Aqara Rookmelder (Zigbee 3.0) werken met Philips Hue

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabaaserGames
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-02 21:33
Hallo allemaal ik heb een Philips Hue 2.0 Bridge en ik zag dat deze sinds 2018 een update heeft zodat deze gebruikt maakt van Zigbee 3.0. Nou wil ik een Aqara Apple HomeKit slimme rookmelder met ondersteuning voor Zigbee 3.0 bestellen, kan ik deze koppelen via mijn Philips Hue 2.0 Bridge?

Ik las het volgende op de website van Philips over de update: “In addition, once we have added support for Zigbee 3.0 products to the system, third party lights which implement the Zigbee 3.0 product will be compatible. Some features which require software capabilities or certifications on top of the Zigbee standards are only available for Philips Hue and Friends of Hue products.” Ze praten vooral over third party lampen and niet over andere sensoren of producten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Friends of Hue spul werkt (en is prijzig). Al het andere, behoudens de (third party) lampen dan, werkt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door ManiacsHouse op 11-01-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je bridge werkt niet met de volledige Zigbee-standaard, maar met ZLL (Zigbee Light Link). Daarom is de ondersteuning van andere apparaten dan lampen en schakelaars erg belabberd t.o.v. andere volwaardige Zigbee-alternatieven (zoals het open-source Z2M in combinatie met een Zigbee usb-stick).

Je rookmelder zal niet werken met je Hue-bridge.

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 11-01-2023 11:07 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabaaserGames
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-02 21:33
Als ik een Zigbee 3.0 bridge koop van Tuya met Apple Homekit ondersteuning kan ik daar dan wel Philips Hue lampen op aansluiten?