Toon posts:

Nieuw beeldscherm 4k of 144hz?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Qnalerwt
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-01 18:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Beeldscherm, 28/32'’

Wat is je budget?
€300/€350

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Playstation 5

- ik zoek dus een beeldscherm voor m’n ps5, ik weet niet wat belangrijker is, 144hz, of 4K?

Tips en adviezen zijn zeer welkom :) alvast bedankt!

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:38
ik weet niet wat belangrijker is, 144hz, of 4K?
Het is de vraag wat jij belangrijker vindt.

Je stelt nu een vraag zoals: "wat is belangrijker, de ruimte van een stationwagen of de snelheid van een sportwagen".

We hebben geen idee wat je er mee doet ( ja, autorijden).

Je kunt je ook eens inlezen in de 350 topics die hier de combinatie van PS5 en monitor bevatten: zoeken naar 'ps5 monitor'

• Qnalerwt
Daar heb je misschien wel een punt :) thanks voor de tip! Ga me eens even inlezen, ik heb er 0,0 verstand van, dus wist niet dat dat totaal iets anders was, excuus.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• White Feather
De discussie gaat juist over òf 4K òf 144hz.

4K@144hz gaat natuurlijk niet lukken met:
Wat is je budget?
€300/€350
Die jij aangeeft is meer dan het dubbele.

• utbone
  • Nu online
White Feather schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:21:
[...]

De discussie gaat juist over òf 4K òf 144hz.

4K@144hz gaat natuurlijk niet lukken met:

[...]

Die jij aangeeft is meer dan het dubbele.
Ik zag het.. maar er is gewoon geen ander alternatief toch voor 4k? Je gaat het niet redden voor het budget.

• White Feather
utbone schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:26:
[...]

Ik zag het.. maar er is gewoon geen ander alternatief toch voor 4k? Je gaat het niet redden voor het budget.
nieuws: PlayStation 5 ondersteunt 1440p-resolutie

Are you kidding me?

Geen Variabele Refresh Rate op 1440p?

Dan wordt de keuze eigenlijk dus tussen Full-HD op 120hz of 4K@60hz? (Of is VRR niet zo belangrijk op een PS5 omdat deze aan dynamische resolutie doet?)

Of is 1440P op 120hz met VRR ondertussen wel mogelijk?

[Voor 7% gewijzigd door White Feather op 11-01-2023 10:32]

• utbone
  • Nu online
White Feather schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:30:
[...]

Are you kidding me?

Dan wordt de keuze eigenlijk dus tussen Full-HD op 120hz of 4K@60hz?

Of is 1440P op 120hz ondertussen wel mogelijk?
Ik bedoelde eerder, dat 4K met die eisen niet mogelijk zijn met dat budget. _/-\o_ maar zie het nu het was 'of'.

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:11
White Feather schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:30:
[...]

Are you kidding me?

Dan wordt de keuze eigenlijk dus tussen Full-HD op 120hz of 4K@60hz? (Of is VRR niet zo belangrijk op een PS5 omdat deze aan dynamische resolutie doet?)

Of is 1440P op 120hz met VRR ondertussen wel mogelijk?
1440P met 120hz is zeer zeker mogelijk op de PS5. Ik vind 120hz 1440P fijner spelen dan 60hz 4K
Of VRR beschikbaar is weet ik zo 1,2,3 niet.

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 12 Pro 256, PS5, Sony A6000

• Qnalerwt
Heren, jullie hebben er volgens mij veel verstand van, zouden jullie misschien een paar voorbeelden willen plaatsen? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, er komt steeds meer bij kijken 😐, HDMI 2.1? IPS panel, response tijd?

Ik game nu op deze tv: https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share

Ik wil er graag op vooruit gaan- nu vraag je je misschien af, waarom blijf je niet op je tv gamen? Dat is omdat mijn vrouw ook graag gebruik wil maken van de tv, vandaar dat ik er een beeldscherm bij zoek :)

• Sweet_drop
  • Laatst online: 18-01 15:39
Voor dat budget zou ik voor deze gaan: uitvoering: Iiyama G-Master GB3271QSU-B1 Zwart

Staat ook in de best buy guide van Tweakers.

Linus tech tips heeft ook een goede video over hoe de verschillen in refresh rate je game kwaliteit heel erg kunnen beïnvloeden (kan hem nu niet vinden). Dus ik denk dat deze monitor de sweet spot is tussen goede refresh rate en hoge resolutie voor deze prijs :).

• Qnalerwt
Sweet_drop schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:30:
Voor dat budget zou ik voor deze gaan: uitvoering: Iiyama G-Master GB3271QSU-B1 Zwart

Staat ook in de best buy guide van Tweakers.

Linus tech tips heeft ook een goede video over hoe de verschillen in refresh rate je game kwaliteit heel erg kunnen beïnvloeden (kan hem nu niet vinden). Dus ik denk dat deze monitor de sweet spot is tussen goede refresh rate en hoge resolutie voor deze prijs :).
Bij alternate is hij dan pas na 30 dagen op voorraad.. is dit iets soort gelijks? Of weer totaal anders?
Bekijk Iiyama G-MASTER Red Eagle GB3266QSU-B1 - QHD VA Curved 144Hz Gaming Monitor - 32 Inch op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

• Sweet_drop
  • Laatst online: 18-01 15:39
Het paneel is anders, de platte versie heeft een IPS paneel en de curved een VA paneel. Ik heb mij niet genoeg ingelezen om te begrijpen wat dat theoretisch precies inhoudt, maar bij rtings.com hebben ze de verschillen van 2 soortgelijke modellen van een ander merk beschreven. Dus dat zal hier ook praktisch het verschil zijn(https://www.rtings.com/monitor/reviews/gigabyte/m32q).

hun conclusie: VA werkt beter in het donker en heeft meer contrast en IPS heeft weer betere kijkhoeken (dus als je een film kijkt dat iedereen in de ruimte het evengoed ziet).

Dus voor gamen is de curved denk ik perfect, maar misschien hebben andere mensen er nog een mening over.

• Qnalerwt
Oke, dan wacht ik nog even op hun reactie! Nooit gedacht dat het zo lastig zou zijn om een beeldscherm uit te kiezen..

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:38
VA kan heel vervelend zijn als je vatbaar bent voor VA smearing en IPS als het exemplaar wat je ontvangt veel IPS glow heeft, of dat je heet vatbaar bent voor ieder beetje IPS glow.
VA heeft weer beter contrast en dus zwartwaardes, waar IPS normaal gesproken minder blur heeft.

Monitoren kopen is niet leuk nee, heb net eem M32Q gekocht van Gigabyte na veel onderzoek. Ik ben er uiteindelijk heel tevreden mee (nadat ik er een terug moest sturen i.v.m. dode pixels... dat kan helaas altijd gebeuren). Maar het is heel persoonlijk, jij kan dat scherm weer niet vinden.

[Voor 8% gewijzigd door Koldur op 11-01-2023 15:38]

i7 12700K, Corsair H100i RlllGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Qnalerwt
Het verschil tussen full HD en QHD, ga je dat erg merken op een 27 inch scherm?

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:38
Dat is een redelijk gedeelde mening, ja. Uiteindelijk is en blijft het persoonlijk, maar ik heb nog niemand horen zeggen dat 1080 op 27" prettig werkt.

i7 12700K, Corsair H100i RlllGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Absoluut niet 1080p doen op 27 inch.

• Qnalerwt
Thomg schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:10:
Absoluut niet 1080p doen op 27 inch.
Waarom is dit?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Pixels tellen.

• Qnalerwt
Is dit een goed scherm?

Bekijk Iiyama G-Master Red Eagle GB2770QSU-B1 - QHD IPS 165Hz Gaming Monitor - 27 Inch op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee