Mijn vraag
Mijn PC schakelt mijn monitor uit. Dan blijkt dat mijn AMD drivers niet meer gebruikt worden en dat de GPU uitgeschakeld is. Ik moet dan alle AMD software opnieuw installeren. Het lijkt erop dat Windows mijn AMD drivers heeft vervangen. Hoe kan ik dit voorkomen?
Komt tot op heden alleen voor tijden het spelen van World of warcraft. Bij COD MW 2022 is het niet voortgekomen.
Het is tot op heden alleen in de avonduren voortgekomen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Win 11 home
Ryzen 7 5700x
32gb
AMD 6800xt
Iiyama UW 1440p 165hz
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Er lijken meerdere oplossingen te zijn, van instellingen via apparaatbeheer van de GPU tot registry aanpassingen.
Via apparaatbeheer kon ik niets vinden wat zou kunnen leiden tot het aanpassen van het fixeren van de drivers (zodat ze niet ongevraagd vervangen kunnen worden).
Maar mijn kennis rijkt niet meer zover dat ik dit kan oplossen.
Wie herkent dit fenomeen en weet de passende oplossing hiervoor?
Vriendelijk dank voor het meedenken!
...
Mijn PC schakelt mijn monitor uit. Dan blijkt dat mijn AMD drivers niet meer gebruikt worden en dat de GPU uitgeschakeld is. Ik moet dan alle AMD software opnieuw installeren. Het lijkt erop dat Windows mijn AMD drivers heeft vervangen. Hoe kan ik dit voorkomen?
Komt tot op heden alleen voor tijden het spelen van World of warcraft. Bij COD MW 2022 is het niet voortgekomen.
Het is tot op heden alleen in de avonduren voortgekomen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Win 11 home
Ryzen 7 5700x
32gb
AMD 6800xt
Iiyama UW 1440p 165hz
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Er lijken meerdere oplossingen te zijn, van instellingen via apparaatbeheer van de GPU tot registry aanpassingen.
Via apparaatbeheer kon ik niets vinden wat zou kunnen leiden tot het aanpassen van het fixeren van de drivers (zodat ze niet ongevraagd vervangen kunnen worden).
Maar mijn kennis rijkt niet meer zover dat ik dit kan oplossen.
Wie herkent dit fenomeen en weet de passende oplossing hiervoor?
Vriendelijk dank voor het meedenken!
...