Het klinkt een beetje als vage titel dus probeer het wat duidelijker te omschrijven.
Ik heb in excel een tabel met 500+ parts en hun bijbehorende resultaat.
Deze gegevens wil/moet ik omzetten in (oude) code welke gebruikt wordt voor testen.
een klein stukje van de Excel sheet is bijvoorbeeld onderstaand:
:fill(white):strip_exif()/f/image/syLyX46NWcooArzMV2F3rUAY.png?f=user_large)
de 'code' resultaten zouden moeten worden
Dat werkt nu tot dusver dat, omdat de code over meerdere excel regels wordt geschreven ik elke cel handmatig moet targeten ... doortrekken, copy-paste werkt niet.
Hoe krijg ik Excel zo ver dat ik dit wel kan copy pasten / doortrekken / één simpele beweging kan maken zodat wél alle 500+ bronregels worden gebruikt (en dus naar zo'n 1500+ target regels gaan)
Ik had al geprobeerd om alle code op één regel te zetten met CHAR(10), maar helaas kan je dat dan weer niet copy-pasten naar notepad achtige tools omdat je dan overal extra quotes krijgt.
Deze tabel zal met enige regelmaat aangepast worden, vandaar dat automatisering hiervan gewenst is.
Ik heb in excel een tabel met 500+ parts en hun bijbehorende resultaat.
Deze gegevens wil/moet ik omzetten in (oude) code welke gebruikt wordt voor testen.
een klein stukje van de Excel sheet is bijvoorbeeld onderstaand:
:fill(white):strip_exif()/f/image/syLyX46NWcooArzMV2F3rUAY.png?f=user_large)
de 'code' resultaten zouden moeten worden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| case "J31XK" sReturn = "FTOS-FN-9.11.0.0.bin" endcase case "56RW1" sReturn = "SMARTSCRIPTS-M-9.14.1.0.tar.gz" endcase case "DTFF0" sReturn = "SMARTSCRIPTS-M-9.11.0.0.tar.gz" endcase case "PCT3T" sReturn = "PCM6220v5.1.3.7.stk" endcase |
Dat werkt nu tot dusver dat, omdat de code over meerdere excel regels wordt geschreven ik elke cel handmatig moet targeten ... doortrekken, copy-paste werkt niet.
Hoe krijg ik Excel zo ver dat ik dit wel kan copy pasten / doortrekken / één simpele beweging kan maken zodat wél alle 500+ bronregels worden gebruikt (en dus naar zo'n 1500+ target regels gaan)
Ik had al geprobeerd om alle code op één regel te zetten met CHAR(10), maar helaas kan je dat dan weer niet copy-pasten naar notepad achtige tools omdat je dan overal extra quotes krijgt.
Deze tabel zal met enige regelmaat aangepast worden, vandaar dat automatisering hiervan gewenst is.