Toon posts:

waar moet je kabel aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff probleempje

vanochtend kwam er iemand van Chello langs om kabel aan te leggen.

Wij hebben op de tweede verdieping een TV staan waar kabel op aangesloten is

volgens dat mannetje kon je de internet kabel daar niet op aansluiten maar kon je de internet kabel alleen aansluiten op de plek waar de kabel het huis binnenkomt :?

bij ons is dat op de begane grond en echt super lastig om aan te sluiten

is er echt geen andere manier???

alvast bedankt voor jullie replies

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 15:01

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

om het beste signaal te krijgen moet het modem inderdaad zo dicht mogelijk bij de plaats waar de kabel het huis binnenkomt worden aangesloten.
niks aan te doen, maar waar maak je je druk over, die gast van chello mag het vuile werk opknappen en legt een utp-kabel naar je comp, dus no problem?

Verwijderd

Topicstarter
helaas is die gast alleen te beroerd om dat werk te doen :'(

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

wat staat er dan allemaal in de weg/ wat is er zo lastig aan dan??
hier heeft die installateur zelfs de kabel een stuk uit de muur moeten kappen (was te kort afgeknipt)
volgens mij is ie gewoon lui

• MediaZoo
  • Laatst online: 22:39
of je bent zelf te lui

toen ze het hier van sonerakwamen moest ik zelf zorgen dat ze er goed bij konden ik had zelf alles al weg gezet gaten geboord enz.. onder tussen dat die kneus aan het knippen was bij de modem legde ik de utp alvast binnen 30 minuten was ie weer weg beetje langzaam nbog omdat er iets niet goed ging. Nou moet ik wel vertellen dat die monteur eentje was waar ik bij had stage gelopen dus ik mocht hem helpen normaal doet ie alles zelf.

Dus tja maak zelf alvast ruimte en gaatjes enz dan is ie denk ik nergens te beroerd voor.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
die gast het vuile werk opknappen?

Dacht het niet, die honden doen echt helemaal niks ik zat zelf overal onderdoor te kruipen enzo, (kruipruimte etc. etc.) was gewoon een teringlul..

die ook nog eens halfkaal was aan de achterkant maar het was een lul. Ik was blij dat ie weg was.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• MediaZoo
je moet overal zelf doen omdat hij misschien dingen kan zien die die niet hoeft te zien daarom is het dus ook slim om voor hem de ruimte vrij te maken hoef je het zelf ook niet te doen doet hij het voor je lekker simpel toch of houden jullie van lastig doen.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op donderdag 30 augustus 2001 18:53 schreef Weps het volgende:
je moet overal zelf doen omdat hij misschien dingen kan zien die die niet hoeft te zien daarom is het dus ook slim om voor hem de ruimte vrij te maken hoef je het zelf ook niet te doen doet hij het voor je lekker simpel toch of houden jullie van lastig doen.
leestekens zijn soms best handig ja.

maar met dingen zien doel je op een 'illegaal' netwerkje of op je sm-kelder? >:)
deed mij de installateur niet moeilijk over,
edit:
netwerkje, geen sm-kelder :)

gaf zelfs 15 meter utp mee om andere comp ook aan te sluiten.

• MediaZoo
illigale dingen niet die instalateur van mij wou zelfs als het moet netwerk instaleren maar dat deed ik liever zelf

mja ik bedoel dus van een sm sexkelder bijv. ik neem niet aan dat iedereen die hoeft te zien. en nee ik heb er geen 1 en hoef het ook niet :)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sommige mensen hebben gewoon niet door dat installateurs aan tijd gebonden zijn omdat deze nog meer dingen te doen hebben dan alleen "jouw" aan te sluiten op het kabelnetwerk...
80.000 gaten boren doen ze dus niet ... kabel in een kruipruimte leggen al helemaal niet (ze hebben nog meer klanten op een dag, dus smerig aankomen bij een klant lijkt me niet egt een goeie kennismaking), tevens mag dit niet eens van de arbowet.

Maar blijkbaar zijn sommige mensen te beroerd om zelf even het 1 en ander voor te bereiden.
Daarom zeggik maar altijd zo, zorg voor een goeie voorbereiding, is de monteur lekker snel klaar (desnoods geef je um een koekje bij de koffie, stellen ze altijd zeer op prijs :) en kan jij lekker snel op ut internet. Jij heb dan precies hoe je de kabel wil hebben en is die monteur blij dat je dat zelf al een beetje heb uitgedokterd (en als de monteur blij is .. zijn deze vaak ook vriendelijker :).

Dat is zoals ik het beleefd heb met een monteur (waar ik tevens nog 'goeie' contacten mee heb).

En om even terug te komen om de originele vraag:
Je com21 modem moet het liefst op het 1ste punt van de kabel komen te staan. Hoe meer aftakkingen je hebt naar diverse andere punten, hoe meer signaalverlies je krijgt op het kabelsignaal. Lijkt mij allemaal vrij logisch.
Probeer maar eens 5 tv's aan te sluiten zonder versterker op 1 en dezelfde kabelsignaal. Dat gaat niet egt goed zonder ruis heh ......

• Tux
  • Laatst online: 16:44

Tux

Is het zou ook zo dat de monteurs de drivers ook niet installeren maar dat je dat zelf moet doen omdat ze niet verantwoordelijk willen zijn voor een crash.

[ikhaatUPCmodus]
Moeten ze maar goeie drivers leveren
[/ikhaatUPC]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 11:06 schreef paus_j_p2 het volgende:
Is het zou ook zo dat de monteurs de drivers ook niet installeren maar dat je dat zelf moet doen omdat ze niet verantwoordelijk willen zijn voor een crash.

[ikhaatUPCmodus]
Moeten ze maar goeie drivers leveren
[/ikhaatUPC]
Bij @home in ieder geval niet, daar installeren de monteurs zelf de drivers, voor je netwerk-kaart.
En gelukkig weten de meeste @home monteurs wel dat de rest van de @home software rotzooi is waar je niets aan hebt, en zetten ze die vaak er niet op.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ligt eraan waar je zit...
regio rotterdam (chello/upc) ... daar wordt alles geinstalleerd en 'netjes' (voor zover dat mogelijk is) de utp kabel weggelegt (zie uitleg van vorige posting over utp kabel).
In regio den haag (casema/wanadoo) ... daar wordt alleen het kabelmodem aangesloten en verder nix ... (daar moet dus de klant de utp kabel zelf leggen en de ethernetkaart + software zelf installeren)...
De rest van de regio's weet ik niet ...

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hier heb ik er absoluut geen problemen mee gehad, aardige gozer die monteur.
Terwijl hij het kabelmodem aan het aansluiten en installeren was, heb ik die netwerkkaart er ff ingebouwd en de UTP-kabel gelegd. Bij het punt waar de kabel binnenkomt hangt hier een signaalversterker, die heeft ie verplaatst omdat het modem er anders niet bijpaste etc. Zelfs nog een kabel die van boven kwam een stukkie verlengd, want die stond nogal strakgespannen ;) (was verder niet van belang voor 't kabelinternet ofzo..)
Hij was het helemaal met mij eens dat ik die @Home software beter niet kon installeren >:). En over m'n netwerkje deed ie ook niet moeilijk. :)

#

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
bij ons paste de kabel er niet meer bij de leiding die naar boven ging en toen hebben wij zelf de kabel boven zien te krijgen en dan zou hij wel alles aansluiten. die gozers zijn gewoon zo lui als weet ik wat. hij nam niet eens de moeite om hem boven te krijgen maar hij zei gewoon dat we dat zelf maar moesten doen. ons pap is dan ook nog zo dom om dat nog te doen ook |:( ik had het die vent lekker zelf laten doen. daar is hij toch voor ofnie dan?

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

• MediaZoo
nops je moet zelf gaten maken en ruimte maken zodat HIJ de kabel kan leggen dus hij heoft niet ruimte te maken ervoor had je zelf moeten doen. Tenzij die gewoon te lui is hem door te trekken terwijl er ruimte is maar aan je verhaal te horen was dat er dus niet dus waren jullie LUI.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Gewoon dat modem beneden laten aansluiten, en vervolgens zelf UTP naar boven trekken. Een betonboor kun je bij de gamma huren ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:54
Op vrijdag 31 augustus 2001 23:49 schreef maartena het volgende:
Gewoon dat modem beneden laten aansluiten, en vervolgens zelf UTP naar boven trekken. Een betonboor kun je bij de gamma huren ;)
Of de PC op 5 meter afstand zetten van de de plek waar de TVkabel binnenkomt ;)

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Bij mij werden ook de drivers en zo geïnstalleerd.
Verder had ik al van tevoren gaten geboord en touwtjes door de gaten gehaald.
De monteur heeft het bij mij makkelijk hehad, modempje plaatsen, UTPtje aan de touwtjes knopen en trekken maar. :7
De reden dat monteurs bijna nooit zelf gaten willen boren is dat er dan mensen kunnen klagen dat hun "nieuwe" hoogpolige tapijt naar de maan is.
Geloof me, dit gebeurt. :(

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1