Toon posts:

Onduidelijkheid Regiocode LG televisies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-02 18:39
Ik ben van plan om de LG Oled 48C26LB te kopen.
Nu heb ik begrepen dat het belangrijk is om de uitvoering met de Nederlandstalige apps te kiezen.
Hier begint de onduidelijkheid omdat de volgende modellen te koop zijn; 48C27LB / -26LB / -25LB en -24LB.
Ik heb gevonden dat de "26" een Nederlands model zou zijn, maar ook dat dit het Europees model zou zijn ?
De "25" zou dan een Benelux model zijn, met de door mij gewenste Nederlandstalige Apps ?
Kan iemand mij vertellen welk model ik moet kopen ?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties !

Beste antwoord (via Charly44 op 11-01-2023 18:26)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 19:50
Voor de apps maakt het geen zier uit, je kunt in het WebOS zelf het land kiezen wat je wilt en je krijgt dan de apps voor dat land in de winkel te zien. Het lijkt bij deze landcodes eerder te gaan om minder relevante zaken als de taal van het boekje dat erbij zit en dat soort dingen.

De situatie is evenwel wat complexer geworden dan landcodes alleen: Sedert de 2022-modellen zit er geen analoge geluidsuitgang meer op de televisies... dachten we. Welnu, de 5LB en 6LB blijken een analoge geluidsuitgang te hebben. Hoe dat nu precies zit... LG zal het nader moeten verklaren.

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-02 18:22
De 48C24LA via bol.com is momenteel de goedkoopste 48'' Benelux model.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• dmantione
Voor de apps maakt het geen zier uit, je kunt in het WebOS zelf het land kiezen wat je wilt en je krijgt dan de apps voor dat land in de winkel te zien. Het lijkt bij deze landcodes eerder te gaan om minder relevante zaken als de taal van het boekje dat erbij zit en dat soort dingen.

De situatie is evenwel wat complexer geworden dan landcodes alleen: Sedert de 2022-modellen zit er geen analoge geluidsuitgang meer op de televisies... dachten we. Welnu, de 5LB en 6LB blijken een analoge geluidsuitgang te hebben. Hoe dat nu precies zit... LG zal het nader moeten verklaren.

• Charly44
Bedankt voor jullie hulp !!!

• Freshouttheoven
Wat dmantione zegt is onjuist, dit is dus zeker niet het 'Beste antwoord'.

Je kunt zelf de regio en het land instellen maar dit is geen garantie dat alle apps beschikbaar zullen zijn.

Los van het wel of niet ondersteunen van bepaalde apps wil je echt geen tv uit Oost-Europa, beeld- en bouwkwaliteit zijn hetzelfde echter ben je voor garantieafwikkelingen aan de grille van de verkoper overgeleverd aangezien de fabrikant geen support biedt voor geïmporteerde televisies buiten de Benelux.

• Charly44
Okay .
Wat ik jammer vind dat ik nergens op het internet een verklarende lijst kan vinden van welk land LG met welk cijfer aanduid.
Zijn de "4" en de "5" dan beiden Benelux nummers ?
En is de "6" dan Europees en wat houdt dat dan in; de Benelux ligt ook in Europa.
Het blijft onduidelijk voor mij.

• dmantione
Freshouttheoven schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:39:
Wat dmantione zegt is onjuist, dit is dus zeker niet het 'Beste antwoord'.

Je kunt zelf de regio en het land instellen maar dit is geen garantie dat alle apps beschikbaar zullen zijn.
Dat mag je toelichten, want bij weten is er geen enkele relatie tussen het modelnummer en welke apps je ziet in de winkel. Garantie dat een app beschikbaar is... kan natuurlijk van andere zaken afhangen, best kans dat een appbouwer nog extra checks inbouwt, dat is niet te verhinderen. Maar... de drie genoemde modellen geven in ieder geval wel al alle Nederlandse apps weer.

Een lijst welk nummer op welk land slaat zou ideaal zijn, maar heb ik helaas niet.

• Freshouttheoven
App X kan bijv. enkel beschikbaar zijn in combinatie met firmware Y, zo kan een Hongaarse LG model andere firmware hebben vergeleken met zijn Benelux tegenhanger.

Gewoon bij een van de winkels uit deze lijst de gewenste tv kopen, dit zijn allemaal officiële LG dealers.

• Charly44
Bedankt voor de dealerlijst !

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:18
dmantione schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:00:

Soms kan het zijn dat de ingebouwde tuners bijv niet (meteen) geschikt zijn voor de Nederlandse providers, maar dat is mogelijk met een instelling gewoon op te lossen. Zo had ik met mijn in Duitsland gekochte tv daardoor niet alle zenders bij mijn Nederlandse, lokale kabelprovider, maar bij de provider daarna moest ik mijn volgende (in NL gekochte) tv juist weer op Noorwegen instellen om alles te kunnen zien.

• dmantione
De tuner betreft de letter L, dus een TV die geen L op de één na laatste positie in het modelnummer heeft heeft moet je in ieder geval vermijden. Ik wil geenszins gaan lopen aanraden dat mensen een Oost-Europese TV in huis gaan halen, maar technisch lijkt het cijfer, dat voor de verkoopregio staat, geen rol te spelen voor wat betreft instellingen, compatibiliteit met TV-aanbieders en apps e.d. De televisies draaien exact dezelfde firmware en de menu-instelling bepaalt welke apps je ziet.

Samsung heeft een instelling in het servicemenu dat het land bepaalt, zoiets bestaat er bij LG niet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee