Toon posts:

Nieuwe PC maar alle spellen stotteren tot 1 FPS

Pagina: 1
Acties:

• zuiverekoffie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-01 13:38
Hallo,

Ik heb een nieuwe PC met Win 11, en in principe werkt alles goed, maar zodra ik een spel speel, is het op en neer met stotteren.
Specs

In het kort een Ryzen 9, 32 GB, RTX 3060

Ik heb een M.2 ssd maar ik heb ook al een spel op mijn 2de (sata) ssd gezet, daar stottert hij ook.

Zodra ik een spel start, maakt niet uit welk spel, dan zakt mijn FPS in elkaar, tot een pauze, en dan loopt het weer op. Zodra het weer goed loopt, begint het weer en zakt de FPS in tot nul. Zo gaat het op en neer, zo'n beetje een 10 seconden cyclus.

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken? Alvast bedankt.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:27
Maak met Handleiding Pricewatch een lijstje van welke onderdelen er exact in het systeem zitten. De volgende onderdelen moeten erin staan.
CPU
Moederbord
RAM
CPU koeling
Behuizing
Videokaart
Voeding
Opslag

Wat is de temperatuur van de cpu en gpu tijdens een game?

• zuiverekoffie
32 GB DDR4-3200 1600 Mhz , ik kan niet vinden welk merk

Koeler is een Arctic Freezer, lucht

700w voeding Coolermaster

De rest;
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 379,-€ 379,-
1MoederbordenBiostar B550MX/E PRO€ 115,73€ 115,73
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 12GB (119032AH)€ 379,-€ 379,-
1BehuizingenAntec VSK4000B-U3/U2€ 49,99€ 49,99
1Solid state drivesKingston NV2 1TB€ 54,81€ 54,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 978,53

Ik heb geen idee hoe ik mijn temps kan zien?

• JeroneHueber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-01 09:18
Check ook even of je je monitorkabel op je videokaart hebt aangesloten i.p.v. de videochip op je moederbord.

Edit: Nvm, er zit geen on board chip op je moederbord.

[Voor 21% gewijzigd door JeroneHueber op 11-01-2023 09:19]

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:18
HWinfo, is altijd een goede om je systeem mee in de gaten te houden,
houd onder andere max, avg en min temperaturen bij voor verschillende onderdelen in je systeem.
plus hierin kan je het gebruik van je systeem ook monitoren, kijken of je cpu/gpu/ram belast wordt etc.

Edit: inderdaad een goede om te controleren of je je monitor wel op de juiste videoaansluiting hebt aangesloten.

[Voor 17% gewijzigd door Thermomet3r op 11-01-2023 09:17]

• MustacheNicker
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-01 03:22
JeroneHueber schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:14:
Check ook even of je je monitorkabel op je videokaart hebt aangesloten i.p.v. de videochip op je moederbord.
Ryzen 5900X heeft geen onboard graphics dus als hij niet op de videokaart zit heeft hij uberhaupt geen beeld.

• zuiverekoffie
Ik heb dual monitor en beide zitten op de videocard, ik zal HWinfo proberen

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:03
Welk merk en type ram? Idem voor de voeding.

Laatste bios? Laatste drivers van amd en nvdia?

Case en koeling? Temperatuur? Maak ook eens foto’s.

[Voor 23% gewijzigd door manzonderdas op 11-01-2023 09:39]

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:30
Check ook even of je de nieuwste Nvidia drivers hebt voor je GPU en de nieuwste drivers voor je CPU / Chipset etc

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen dus ook niet.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:31

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Is er nou 16 GB ram gereserveerd als gedeeld geheugen met je videokaart? Is dat tegenwoordig nog iets wat je beter uit kan zetten, of kan Windows dat tegenwoordig wel goed managen?

de Tweakers-cookiewall is illegaal

• zuiverekoffie
RAM is 2 x Transcend 16GB PC4-25600 DDR4 SDRAM JM3200HLB-16G

Ik heb via Nvidia Geforce experience de nieuwste driver

Hoe kom ik er achter wat de nieuwste drivers van Bios en AMD zijn? Is daar een app voor?

