• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-01 11:06
Oké, dit is mij echt een raadsel.

Ik heb gisteren mijn nieuwe Samsung 980 1TB NVMe drive in mijn A520M-Plus moederbord geprikt.
Toen Samsung Magician en clone software geïnstalleerd om mijn drive te clonen (512GB WD Blue SATA SSD), dit zou 12 uur duren. Ergens tussen de 6-12 uur later gaf de software aan dat het clonen om onbekende reden was gestopt. PC netjes uitgezet om de volgende dag verder te gaan.

Dus mijn voornemen was om vandaag een schone install van W11 te doen... Alleen bootte de PC helemaal niet meer. Muis/TB lichten gingen aan, scherm bleef zwart, ook na meerdere hard resets. CMOS reset, zelfde resultaat.

Toen heb ik de 980 er uit geschroefd en voila, hij bootte naar Windows. Ik wilde de BIOS dan maar updaten, dus e.e.a. op een USB stick gezet, reboot, F2/DEL rammen om in de BIOS te komen... maar met geen mogelijkheid. De PC start meteen door naar Windows. Dat werkt prima.

**edit: inmiddels ook via W11 geprobeerd naar BIOS te booten door met shift ingedrukt op 'restart' te drukken in het login-scherm, maar dan gaat hij weer op zwart en reboot automatisch naar het Windows login scherm.

***edit2: ding doet niets meer, behalve lampjes en fans. :(

Wie herkent dit?

[Voor 12% gewijzigd door musje83 op 10-01-2023 14:10]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
cmos al gereset en dan opnieuw geprobeerd de bios te updaten zodner die ssd erin??

• musje83
freaky35 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:57:
cmos al gereset en dan opnieuw geprobeerd de bios te updaten zodner die ssd erin??
Ja, ik heb alles in chronologische volgorde geschreven. Dus na verwijderen van de M.2 en na de CMOS reset, kom ik de BIOS niet meer in.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Volgens mij is het ook mogelijk om vanuit windows de bios op te starten ,dat zou je kunnen proberen
Zie hier bv:

https://www.howtogeek.com...%22Advanced%20Startup.%22

iets naar beneden scrollen dan zie je het wel staan

[Voor 54% gewijzigd door freaky35 op 10-01-2023 13:22]

• musje83
freaky35 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:21:
Volgens mij is het ook mogelijk om vanuit windows de bios op te starten ,dat zou je kunnen proberen
Zie hier bv:

https://www.howtogeek.com...%22Advanced%20Startup.%22

iets naar beneden scrollen dan zie je het wel staan
Inmiddels ook gedaan maar dan gebeurt er weer niets (zwart scherm, muis/TB knipperen paar keer, gaan weer uit, knipperen weer en dan boot hij direct door naar het W11 login scherm). 8)7

• musje83
En nu doet hij helemaal niets meer. Alle lampjes gaan aan, fans draaien, maar that's it. Bij een druk op de powerknop is hij ook meteen weer uit, dus hij is niet eens naar W11 geboot. :(

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:32
Haal de stroomstekker uit je voeding. Druk daarna 10x op de aan knop van je pc.
Druk daarna weer de stekker in je voeding, zet de pc aan en blijf gelijk daarna op de DEL toets rammen op je toetsenbord.
In principe zou je nu het bios moeten binnen komen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee