Beste Tweakers,
Ik ben me ook aan het oriënteren op plaatsing van zonnepanelen. Mijn huidige 2 offertes liggen vlak bij elkaar maar lijken qua prijs vrij hoog te zijn als ik vergelijk met eerdere offertes op dit forum. Is dit wat het is op dit moment of loont het de moeite om verder te zoeken?:fill(white):strip_exif()/f/image/XaqqWIekcEOI2oFSxpLhnMDo.png?f=user_large)
Enie 1,68 per Wp. (€ 7.703,84 voor 4565 Wp)
Alle bedragen zijn al ex. btw.
Ik ben me ook aan het oriënteren op plaatsing van zonnepanelen. Mijn huidige 2 offertes liggen vlak bij elkaar maar lijken qua prijs vrij hoog te zijn als ik vergelijk met eerdere offertes op dit forum. Is dit wat het is op dit moment of loont het de moeite om verder te zoeken?
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/XaqqWIekcEOI2oFSxpLhnMDo.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Dak is ca. 65 m2. Het is opgemeten door Zonnefabriek en er passen 11 panelen van 1,1 x 1,7 m op.Schaduw
Het is een platdak met alleen enig schaduw van schoorsteen buren.Jaarverbruik
5500 kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
3x25ABudget en doel
Doel is zoveel mogelijk kW zelf opwekken. Ik heb geen budget maar wil zo laag mogelijk bedrag per Wp. Maximaal 12k.Wie gaat het project uitvoeren
Een installatiebedrijf. Heb nu offertes bij Zonnefabriek en Enie. Heb geïnformeerd bij enkele kleinere installateurbedrijven, ben er ook wel voor om kleine lokale partij te steunen (hoewel Enie ook lokale trots is).Bijhouden van data
Niet van belang.Reeds verkregen offertes
Zonnefabriek 1,78 euro per Wp. (€7.759,34 voor 4345 Wp)Enie 1,68 per Wp. (€ 7.703,84 voor 4565 Wp)
Alle bedragen zijn al ex. btw.