Toon posts:

Poort MSN dicht :(

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo daar

Ik heb ruzie met mijn broer en nu heeft hij gezorgd dat ik niet meer op msn kan :( Ik ben dus echt een computern00b, ennuh, hij noemde iets van dat ie een po(o)rt had dichtgezet, kan iemand mij helpen ? :)

• Stealthje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

Stealthje

Me like Tux :)

Hahaha, Moet je ook maar niet op MSN gaan zitten ... >:) :r

Als't Linux is kun je dr niets aan doen, als 't windows is moet je ff met de firewall software spelen

Tux rulez man !

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
hehe... moet je ff op de server ofzo die poorten weer opengooien. welke het zijn staat in de help van msn, daar staat precies beschreven wat je moet doen. suc6

Verwijderd

word dus overgaan op icq

• HielkeJ
  • Niet online
als msn niet via zijn "eigen" poort contact kan maken, probeerd hij het via de i-net poort
dus dan zou je ook niet kunnen internett :?

• ProCal
hoeft toch niet icq te zijn? hij kan toch gewoon die poorten weer openzetten (als ie toegang heeft tot een server oid.) En anders sluit je je eigen pc gewoon aan op je internetverbinding (kabel? da's helemaal makkelijk.) dan ben je de enige met internet :)

• Stealthje

Stealthje

Op donderdag 30 augustus 2001 17:55 schreef Hielkej het volgende:
als msn niet via zijn "eigen" poort contact kan maken, probeerd hij het via de i-net poort
dus dan zou je ook niet kunnen internett :?
De I-net poort ????

80 ???? (=http)

Tux rulez man !

• ProCal
Op donderdag 30 augustus 2001 17:58 schreef Stealthje het volgende:

[..]

De I-net poort ????

80 ???? (=http)
hmmm dat maakt toch niet uit?? Je kunt met icq ook HTTP-firewall-based shit gebruiken, of SOCKS trash.. maar maakt volgens mij niet uit dat het poort 80 is... (correct me if im wrong)

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 18:59
Probeer eens in MSN aan te geven dat ie de porxy van je provider moet gebruiken

• ProCal
Op donderdag 30 augustus 2001 18:04 schreef argi het volgende:
Probeer eens in MSN aan te geven dat ie de porxy van je provider moet gebruiken
Proxy van provider?? Als ik t niet verkeerd begrijp dan heeft ie er een server tussen staan met ICS. Kun je dan toch de proxy van je provider opgeven? En btw, maakt toch ook geen fuk uit? Als die poort dicht staat dan blijft ie dicht...

Verwijderd

Wanneer MSN geen contact kan maken,
probeert hij het via poort 80 (http).
Als jij wél kan internetten, zal
hij wel iets hebben veranderd in
de config van MSN.
Bijv: Proxy aangezet op poort 31,
terwijl die er niet is oid.

Mijn tip: loop MSN eens na.

• ProCal
Op donderdag 30 augustus 2001 18:07 schreef klaasjong het volgende:
Wanneer MSN geen contact kan maken,
probeert hij het via poort 80 (http).
Als jij wél kan internetten, zal
hij wel iets hebben veranderd in
de config van MSN.
Bijv: Proxy aangezet op poort 31,
terwijl die er niet is oid.

Mijn tip: loop MSN eens na.
Wat ook nog kan is dat hij een aparte poort heeft opgeven voor MSN verkeer, in die server, en dat ook in de properties van MSN heeft ingevuld, toch? Dus als hij die MSN-poort op die server heeft dichtgegooid, dan kan je in MSN properties toch gewoon een andere (http?) poort aangeven?...

• Stealthje

Stealthje

Op donderdag 30 augustus 2001 18:02 schreef ProCal het volgende:

[..]

hmmm dat maakt toch niet uit?? Je kunt met icq ook HTTP-firewall-based shit gebruiken, of SOCKS trash.. maar maakt volgens mij niet uit dat het poort 80 is... (correct me if im wrong)
socks is geen http, dat is poort 1080.
maar een HTTP firewall moet dan ook wel aanwezig zijn voor MSN. en daar heeft ie het niet over. hij heeft het over de MSN server op de i-net poort (ik ga er vanuit dat poort 80 bedoeld wordt).
[edit] ok, wel poort 80 dus ...

Tux rulez man !

• ProCal
Op donderdag 30 augustus 2001 18:10 schreef Stealthje het volgende:

[..]

socks is geen http, dat is poort 1080.
maar een HTTP firewall moet dan ook wel aanwezig zijn voor MSN. en daar heeft ie het niet over. hij heeft het over de MSN server op de i-net poort (ik ga er vanuit dat poort 80 bedoeld wordt).
Hehe, ja dat begrijp ik, je leest t niet goed (no flame!) ik zei alleen dat je ook socks kán gebruiken. Wat bedoel je met een HTTP firewall?? Móet die aanwezig zijn? D8 t niet. De internetpoort=80, is toch hetzelfde als http, of eh... is dat 8080? Of is dat proxy? Damn... :) correct if wrong plzz.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik ben een computern00b

WAAR zet ik poorten open / dicht ? :)

Ik zit hier op de server waar de verbinding word gemaakt en daaraan hangen nog 3 bakken, maar ik msn altijd op deze computer waar de internet verbinding ook word gemaakt/aanstaat. nu ff duidelijke uitleg voor een dom persoon plz :)

• ProCal
OS op de server?(besturingssysteem (windows 9x/NT/2000 oid.) Of misschien Linux. Lijkt het op wat je op je eigen PC hebt? Dan is het geen linux :)

En wat voor ics programma wordt er gebruikt, kun je dat nagaan?
edit:
ICS is Internet Connection Sharing, dwz. het programma dat de internetverbinding 'deelt' voor de andere pc's

Verwijderd

Topicstarter
Tis inderdaad gewoon windows, van dat sharing moet ik ff kijken, maar boeit dat omdat die andere computers die hieraan hangen er toch nix mee te maken hebben :? ik ben compnerd, zie je wel aandat ik msn draai, maar ok :)

• ProCal
Volgens mij kan dat wel problemen opleveren. Maakt dan niet uit of je op de pc met de fysieke internetverbinding zit of niet. Heb ik ook, ik gebruik NT en Sygate en ik kan met ICQ geen bestanden verzenden/ontvangen op m'n andere pc's maar ook niet op die server. Met MSN btw ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Waar vallen die poorten in te stellen in windows ? OF zal ik gewoon mijn broer moeten martelen ofzo ? :)

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Om effe wat n00b termen te executeren:

"De internet-poort" en/of varianten daarop BESTAAT NIET..

web pagina's bekijken doe je via HTTP (80) of SSL (443 (beveiligd, voor online betalingen enzo)

ftp files downloaden gaat via 20 en 21 (21 commando's, 20 data)

ICQ'en gaat meestal via port 4000 t/m 5000

IRC (internet relay chat.. het betere werk) gaat meestal via port 6667 t/m 6669

dat laffe MSN Instant Messenger gaat via een aparte poort die ik niet uit m'n hoofd ken omdat ik die :r-zooi niet draai.

DUS ER IS GEEN SO-FUCKING-CALLED "INTERNET-POORT"

fuckin' newbies.. grr..

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 17:10 schreef cappie het volgende:

web pagina's bekijken doe je via HTTP (80) of SSL (443 (beveiligd, voor online betalingen enzo)

dat laffe MSN Instant Messenger gaat via een aparte poort die ik niet uit m'n hoofd ken omdat ik die :r-zooi niet draai.

fuckin' newbies.. grr..
Je hoeft er niet op te reageren, moet je jezelf gewoon aanwennen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet die msn poort wel, maar waar kan ik die veranderen/instellen/aanzetten @#?@!?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zit nu ff bij msn te kijken

En ik kan kiezen tussen WEL een proxyserver gebruiken of NIET, hij stond op NIET gebruiken is dat goed. als ik op wel kies dan kan ik nog hieruit kiezen:

HTTP proxy
SOCKS versie 4
SOCKS versie 5

Dan kan ik nog de server invullen waar op het moment niets staat en de poort invullen daar staat 1080...

PLZ help me :)

• KSR
  • Niet online

KSR

Wat dacht je ervan om MSN gewoon opnieuw te installeren ?
Zet hij alles toch weer in de oude staat terug ? :)

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Topicstarter
Ben het nu aan het proberen, I'll let you know!

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas hij zegt nog steeds : Aanmelden bij MSN is mislukt omdat de service niet reageert. De service is niet gereed of er is mogelijk geen verbinding met het internet.

Hij staat nu ingesteld op : Wel proxy server gebruiken, poort : 80

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 31 augustus 2001 17:10 schreef cappie vanalles
Kan het een beetje minder? Die laatste twee regels staan genoteerd als Flame.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Even voor de duidelijkheid: MSN gebruikt geen speciale poort, alles gaat daar door poort 80 (http)

Anders konden we om school toch niet 'MSNnen'? Met zo'n systeembeheerder die alles blockt!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Leg jij mij dan ff uit hoe het komt dat ik niet kan msn-en :?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op vrijdag 31 augustus 2001 19:28 schreef Sarge het volgende:
Als een programma over het netwerk wilt gaan babbelen dan krijgt hij een soort van 'ID' mee, dus een firewall kan kijken welk prog een verbinding wilt op poort 80, bovendien kan de firewall bepaalde hosts blokkeren (bijv. www.startpagina.nl) bekijk dat is...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Op vrijdag 31 augustus 2001 19:28 schreef Sarge het volgende:
Je heb een zelf denkende computer en die laat jou niet zo'n brak prog. als MSN draaien :P

Ik dat dat die optie van je broer martelen het makelijkste is.
Dit zou je waarschijnlijk kunnen doen door maar wat op die server van hem te gaat veranderen in wat jij denkt dat goed voor jou MSN is (omdat je een computern00b bent zul je waarschijnlijk zo de meeste schade aan brengen :) ).

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

Millennium

Bug free !!!

Misschien is het handig om eerst eens te vermelden welk Routing/sharing proggie wordt gebruikt?

(of was dit ICS, kon ik niet echt opmaken uit het vorige)

MVG

Rampen bak 2004

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Waarom heb je eigenlijk ruzie? Bij mij werkt het meestal als ik het bijleg met degene...

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op vrijdag 31 augustus 2001 17:10 schreef cappie het volgende:

fuckin' newbies.. grr..
Je hebt helemaal gelijk behalve dat ICQ poort 5190 is default, deze is gelijk aan MSN dus ook MSN=5190, voorheen was ICQ idd altijd poort 4000. Dit is dus alleen om berichten te versturen en ontvangen, voor bestanden zal je wat meer poortjes moeten openzetten.

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:04

AlexAuto

Parttime Tweaker

Op zaterdag 01 september 2001 15:23 schreef Redje het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk behalve dat ICQ poort 5190 is default, deze is gelijk aan MSN dus ook MSN=5190, voorheen was ICQ idd altijd poort 4000. Dit is dus alleen om berichten te versturen en ontvangen, voor bestanden zal je wat meer poortjes moeten openzetten.
Om even van dat stomme ge-poort af te gaan:

Als je op Help - Helponderwerpen klikt en zoekt naar "netwerk" zie je alle poorten die MSN Messenger kan gebruikt.

Zo te zien heeft jouw broer poort 1863 geblocked, zodat jij ontnomen bent van MSN. Zelf vind ik deze situatie onaanvaardbaar! Wie betaalt er eigenlijk de Internetrekening? En heeft jouw broer het recht om jou zo te benadelen van MSN?!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 01 september 2001 15:30 schreef AlexAuto het volgende:

[..]

Als je op Help - Helponderwerpen klikt en zoekt naar "netwerk" zie je alle poorten die MSN Messenger kan gebruikt.

Zo te zien heeft jouw broer poort 1863 geblocked, zodat jij ontnomen bent van MSN. Zelf vind ik deze situatie onaanvaardbaar! Wie betaalt er eigenlijk de Internetrekening? En heeft jouw broer het recht om jou zo te benadelen van MSN?!
Staan ook hier trouwens ;)

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:04

AlexAuto

Parttime Tweaker

Op zaterdag 01 september 2001 16:11 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Staan ook hier trouwens ;)
[modje-mode]
Dan moet je er even bij zetten dat je bij MSN Messenger poort 1863 ook open moet zetten mocht je met WinRoute (Pro) willen MSN'en. Athans, dit is zo op mijn lokale netwerk.
Ik kan niet MSN'en zonder die poort die is opengezet (er draait ook ZoneAlarm) (Config : DNS aan, Proxy uit)

Ik heb eerst de FAQ ook doorgekeken voordat ik reageerde, maar daar stond het niet/onduidelijk in, dus wel gereageerd.
[/modje-mode]

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op zaterdag 01 september 2001 15:30 schreef AlexAuto het volgende:

[..]

Je hebt gelijk MSN=1863, ik was in de war met AOL |:(
Naja als excuus heb ik dan ook dat ik die zooi ook niet gebruik ;)

Maaruh gewoon ff de cpu uit de comp van je broer halen, deze krijgt ie pas terug als ie die poort weer openzet >:)

Maar je hebt van die programmatjes die gewoon de firewall bypassen zegmaar, ze zoeken naar 1 open poort en laten alles via die poort verlopen ben alleen ff de naam kwijt, httproxy ofzo.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 01 september 2001 18:51 schreef Redje het volgende:

[..]

Je hebt gelijk MSN=1863, ik was in de war met AOL |:(
Naja als excuus heb ik dan ook dat ik die zooi ook niet gebruik ;)

Maaruh gewoon ff de cpu uit de comp van je broer halen, deze krijgt ie pas terug als ie die poort weer openzet >:)

Maar je hebt van die programmatjes die gewoon de firewall bypassen zegmaar, ze zoeken naar 1 open poort en laten alles via die poort verlopen ben alleen ff de naam kwijt, httproxy ofzo.
httptunnel :)
Pagina: 1