• Moonspring
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:44
GPU driver versie staat in de topic start. Lijkt up to date. Eerste stap lijkt me de CPU temperatuur tijdens het gamen/een benchmark controleren. Daarna komt contact met de verkoper.

De support pagina van je moederbord (op hun website) heeft waarschijnlijk een link naar de laatste chipset drivers. Deze kan je gewoon in windows installeren. Bios update is iets lastiger. Had ik niet gedaan zonder contact met de verkoper.

• zuiverekoffie
Ik snap als leek niets van HWinfo, maar als ik een spel speel en ik kijk naar de cores, dan gaat het compleet uit zodra de game stottert.

Dus hij gaat van groen naar nul zeg maar. Elke 10 seconden. Het groene is dus als hij zo sottert. Lijkt wel of de cpu gewoon uit gaat elke 10 seconden.

[Voor 7% gewijzigd door zuiverekoffie op 11-01-2023 09:54]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Klinkt als of de cpu throttled en dus terug clockt. Draai een een cpu stresstest en kijk of die dan ook throttled en houd dus ook de temperatuur in de gaten

[Voor 188% gewijzigd door freaky35 op 11-01-2023 09:56]

• zuiverekoffie
Ja, zo besteld, heb er alleen oude ssd bij in gezet als 2de schijf, maar draai alles van de nieuwe M.2 ssd

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

zuiverekoffie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:52:
Ik snap als leek niets van HWinfo, maar als ik een spel speel en ik kijk naar de cores, dan gaat het compleet uit zodra de game stottert.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dus hij gaat van groen naar nul zeg maar. Elke 10 seconden.
De downloadpagina van je moederbordfabrikant vind je hier. Dat je CPU dit doet zou mij eerder doen denken dat het niet je CPU is, maar dat die gewoon steeds ergens op moet wachten en terugklokt omdat hij dan niets te doen heeft.

• Moonspring
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:44
In HWinfo wat is de CPU temperatuur? Core Max tijdens het gamen?

• zuiverekoffie
Moonspring schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:55:
In HWinfo wat is de CPU temperatuur? Core Max tijdens het gamen?
Dit?

*Edit* betere pic

[Voor 15% gewijzigd door zuiverekoffie op 11-01-2023 10:06]

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dat ja, kun je hetzelfde doen voor je GPU met de clocks erbij (die staan onder de temps).

• zuiverekoffie
Patriot schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:05:
[...]

Dat ja, kun je hetzelfde doen voor je GPU met de clocks erbij (die staan onder de temps).

• zuiverekoffie
Ok Ik heb de app Heavyload geprobeerd om te stresstesten, en toen ik de GPU testte deed mijn CPU (in HWinfo) hetzelfde als ingame, dus hij gaat van zeg maar 80-90% activiteit, ineens naar 10% stil, elke 10 seconden.
Is dat normaal bij een GPU stresstest?

*Edit*

Dit is mijn CPU idle, dus als ik niets doe

De bios had ook al de laatste driver.

[Voor 23% gewijzigd door zuiverekoffie op 11-01-2023 10:58]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:19

Flappiewappie

Hier nog meer

Je CPU koeler/koeling is niet goed

Hier staat wat

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000

heuveltje

KoelkastFilosoof

Doe nu eens zon stresstest. en kijk dan wat de temps van je cpu en GPU zijn.

In het plaatje wat je post, staat 1 chip van je cpu al op 90Graden, wat ongeveer het punt is waarop hij zichzelf sterk begint terug te klokken om niet te overhitten. Dus kan heel goed een koelingsprobleem zijn.

[Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 11-01-2023 11:13]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
Ziet er inderdaad uit alsof je CPU aan het throtelen is omdat hij te warm wordt.
Weet je wat voor een koeler er op je CPU zit?
Durf je het aan om de koeler van je CPU te halen, deze schoon te maken, nieuwe thermal paste er op te doen, en deze te hermonteren?

• zuiverekoffie
heuveltje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:11:
Doe nu eens zon stresstest. en kijk dan wat de temps van je cpu en GPU zijn.

In het plaatje wat je post, staat 1 chip van je cpu al op 90Graden, wat ongeveer het punt is waarop hij zichzelf sterk begint terug te klokken om niet te overhitten. Dus kan heel goed een koelingsprobleem zijn.
Ik heb die test gedaan en zie nu ook dit staan. Rode ja's bij thermische beperking

*Edit* dit dus tijdens het stress testen van de CPU:

[Voor 15% gewijzigd door zuiverekoffie op 11-01-2023 11:23]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 01:45
Welke spellen hebben hier last van?

Kan 2 dingen bedenken thermal throttle of power management welke de cores terug klokken.

Met oudere games kan dit het geval zijn met Windows 11,
nieuws: Microsoft verhelpt verminderde gameprestaties in 22H2-update Windows 11
Mocht je de laatste updates nog niet binnen gehaald hebben.

1,45vcore is ook redelijk hoog lijkt me....

[Voor 4% gewijzigd door TRAXION op 11-01-2023 11:21]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het lijkt me wel duidelijk dat de koeloplossing van je CPU niet goed gemonteerd is. Je kan best de koeler even demonteren, alle koelpasta verwijderen, opnieuw (een beetje!) koelpasta aanbrengen en de koeler terug monteren. Controleer ook dat de ventilatoren goed draaien.

• zuiverekoffie
TRAXION schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:19:
Welke spellen hebben hier last van?

Kan 2 dingen bedenken thermal throttle of power management welke de cores terug klokken.

Met oudere games kan dit het geval zijn met Windows 11,
nieuws: Microsoft verhelpt verminderde gameprestaties in 22H2-update Windows 11
Mocht je de laatste updates nog niet binnen gehaald hebben.

1,45vcore is ook redelijk hoog lijkt me....
Ja heb de laatste update, en verder doet hij het bij alle spellen. Ik heb nu alleen maar een paar kleinere spellen geinstalleerd om te testen, zoals Valheim, the Forest maar hij doet het in alle spellen.

• ThomasAH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
Thermomet3r schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:12:
Ziet er inderdaad uit alsof je CPU aan het throtelen is omdat hij te warm wordt.
Weet je wat voor een koeler er op je CPU zit?
Durf je het aan om de koeler van je CPU te halen, deze schoon te maken, nieuwe thermal paste er op te doen, en deze te hermonteren?
Admiral Freebee schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:24:
Het lijkt me wel duidelijk dat de koeloplossing van je CPU niet goed gemonteerd is. Je kan best de koeler even demonteren, alle koelpasta verwijderen, opnieuw (een beetje!) koelpasta aanbrengen en de koeler terug monteren. Controleer ook dat de ventilatoren goed draaien.
Ik sluit me hier bij aan. In deze deze post van @zuiverekoffie is te zien dat de CPU 90'C aantikt. Een 5900X zal op het moment dat hij dat aantikt gaan throttlen (downclocken) om zichzelf te beschermen, zie hier onder Specifications:
Max. Operating Temperature (Tjmax): 90°C

[Voor 43% gewijzigd door ThomasAH op 11-01-2023 11:33]

Lenovo 14" AMD Yoga 7 Gen 7 / Ryzen 7 6800U / 16GB LPDDR5 / Radeon 680M / Samsung 980 Pro 2TB

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000

heuveltje

KoelkastFilosoof

zuiverekoffie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:18:
[...]

Ik heb die test gedaan en zie nu ook dit staan. Rode ja's bij thermische beperking

[Afbeelding]

*Edit* dit dus tijdens het stress testen van de CPU:
[Afbeelding]
Dat klinkt alsof hij idd tegen de beperking aanloopt (en hard)
Maar wat waren nu de temperaturen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:47
Admiral Freebee schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:24:
Ter aanvulling hierop, altijd goed om de volgende zaken ook even te controleren:
- Zit er niet per ongeluk nog een plakker/stikker onder de koeler die nog niet verwijderd is?
- Schroeven van de koeler beetje bij beetje, kruislings, aangedraaid (niet aan 1 zijde in een keer muurvast, dan de andere zijde, dan kan de koeler scheef gaan zitten danwel slecht contact maken
- Is de fan van de koeler aangesloten op het moederbord en draait de fan ook?
- Hoe is de algehele airflow in de kast, als in: in welke richting blazen de fans? Zijn 2 fans elkaar niet enorm tegen aan het werken? Algehele stelregel kun je zeggen: koele lucht intake voor/onder, exhaust achteren en boven. Processorkoeler en diens fan moet in die stroom meegaan, anders kan de efficiënte flink achteruit gaan.

Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

• zuiverekoffie
Ok ik ga hier mee naar de winkel, heb het ding net 1 dag dus, kan niet echt aan mij liggen denk ik. Ik weet nu in ieder geval dat ik het niet op kan lossen met een driver of een update.
Bedankt voor de hulp!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:27
zuiverekoffie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:09:
32 GB DDR4-3200 1600 Mhz , ik kan niet vinden welk merk

Koeler is een Arctic Freezer, lucht

700w voeding Coolermaster

De rest;
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 379,-€ 379,-
1MoederbordenBiostar B550MX/E PRO€ 115,73€ 115,73
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 12GB (119032AH)€ 379,-€ 379,-
1BehuizingenAntec VSK4000B-U3/U2€ 49,99€ 49,99
1Solid state drivesKingston NV2 1TB€ 54,81€ 54,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 978,53

Ik heb geen idee hoe ik mijn temps kan zien?
Welke 700w Cooler Master is het exact? Op de V Series V700 na is het overigens allemaal niet geschikt voor jouw systeem.

De behuizing is ook niet geschikt. Hele slechte airflow, voeding bovenin, beroerde kwaliteit. Hoeveel ventilatoren zijn er gemonteerd (exclusief fan van de cpu en videokaart)?

Welke cpu koeler is gemonteerd. De 5900X komt niet voor niets zonder boxed koeler.

Haal het zijpaneel van de behuizing en maak een foto. Post die foto in dit topic. Ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet.

Nu het zijpaneel er toch af is kan je een temperatuurtest doen met het paneel eraf. Geen zijpaneel is meer lucht dus lagere temperaturen.

[Voor 4% gewijzigd door Uszka op 11-01-2023 12:31]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
zuiverekoffie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:52:
Ok ik ga hier mee naar de winkel, heb het ding net 1 dag dus, kan niet echt aan mij liggen denk ik. Ik weet nu in ieder geval dat ik het niet op kan lossen met een driver of een update.
Bedankt voor de hulp!
Als je de pc door de winkel hebt laten bouwen. Dan absoluut terug gaan en het door hun laten opknappen.

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
Uszka schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:29:
[...]

Welke 700w Cooler Master is het exact? Op de V Series V700 na is het overigens allemaal niet geschikt voor jouw systeem.

De behuizing is ook niet geschikt. Hele slechte airflow, voeding bovenin, beroerde kwaliteit. Hoeveel ventilatoren zijn er gemonteerd (exclusief fan van de cpu en videokaart)?

Welke cpu koeler is gemonteerd. De 5900X komt niet voor niets zonder boxed koeler.

Haal het zijpaneel van de behuizing en maak een foto. Post die foto in dit topic. Ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet.

Nu het zijpaneel er toch af is kan je een temperatuurtest doen met het paneel eraf. Geen zijpaneel is meer lucht dus lagere temperaturen.
Naar mijn mening is er nogal een verschil tussen "niet optimaal" en "niet geschikt"!
Dat er betere behuizingen zijn, akkoord maar dat betekend niet dat deze behuizing direct niet geschikt is!

Waarom zouden de andere voedingen "niet geschikt" zijn? Mijn eerste indruk is dat ze wel geschikt zijn, maar dat er mogelijk betere alternatieven zijn!

Alle info tot nu toe wijst op een groot probleem met de CPU koeling. Dit kan een aantal oorzaken hebben. Ik krijg de indruk dat TS niet veel ervaring heeft met dit soort zaken, in dat kader raad ik aan om onderstaande lijst rustig af te gaan:

- Er is geen CPU koeling gemonteerd.
- Er is geen ventilator op de CPU koeling gemonteerd
- Het kabeltje van de ventilator is niet/verkeerd aangesloten (met als gevolg dat de ventilator niet draait).
- Er zit een kabel(tje) tegen de ventilator aan waardoor deze niet draait.
- Het koelblok is verkeerd gemonteerd. Check of alle schroeven goed zitten. Doorgaans zit er een soort verende constructie in waardoor de koeler altijd met een bepaalde spanning tegen de CPU gedrukt wordt.
- Er is geen koelpasta gebruikt, of deze is verkeerd aangebracht.

Succes met de zoektocht!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-01 20:10
MRTNbos schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:11:
[...]

- Er is geen CPU koeling gemonteerd.
- Er is geen ventilator op de CPU koeling gemonteerd
- Het kabeltje van de ventilator is niet/verkeerd aangesloten (met als gevolg dat de ventilator niet draait).
- Er zit een kabel(tje) tegen de ventilator aan waardoor deze niet draait.
- Het koelblok is verkeerd gemonteerd. Check of alle schroeven goed zitten. Doorgaans zit er een soort verende constructie in waardoor de koeler altijd met een bepaalde spanning tegen de CPU gedrukt wordt.
- Er is geen koelpasta gebruikt, of deze is verkeerd aangebracht.

Succes met de zoektocht!
Hieraan wil ik toevoegen: Plasticje zit nog op de onderkant van de koeler!

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

• zuiverekoffie
*Update*

Heb hem terug gebracht en er was iets met het moederbord, die de fans niet genoeg stroom gaf of zo. Hij wil er een nieuw moederbord opzetten, en toen heb ik maar meteen een betere/grotere behuizing genomen en een grotere koeler.

In ieder geval bedankt voor de info en hulp!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
zuiverekoffie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:33:
*Update*

Heb hem terug gebracht en er was iets met het moederbord, die de fans niet genoeg stroom gaf of zo. Hij wil er een nieuw moederbord opzetten, en toen heb ik maar meteen een betere/grotere behuizing genomen en een grotere koeler.

In ieder geval bedankt voor de info en hulp!
Goed om te horen dat de leverancier van het systeem het probleem oplost.
Persoonlijk denk ik dat er iets anders is, want in verhouding gebruikt een fan heel weinig vermogen!

Indicatie: je hebt een 700W voeding, Je videokaart verbruikt (onder belasting) makkelijk 200-300W, je CPU zal zo rond de 50-100W schommelen. Een 120mm ventilator verbruikt ongeveer 5W!

Vraagje: heb je de PC aangeschaft bij een winkel, of meer een hobyist die de PC voor je heeft geassembleerd? (Namen zijn uiteraard niet nodig.)

• zuiverekoffie
MRTNbos schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:12:
[...]

Goed om te horen dat de leverancier van het systeem het probleem oplost.
Persoonlijk denk ik dat er iets anders is, want in verhouding gebruikt een fan heel weinig vermogen!

Indicatie: je hebt een 700W voeding, Je videokaart verbruikt (onder belasting) makkelijk 200-300W, je CPU zal zo rond de 50-100W schommelen. Een 120mm ventilator verbruikt ongeveer 5W!

Vraagje: heb je de PC aangeschaft bij een winkel, of meer een hobyist die de PC voor je heeft geassembleerd? (Namen zijn uiteraard niet nodig.)
Nee is wel een 'echte' winkel. Hij had het ook over dat bij hogere belasting het moederbord de ventilator niet genoeg aanstuurde of zo, draaide maar halve kracht of zoiets. Geen idee verder.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
zuiverekoffie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:19:
[...]
Nee is wel een 'echte' winkel. Hij had het ook over dat bij hogere belasting het moederbord de ventilator niet genoeg aanstuurde of zo, draaide maar halve kracht of zoiets. Geen idee verder.
Heeft die 'toko' ook nog een naam ? Klinkt als een wat vreemd verhaal :X

• zuiverekoffie
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:21:
[...]

Ja, en is wel een grote in nederland, maar ik zal het misschien wel niet goed zeggen - ik ben geen expert. Ik wil in ieder geval niemand zwart maken. Ze hebben dit nu opgepakt en wordt opgelost. Ik zie liever ook alles vanaf de eerste minuut werken maar ja, soms loopt het niet zo. Zolang ze het maar direct oppakken dan is wel ok. Hij is waarschijnlijk morgen al weer klaar, dus 2 dagen voor zoiets vind ik wel acceptabel.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:21:
Naming en shaming wordt niet zo gewaardeerd, ook in het shopping forum niet. ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee