Ik heb een warmtepomp regeling Vitotronic 200 van Viessmann nu is mijn vraag of ik zelf in het tijdsprogramma voor de warmwaterbereiding (deze heeft een interne voorraadvat van 200 liter) een temperatuur moet mee programmeren ter bestrijding van legionella. En kan ik de warmwaterbereiding beter uit zetten tussen 24:00 en 6:00 uur als deze niet gebruikt wordt.
Je kan bij viessmann twee warm water temperaturen instellen. Zet de eerste op je gewenste temperatuur (bvb 48°) en de tweede op je legionella temperatuur (bvb 55°).
Dan kan je een tijdsprogramma instellen voor je warm water, persoonlijk laat ik het enkel tussen 13u-14u30 lopen, dan is het meestal het warmst buiten (hoogste efficientie) en gaan de zonnepanelen ook het hardst (geen saldering in België meer). Kies temperatuur 1.
Voor de legionella cyclus kan je het tijdsprogramma één dag aanpassen naar temperatuur 2, bvb vrijdag zodat je in het weekend extra warm water hebt.
Dan kan je een tijdsprogramma instellen voor je warm water, persoonlijk laat ik het enkel tussen 13u-14u30 lopen, dan is het meestal het warmst buiten (hoogste efficientie) en gaan de zonnepanelen ook het hardst (geen saldering in België meer). Kies temperatuur 1.
Voor de legionella cyclus kan je het tijdsprogramma één dag aanpassen naar temperatuur 2, bvb vrijdag zodat je in het weekend extra warm water hebt.