Ik heb een IR-ontvanger proberen te maken volgens de guide op www.tweakhardware.com, maar nu ontvangt hij veel te veel signalen, waardoor ik de afstandsbediening zowel onder linux als windows niet kan configureren! Waar kan dit dor komen?
als ik het niet mis heb:
alles straald warmte straling uit..wat geloof ik ook zo'n IR ding opvangt...
Maar dit weet ik even niet cker..
achtergrond straling dus!
alles straald warmte straling uit..wat geloof ik ook zo'n IR ding opvangt...
Maar dit weet ik even niet cker..
achtergrond straling dus!
Verwijderd
je zegt dat je een IR-ontvanger gemaakt heb, maar wat ontvangt ie dan ? welke afstandsbediening ofzo. raak nie echt wijs uit de guide op die site die je gaf
Maakt natuurlijk niets uit welke afstand je gebruikt lijkt mij!
zo'n afstand ding zend een soort morse code uit die je kan opvangen...daar zit een ritme/herhalings patroon in en die kan je 'isoleren'..
aan dat patroon kan je weer een opdracht aan vast hangen...
het gaat hem erom, denk ik, dat hij, als hij z'n afstands bediening(en) met rust laat, ook gewoon infra-rood-signalen ontvangt!
zo'n afstand ding zend een soort morse code uit die je kan opvangen...daar zit een ritme/herhalings patroon in en die kan je 'isoleren'..
aan dat patroon kan je weer een opdracht aan vast hangen...
het gaat hem erom, denk ik, dat hij, als hij z'n afstands bediening(en) met rust laat, ook gewoon infra-rood-signalen ontvangt!
hij wordt aangestuurd met een simpele samsung afstandsbediening van een stereo, en moet dus xmms of winamp aansturen. Maar zodra ik met mode2 of winlirc de pulsen wil zien, komt er een hele lijst. Op linux had ik hem geconfigureerd, maar daarna reageerde niets op mijn ab... het zou inderdaad achtergrondstraling kunnen zijn, maar hoe is dat te verhelpen? heb het al geprobeerd in een compleet donkere kamer, maar zonder succes...
Verwijderd
ik zie versta nu wel het probleem, dank daarvoor en het lijkt me inderdaad wel een nuttig stuk om te maken
maar Mir zei dat een afstandsbediening warmte uitzenden toch ? als je deze dan in een donkere of verlichte kamer gebruikt maakt het niets uit ...
misschien heel dom, maar heb je geen GSM in de buurt of een draadloze muis/toetsenbod ?
maar Mir zei dat een afstandsbediening warmte uitzenden toch ? als je deze dan in een donkere of verlichte kamer gebruikt maakt het niets uit ...
misschien heel dom, maar heb je geen GSM in de buurt of een draadloze muis/toetsenbod ?
tja, dat gezeur had ik dus geen zin ik, dus heb maar zo'n IRMan besteld.. zit er op te wachten nog..
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
achtergrondstraling is een heel ander 'signaal' en ik denk ook een andere golflengte. ik denk niet dat dat het is. toch?
This too shall pass
LOL volgens mij maakt het niks uit of je dat in het dinker doet of nietOp donderdag 30 augustus 2001 18:28 schreef The Spider het volgende:
hij wordt aangestuurd met een simpele samsung afstandsbediening van een stereo, en moet dus xmms of winamp aansturen. Maar zodra ik met mode2 of winlirc de pulsen wil zien, komt er een hele lijst. Op linux had ik hem geconfigureerd, maar daarna reageerde niets op mijn ab... het zou inderdaad achtergrondstraling kunnen zijn, maar hoe is dat te verhelpen? heb het al geprobeerd in een compleet donkere kamer, maar zonder succes...
Ik denk idd dat er een draadloos toetsenbord/muis loopt te fucken of misschien dat je zusje stiekum met een andere ab zapt?
weet je zeker dat je hem aan de goede poort hebt hangen trouwens? Of dat je nergens een foutje hebt gemaakt met bouwen? draden verkeerd om ofzo?
ik heb hetzelfde probleem met mijn IR-ontvanger (kant- en klare ontvanger van mijn Pinnacle PCTV Pro kaart)..
zodra ik hem maar even aansluit komt er een waslijst aan signalen binnen terwijl ik helemaal geen IR-apparatuur gebruik verder..... (hij zou hooguit kunnen flippen van het IR-licht van mijn Intellimouse, maar die heb ik er al eens uitgetrokken en toen bleef hij het nog doen)..
zodra ik hem maar even aansluit komt er een waslijst aan signalen binnen terwijl ik helemaal geen IR-apparatuur gebruik verder..... (hij zou hooguit kunnen flippen van het IR-licht van mijn Intellimouse, maar die heb ik er al eens uitgetrokken en toen bleef hij het nog doen)..
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
beetje offtopic, maar wat kost zijn ontvanger module, da componentjes zijn allemaal heel goedkoop en dus zou ik het ook wel eens willen proberen enkel de prijs van het echte ontvanger weet ik nie
Ik heb zelf de irman gekocht bij abgcompputers en ben er heel tevreden mee. Heb er totaal geen problemen mee. Kan een ir ontvanger trouwens ir signalen vanuit bijvoorbeeld de zon ontvangen? Kan dat storen bedoel ik dan?
Ik was 75 piek kwijt incl rembourskosten.
Dus 49 piek ofzo.
Ik was 75 piek kwijt incl rembourskosten.
Dus 49 piek ofzo.
Ik was voor de onderdelen een gulden of 8 kwijt, dus ik vond het wel de moeite waard om te proberen... Misschien dat ik nu ook idd een IRman bestel. Is er ook een leverancier in Nederland voor die dingen? ABG doet het nl. niet meer...
Verwijderd
zonlicht/mobiele telefoons/draadloze muizen (tenzij IR, in bereik van de IR ontvanger) hebben totaal geen invloed op de ontvangst.
Zit je ontavnger wel goed ik je compoort gepropt? zo ja, zou ik toch echt even je schakeling goed controleren, zit de diode/condensator/transistor goed om? Welke software gebruik je precies om de signalen op te vangen?
De onderdelen zijn niet zo gek duur, maar als je geen zin hebt om zelf te solderen/het niet kunt, moet je hier eens een kijkje nemen. Dan ben je nog een stuk goedkoper uit dan de IR-man.
Zit je ontavnger wel goed ik je compoort gepropt? zo ja, zou ik toch echt even je schakeling goed controleren, zit de diode/condensator/transistor goed om? Welke software gebruik je precies om de signalen op te vangen?
De onderdelen zijn niet zo gek duur, maar als je geen zin hebt om zelf te solderen/het niet kunt, moet je hier eens een kijkje nemen. Dan ben je nog een stuk goedkoper uit dan de IR-man.
Infrarood kan je niet zien (dûh).. En dus is het moeilijk om te weten waar het vandaan komt, je zou eigenlijk zo'n infraroodkijker moeten lenen of huren, misschien is het wel je lamp!
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Al zou z'n lamp IR uitzenden, dan is het nog een constant signaal en heeft dus geen invloed op het ontvangen van het AB signaal door de module, het zou hooguit het bereik een beetje kunnen beinvloeden.
De module registreert de pulsen die uitgezonden worden door de AB, een lamp (of een andere constante IR bron) vermindert alleen het verschil tussen aan en uit van de puls en kan dus nooit het signaal beinvloeden
De module registreert de pulsen die uitgezonden worden door de AB, een lamp (of een andere constante IR bron) vermindert alleen het verschil tussen aan en uit van de puls en kan dus nooit het signaal beinvloeden
Neejz, dat heb je mij niet zien typenOp donderdag 30 augustus 2001 18:33 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Ik zei alles straalt warmte uit...
maar niet een dat een afstandbediening een magnatron is ofzo
Als een lamp blijvende infrarood uitstraalt dan kan de ontvanger niet meer zien of er pulsen binnenkomen...
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Euhmmmmm, wat kun je allemaal aansturen.
Winamp kan dus, maar ook DVD proggie's of Media Player enzo.
Winamp kan dus, maar ook DVD proggie's of Media Player enzo.
And The Only One
Die IR ontvangertjes zijn zeer gevoelig voor storing op de voedings spanning en EM straling. Wat je kan doen is dit:
- Een afgeschermde kabel gebruiken
- Inblikken in een metalen kastje
- 100nf parallel aan c1
- 1uH spoeltje in serie met D1
Deze storing komt OA vanuit de computer zelf, de spanning is niet al te stabiel. Bovendien pikt je kabel een hoop storing op. TL verlichting is berucht om zijn EM-straling.
HTH!
- Een afgeschermde kabel gebruiken
- Inblikken in een metalen kastje
- 100nf parallel aan c1
- 1uH spoeltje in serie met D1
Deze storing komt OA vanuit de computer zelf, de spanning is niet al te stabiel. Bovendien pikt je kabel een hoop storing op. TL verlichting is berucht om zijn EM-straling.
HTH!
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Pagina: 1