Reservekopie whatsapp iphone blijft hangen op voorbereiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakernettie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04-2023
Mijn vraag
Ik maak automatische een reservekopie van whatsapp op de iphone. Dit gaat vanaf 29 dec niet meer. Het blijft hangen op 'voorbereiden'. Soft reset gedaan, aan en uit. Er is meer dan genoeg ruimte.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone 13 en whatsapp

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

aan en uit
soft reset
meer dan genoeg ruimte
goede wifi verbinding

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 21:28
Wat je nog niet geprobeerd hebt.
Er staat al een topic over dit probleem.
Als tijdelijke oplossing
Onder iCloud Whatsapp even uit en aanzetten en handmatig in WhatsApp kopie draaien.

Helaas is dit even de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:19
Dit had ik precies hetzelfde.Helaas werkte het niet om iCloud Drive/iCloud/Whatsapp aan/uit te zetten.

Pas toen ik de backup handmatig deed, toen force close (Whatsapp uit de recent apps verwijderen), toen terug naar het backup scherm en dan video's aan (of juist uitzetten) zetten, dan backup maken, dan force close, en dan de slider weer omzetten.

Kortom 3-4x force closen en dan pakt ie 'm opeens. Hij moet na een paar seconden al een percentage voorbereiden laten zien. Als het langer duurt dan 10 seconden kan je hem al force closen en opnieuw beginnen. En opeens deed ie het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransV036
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb ook een probleem met WhatsApp en de reservekopie. Wie kan mij helpen?

Per ongeluk heb ik een belangrijke chat uit mijn geschiedenis verwijderd. Ik heb een chat reservekopie met een datum waar de chat nog wel instaat en wil deze graag terugplaatsten.
Probleem is dat wanneer ik WhatsApp van mijn IPhone verwijder, de iPhone uit en aan zet en de app weer download, dat ik dan automatisch de meest recente content weer zie. Ik krijg geen keuze om een reservekopie terug te plaatsen. Wie weet waar dit fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 15:22
FransV036 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:53:
Ik heb ook een probleem met WhatsApp en de reservekopie. Wie kan mij helpen?
Op dit moment niemand, want het is niet duidelijk over welke telefoon het hier gaat. Ik kan zien dat het een iPhone is.... maar bevestig a.u.b. even welk model? Welke iOS versie? Je realiseert je hopelijk dat je ook chats kwijt gaat raken als je naar een oudere backup gaat restoren?

Voor nu kan ik je alleen hier naartoe verwijzen: https://faq.whatsapp.com/...5920/?cms_platform=iphone\

Kan je aangeven waar het in dat proces misgaat, welke stappen je wel succesvol uit hebt gevoerd en wat je voor prompts krijgt?

[ Voor 19% gewijzigd door Archer_VC10 op 11-01-2023 12:38 . Reden: niet goed gelezen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

FYI ik heb dit ook sinds vandaag op een Android device en een collega heeft problemen op zowel Android als iOS ik denk dat er op het moment ergens wat niet helemaal lekker loopt.
Ik zou er persoonlijk nu niet te veel aandacht aan besteden en het over een dag of drie vier weer opnieuw proberen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb van de week de backup weer ingeschakeld en het werkt weer. Vanuit mijn kijk lijkt het duidelijk op een issue bij WA.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:41
Ik had hier ook last van.

Na update van WA werkt alles weer.
Pagina: 1