adressen bereiken, va wat ik getest heb alleen www.hccnet.nl. De dns servers van hccnet zijn wel te bereiken, als je probeert een willekeurige site te pingen kan hij het ip achterhalen.

Als ik op de servr internet is alles ok.

Het lijkt erop dat het subnet niet goed is ofzo, ik heb zelf als ip een 62.251.x.x adres en de ip's die het wel doen zijn ook 62.251.x.x

Wie weet een oplossing??

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Op donderdag 30 augustus 2001 18:09 schreef Straat het volgende:
Ik heb Winroute ingesteld zoals het altijd werkte toen ik nog inbelde met ISDN. Nu heb ik ADSL via HCCnet. ipv RAS heb ik mijn internet netwerkkaart op NAT gezet. Vanaf een client kan ik echter maar een bepaald aantal ip-adressen bereiken, va wat ik getest heb alleen www.hccnet.nl. De dns servers van hccnet zijn wel te bereiken, als je probeert een willekeurige site te pingen kan hij het ip achterhalen.

Als ik op de servr internet is alles ok.

Het lijkt erop dat het subnet niet goed is ofzo, ik heb zelf als ip een 62.251.x.x adres en de ip's die het wel doen zijn ook 62.251.x.x

Wie weet een oplossing??
Als je vanaf de clients alle adressen kan pingen dan is de config in principe goed. Heb je in Winroute ook packet-rules ingesteld misschien? Zo niet, dan is de volgende info wel interessant : Welke ip-adressen gebruik je voor je interne netwerk? Heb je alle clients ingesteld met zowel dns als gateway ip-adres van de winroute pc? Heb je ook nog portmappings? Browse je via de proxy van winroute?

• straat
Heb alles geprobeerd maar niets werkte. Heb het inmiddels geregeld via de ingebouwde functionaliteit van Win2k AS, die nogal vaag in te stellen was maar nu werkt (vraag me niet hoe of waarom ;)).

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
als je die hack op je modem hebt gedaan, dan heb je toch geen winroute enz meer nodig??

dat doet jke modem dan toch?

• straat
Op donderdag 30 augustus 2001 21:30 schreef Cutebritney het volgende:
als je die hack op je modem hebt gedaan, dan heb je toch geen winroute enz meer nodig??

dat doet jke modem dan toch?
Dan kan je niet meer gepingd worden en dataverkeer niet centraal meten (niet dat dat echt nodig is;)). K had toch nog een putertje staan, dus...

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Op donderdag 30 augustus 2001 18:09 schreef Straat het volgende:

Wie weet een oplossing??
Begrijp ik hier uit dat jij deze adressen als ip nummers op jouw computer gebruikt ?

Zo ja ... zou het maar even veranderen :)
neem of iets in de 10.x.x.x of 172.16.x.x - 172.31.x.x of de 192.168.x.x. serie
Als jij 62.251 gebruikt, dan gebruik je publieke adressen voor prive. dan vraag je om problemen

Als ik het verkeerd las, dan alles vergeten :)

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Verwijderd

Voor winroute in combinatie met adsl moet je iets veranderen in je register. Zie ook de nederlandse winroute site: www.winroute.nl of gebruik eens de search het probleem is al vaker ter sprake gekomen.
Pagina: 1