Toon posts:

Wireless earbuds voor boulderen/wandelen/fietsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-01 11:30
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Set wireless earbuds met goede geluidskwaliteit om mee te boulderen, wandelen en fietsen.

Wat is je budget?
Ik zat initieel te kijken naar 100-200 euro, maar ik merk dat zodra het richting de 200 gaat ik toch wel begin te twijfelen. Het product moet dus wel exceptioneel zijn voor deze prijs. Anders liever rond de 150 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn zoektocht is begonnen toen ik een keer ging boulderen met mijn Sony WH-1000XM3 koptelefoon. Als ik omhoog kijk waar ik naartoe moet valt deze natuurlijk van mijn hoofd af... Als ik dan toch eenmaal in bezit ben van deze dingen denk ik dat ik ze ook wil gaan gebruiken om buiten te lopen opf te fietsen (geen sportfietsen, gewoon fietsen om van A naar B te komen). Ik vind de ANC van mijn WH1000-XM3 fijn, maar ik weet niet of ik het per se nodig ga hebben of dat het topkwaliteit moet zijn voor de functies waar ik de earbuds voor wil gaan gebruiken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Initieel was ik vooral aan het twijfelen tussen de Sony WF-1000XM4 en de Sony Link Buds S. De voors en tegens die ik vooral lees van beide en waarom ik twijfel:
• De XM4's hebben beter geluid dan de Link Buds S
• Echter lees ik dat de XM4's niet heel comfortabel zitten bij veel mensen en na een tijdje "stuffy" gaan aanvoelen
• Ik ben dus een beetje "bang" dat de XM4's zwaar aanvoelen, ik vind het esthetisch niet zo mooi uitzien dat ze wat uitsteken, en ben bang dat ze oncomfortabel zijn/worden. De Link Buds S lijken een stuk lichter en comfortabeler.
• Ik geef echter ook veel om goed geluid, en gezien de XM4's een grotere driver hebben komt hier gewoon beter geluid uit.
• Ik heb tot nu specifiek gekeken naar Sony producten omdat deze LDAC ondersteunen. Er zijn ook nog andere producten die dit kunnen zoals de Soundcore 3, echter vind ik deze niet zo premium uitzien.
• Persoonlijk vind oordopjes met een steeltje eraan ook niet zo mooi uitzien. Liever een set met een "boontjes"-vorm of iets dergelijks dat niet ver uitsteekt.•

Welke vragen heb je hier nog over?
Basically hoor ik graag ervaringen. Is het extra geld voor de XM4's de bump in geluidskwaliteit waard en daar comfort voor op te geven, ook tijdens sporten/klimmen?
Zijn er nog andere LDAC-buds die ik over het hoofd heb gezien?

[Voor 3% gewijzigd door striner op 10-01-2023 11:53]

Alle reacties

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik weet niet hoe en wat jij bouldert, maar afgezien van vastschroeven aan je schedel, kan ik me niet voorstellen dat er oordoppen of koptelefoons bestaan die altijd blijven zitten, ook na een val....

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-01 11:24
Ik zelf gebruikte een koptelefoon tijdens het fietsen, alleen merkte ik dat het erg warm werd en ging zweten onder de schelpen en zijn het ook behoorlijke windvangers.
Ik mountainbike en een koptelefoon bleef ook niet lekker zitten, dus oordoppen dan maar, maar ik was erg bang om een dopje te verliezen tijdens het fietsen.
Ik ben toen uit gekomen bij de JBL Reflect mini, die zitten echt super.
De pasvorm is goed en het geluidskwaliteit is dikke prima en ze geven echt een gevoel dat ze ook niet uitvallen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al eens bij KZ gekeken? China spul, maar erg goede kwaliteit. Die IEM's doen niet onder voor de duurdere Shure's, maar voor een fractie van de prijs :)
Zelf al jaren tevreden gebruiker van de ZS10 Pro en de ZEX :)
Ze hebben ook diverse losse earhooks, ook die werken prima.
https://kz-audio.com/

Ze worden normaal geleverd met siliconen dopjes, maar als je die vervangt door foamtips dan dempen die beter en het zet zich naar je oor, dus zit behoorlijk goed vast. Valt echt niet zomaar uit, ook niet bij een val. Ik kan met foamtips mijn hoofd hard schudden en ze blijven zitten :)

Enige nadeel van foamtips is dat je ze als je wat meer zweet wat sneller zult verslijten. Maar das met siliconen tips niet ander lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:14
Qua geluidskwaliteit misschien iets minder, maar qua sport gemak is het geniaal. Ook in het verkeer durf ik de shokz nog op.

https://nl.shokz.com/

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:08

DataGhost

iPL dev

PageFault schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:54:
Ik weet niet hoe en wat jij bouldert, maar afgezien van vastschroeven aan je schedel, kan ik me niet voorstellen dat er oordoppen of koptelefoons bestaan die altijd blijven zitten, ook na een val....
Ik gebruik zelf de Shure SE425, dat zijn in-ears en met de standaard meegeleverde tips blijven die al behoorlijk goed zitten. Shure verkoopt ook een kitje om ze draadloos te maken wat rond je oorschelp gaat dus daar ook voor extra stevigheid zorgt maar dat is zo 180 euro er bovenop. Als je daar dan nog eens 120 euro tegenaan gooit heb je opzetstukjes op maat waardoor ze perfect afsluiten en echt niet meer uit je oor kunnen vallen. Sterker nog, ik moet er behoorlijk hard aan trekken voordat ze eruit komen. Alleen dan zit je in totaal al gauw richting een euro of 600 te kijken, denk niet dat TS daar naar op zoek is. Maar het kan dus :+ De goedkoopste draadloze optie van Shure is de Aonic 215 maar met 265 euro zit dat ook al boven budget.

Er zullen ook veel goedkopere draadloze dopjes zijn waar opzetstukjes op maat voor te laten maken zijn maar alsnog denk ik dat dat in totaal buiten de prijsklasse gaat vallen. Anders zal het bij normale in-ears moeten blijven die liefst ook een around-ear design hebben (zoals die Shures) zodat ze zo goed mogelijk blijven zitten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee