Wij hebben al een tijdje Philips Hue lampen in verschillende ruimtes in het huis, maar tot recent deden we ze nog altijd aan/uit met de klassieke Niko schakelaars. De lampen in de slaapkamer en badkamer vonden het wegvallen van de stroom niet zo 'plezant' en knipperden soms even bij het inschakelen, of de bridge verloor de link tot ik opnieuw een scan deed. Dit is opgelost met Hue wall switches in deze ruimtes te gebruiken.
Nu wil ik de Niko schakelaars in de living en keuken ook 'smart' maken, maar hier hebben we dubbele wisselschakelaars. Ik vind het wat lullig om hier een elektrieker voor te laten komen. Draadjes versteken kan ik ook wel. Maar het zijn er wat meer dan ik aan uit geraak
Maar welke verbind ik met de bijgeleverde wago's??
Eerste dubbele wisselschakelaar in de living, voor 2 lichtpunten:
Bovenaan: bruin - grijs - grijs - bruin
Onderaan: zwart - zwart
Linkerkant is voor lamp A
rechterkant is voor lamp B
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ufdjch2KwBZUcGmVP2mDdaif.jpg?f=user_large)
Tweede dubbele wisselschakelaar in de living, voor diezelfde 2 lichtpunten:
Bovenaan: bruin - zwart - zwart - bruin
Onderaan: grijs - grijs
Linkerkant is voor lamp B
Rechterkant voor lamp A
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y4pZx60GwPElPQn9eucdVTwL.jpg?f=user_large)
Eerste dubbele wisselschakelaar in de keuken, voor 1 lichtpunten en 3 spotjes:
Links voor lamp
Rechts voor spotjes
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wFRypKkLZ1foQ6z4si2W52eu.jpg?f=user_large)
Tweede dubbele wisselschakelaar in de keuken, voor diezelfde lichten:
Links voor lamp
Rechts voor spotjes
Nu wil ik de Niko schakelaars in de living en keuken ook 'smart' maken, maar hier hebben we dubbele wisselschakelaars. Ik vind het wat lullig om hier een elektrieker voor te laten komen. Draadjes versteken kan ik ook wel. Maar het zijn er wat meer dan ik aan uit geraak
Eerste dubbele wisselschakelaar in de living, voor 2 lichtpunten:
Linkerkant is voor lamp A
rechterkant is voor lamp B
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ufdjch2KwBZUcGmVP2mDdaif.jpg?f=user_large)
Tweede dubbele wisselschakelaar in de living, voor diezelfde 2 lichtpunten:
Bovenaan: bruin - zwart - zwart - bruin
Onderaan: grijs - grijs
Linkerkant is voor lamp B
Rechterkant voor lamp A
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y4pZx60GwPElPQn9eucdVTwL.jpg?f=user_large)
Eerste dubbele wisselschakelaar in de keuken, voor 1 lichtpunten en 3 spotjes:
Links voor lamp
Rechts voor spotjes
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wFRypKkLZ1foQ6z4si2W52eu.jpg?f=user_large)
Tweede dubbele wisselschakelaar in de keuken, voor diezelfde lichten:
Links voor lamp
Rechts voor spotjes
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sd1PL7sevdNrgLsm0QPfJu7A.jpg?f=user_large)