Toon posts:

Pc valt uit na spel starten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• D.B1990
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-01 06:37
Goedemorgen.,

Ik heb een vraag, ik heb 2 weken geleden mijn pc verplaatst naar een andere kamer, sindsdien start mijn pc normaal op zonder rare fratsen alleen als ik dan een spel wil gaan spelen, ( Ghost recon BTF5 Call of duty) dan begint de pc met laden alleen valt dan gewoon uit , ik moet ook zelf weer de pc normaal via de knop aanzetten. Ik snap hier helemaal niets meer van en hoop dat jullie mij misschien kunnen verder helpen..

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ryzen 7 5800x
Msi x570 gaming edge
Samsung 980 pro 250gb
Samsung 980 pro 1tb
Corsair cx 750 f rgb
G skill ddr4 16 gb 16gtzr
Radeon rx 6700xt
Proccesor draait op 4.3mhz weet niet of dit relevant is en de videokaart draait stock

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle updates in Windows goed
Update gpu goed
Andere psu geprobeerd 1000w
Andere stopcontact ivm aarde
Stekkers opnieuw aangesloten
Alles schoon gemaakt

Zouden jullie mij verder willen helpen? Kunnen helpen ?

Alvast bedankt voor de moeite

Groetjes daniel

...

Beste antwoord (via D.B1990 op 13-01-2023 05:59)

• M4ry_J4ne
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-01 15:53
Check de temperatuur van de componenten of er geen overheating is, probeer met 1 stick RAM een game te runnen en switch de RAM met de andere stick. Kijk in de Windows event viewer welke foutcode de shutdown geeft. Ook kan je proberen de graphics drivers opnieuw te installeren.

Vaak merk ik met zulke problemen dat de videokaart problemen heeft. Ik weet niet of je nog een andere videokaart hebt liggen maar dat kan je ook proberen om erachter te komen of de videokaart niet defect is.

Succes!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• M4ry_J4ne
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-01 15:53
Check de temperatuur van de componenten of er geen overheating is, probeer met 1 stick RAM een game te runnen en switch de RAM met de andere stick. Kijk in de Windows event viewer welke foutcode de shutdown geeft. Ook kan je proberen de graphics drivers opnieuw te installeren.

Vaak merk ik met zulke problemen dat de videokaart problemen heeft. Ik weet niet of je nog een andere videokaart hebt liggen maar dat kan je ook proberen om erachter te komen of de videokaart niet defect is.

Succes!

• D.B1990
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-01 06:37
M4ry_J4ne

Goedemorgen, het was inderdaad een van mijn ram bankjes de boosdoener, pc draait weer prima nu .

Hartelijk dank voor je input 🙏fijn weekend!!!

Groetjes daniel

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee