Toon posts:

SCCM installatie prerequisite check

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Veance
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-01 13:26
Ik ben een poging aan het ondernemen om een installatie uit te testen op VM van een versie van SCCM.

Ik heb 2 VM's nu, een met windwos server 2016 als AD domain controller en daarnaast ook een VM met SQL server 2016. Ik ben nu bezig met de installation prerequisite check te doorlopen en kon de meeste errors en warnings wel weg werken behalve 2.

Wanneer ik de melding lees en onderzoek, van de eerste, dan kom ik op een support pagina van microosft waar in de inleiding te lezen staat dat SQL server 2016 enz, de TLS 1.2 (transport layer security) ondersteunen zonder een update nodig te hebben. En inderdaad, onder de rubriek "Hoe weet u of u deze update nodig hebt" van die pagina staat SQL server 2016 er niet bij.

2e warning : Ik heb een melding dat de support van windows server 2012 en 2012 R2 eindigt op 9 october 2023 .

Ik heb geen server 2012 staan, waarom zou ik die melding dan moeten krijgen? Enig idee hoe ik de meldingen weg krijg? Zijn ze wel van belang? Aangezien ik dit alleen als testopstelling uitprobeer is de 2e te relativeren maar bij wijze van correctheid had ik ze toch willen opgelost zien.

Alle reacties

• Veance
T moet natuurlijk weer lukken dat ik na de aanmaak van de topic, verder zoek en in windows download center de donwload vind voor 1 van mijn warnings :

https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=50402

Tijdens de install kreeg ik de vraag om sql server 2012 af te sluiten maar die heb ik niet en ik koos 'ignore'. Waarna de installatie verder ging. Na een restart was die warning ivm SQL server native client weg en kreeg ik zelfs een melding van extra cumulatieve updates die ikd an ook kon doen Na deze updates bleef wel de andere warning staan ivm WIndows server 2012.

• Veance
Ik denk dat de warning gewoon een pre-waarschuwing is om 'ons' gewoon de tijd te geven om te updaten naar een andere OS. En dat dit nu dus nog geen probleem is aangezien de datum an 9 okt 2023 erbij staat.

Maar ik wou graag bevestiging nog. En als ik nu gewoon een upgrade naar server 2022 zou doen hierna. ZOu dat dan lukken of moet ik dan weer opnieuw de prerequisite check doen?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee