iPhone 14 ontbreekt in pakket PostNL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMB
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-02-2023
Hi, wellicht een ongebruikelijke vraag, maar ik vroeg mij af of iemand mij hier kan helpen. Ik heb een iPhone 14 besteld. Hij zou in de avond geleverd worden, zo geschiedde.

De PostNL bezorger stond voor de deur met mijn pakketje. Er werd niet gevraagd om een handtekening en direct voelde het pakket heel licht, dus ik besloot hem direct open te trekken. Je raad het al! De telefoon was foetsie. De bestelde screenprotector en case zaten nog wel in de doos. (Telefoon stond wel op de pakbon) direct het pakketje mee terug gegeven, maar de bezorger heeft hem toch gemarkeerd als ontvangen. Nu staat er in de postNL app dat het pakketje 220gram woog. Dit lijkt mij weinig voor een verzenddoos, iPhone 14 in doos, met boekje, kabeltje en de bestelde screenprotector en hoesje. Echter weet ik niet hoeveel een Iphone 14 in doos met bijgeleverde kabel en boekjes weegt en denk ik dat 220gram te weinig is. Is er iemand die een Iphone 14 heeft en voor mij dit wil wegen? Dan weet ik het zeker. Dit zou erg helpen in de discussie met PostNL, die zeggen het pakket is geleverd en dat er geen bijzonderheden zijn. Alvast bedankt!

Beste antwoord (via DMB op 12-01-2023 12:47)

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
reaL_G schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:06:
[...]

de doos van de iphone is zelf al 130gr [Afbeelding]
Ok, goed nieuws dan voor ts dan, er is of bij versturen iets fout gegaan of in het sorteercentrum kan natuurlijk ook nog.

De bezorger kun je dus uitsluiten daarvan omdat het gewicht dan niet klopt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:20
172 gram

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:11
DMB schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:43:
Hi, wellicht een ongebruikelijke vraag, maar ik vroeg mij af of iemand mij hier kan helpen. Ik heb een iPhone 14 besteld. Hij zou in de avond geleverd worden, zo geschiedde.

De PostNL bezorger stond voor de deur met mijn pakketje. Er werd niet gevraagd om een handtekening en direct voelde het pakket heel licht, dus ik besloot hem direct open te trekken. Je raad het al! De telefoon was foetsie. De bestelde screenprotector en case zaten nog wel in de doos. (Telefoon stond wel op de pakbon) direct het pakketje mee terug gegeven, maar de bezorger heeft hem toch gemarkeerd als ontvangen. Nu staat er in de postNL app dat het pakketje 220gram woog. Dit lijkt mij weinig voor een verzenddoos, iPhone 14 in doos, met boekje, kabeltje en de bestelde screenprotector en hoesje. Echter weet ik niet hoeveel een Iphone 14 in doos met bijgeleverde kabel en boekjes weegt en denk ik dat 220gram te weinig is. Is er iemand die een Iphone 14 heeft en voor mij dit wil wegen? Dan weet ik het zeker. Dit zou erg helpen in de discussie met PostNL, die zeggen het pakket is geleverd en dat er geen bijzonderheden zijn. Alvast bedankt!
Zuur! :(

Maar meld het vooral bij de winkel waar je de iPhone hebt gekocht. Je hebt jouw product niet geleverd gekregen en gelukkig ook geweigerd/niet getekend. PostNL gaat je toch niet verder helpen (uit eigen en ervaring en reacties uit dit topic).

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:25

De pakketbezorger mag inderdaad geen pakketjes terugnemen, dat doet ie goed. Sinds covid telt het tekenen ook niet echt meer, ik heb niet het idee meer dat ze een probleem hebben als pakket weg is zonder handtekening. PostNL is geen gesprekspartij, die heeft zijn dienst gedaan. Je hebt alleen met de verzender van doen. 200 gram kan niet kloppen. dat weegt de losse telefoon alleen al bijna.

Maar je bent snel klaar, er is geen discussie mogelijk, je hebt hem gewoon niet ontvangen, dat is hun zorg, niet de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dennisdn schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:19:
[...]

De pakketbezorger mag inderdaad geen pakketjes terugnemen, dat doet ie goed. Sinds covid telt het tekenen ook niet echt meer, ik heb niet het idee meer dat ze een probleem hebben als pakket weg is zonder handtekening. PostNL is geen gesprekspartij, die heeft zijn dienst gedaan. Je hebt alleen met de verzender van doen. 200 gram kan niet kloppen. dat weegt de losse telefoon alleen al bijna.

Maar je bent snel klaar, er is geen discussie mogelijk, je hebt hem gewoon niet ontvangen, dat is hun zorg, niet de jouwe.
Inderdaad. 220 gram is veel te weinig. Mijn pakketje met iPhone 14 Pro en simkaart woog 520 gram volgens de app. Dan zou jouw pakketje op min of meer hetzelfde moeten uitkomen. Contact opnemen met de winkel idd, lijkt er meer op dat iemand in het distributiecentrum een iPhone in z’n zak gestoken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMB
Thomas schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:29:
[...]

Inderdaad. 220 gram is veel te weinig. Mijn pakketje met iPhone 14 Pro en simkaart woog 520 gram volgens de app. Dan zou jouw pakketje op min of meer hetzelfde moeten uitkomen. Contact opnemen met de winkel idd, lijkt er meer op dat iemand in het distributiecentrum een iPhone in z’n zak gestoken heeft.
Dankjewel! Zoiets lijkt mij ook realistischer omdat de telefoon los al 172gr is. Ik heb contact opgenomen, zij zeggen dat ik een verklaring moet insturen over het pakket en dan gaan zij een onderzoek starten. In de tussentijd sta ik met lege handen. Echt zuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMB
[...]

Hmm dat wist ik niet, hij heeft hem toch meegenomen. Maar wel het pakket als afgeleverd gemarkeerd, waardoor ik nu ook totaal niks meer kan zien. Ik heb contact met de winkel opgenomen, zij zeggen dat ik een verklaring moet sturen en daarna kunnen zij een onderzoek starten. Balen dat ik als klant dus de dupe ben, terwijl het gewicht van het pakket eigenlijk al genoeg zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

DMB schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:44:
[...]

Dankjewel! Zoiets lijkt mij ook realistischer omdat de telefoon los al 172gr is. Ik heb contact opgenomen, zij zeggen dat ik een verklaring moet insturen over het pakket en dan gaan zij een onderzoek starten. In de tussentijd sta ik met lege handen. Echt zuur!
Zeer zuur, maar wel standaard procedure. Er zijn ook genoeg types die willen frauderen helaas. Veel succes, hopelijk heb je snel toch je toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05
Op de doos van de iPhone staat toch ook het serie- en IMEI nummer? Misschien kun je daar wat mee? Wel waardeloos hoor dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande berichten zijn afgesplitst van [iPhone 14 (Plus, Pro, Pro Max)] Ervaringen & Discussie. Dit soort vragen horen in een eigen topic. Daarnaast past dit topic beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op

iOS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:52
Ferret schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:39:
Op de doos van de iPhone staat toch ook het serie- en IMEI nummer? Misschien kun je daar wat mee? Wel waardeloos hoor dit....
Welke doos? die hij niet heeft?
En zelfs al zou hij het serie en imei nummer hebben, want heeft hij daar dan aan?

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 10-01-2023 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ferret schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:39:
Gok dat hij met doos en al mee is gepakt, maar serie / imei staan in de regel ook wel in je factuur / pakbon?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:01
Dit zou erg helpen in de discussie met PostNL, die zeggen het pakket is geleverd en dat er geen bijzonderheden zijn. Alvast bedankt!
Jij moet niet de discussie aangaan met PostNL, dat is zaak voor de verkoper. Jij moet bij de verkoper aangeven dat er niet geleverd is, en dat je binnen periode X alsnog de bestelling wenst te ontvangen. Het hele dansje tussen de verkoper en PostNL ben jij geen partij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

De pakketbezorger mag inderdaad geen pakketjes terugnemen, dat doet ie goed.
Je kan de laatste tijd, al zeker een jaar denk ik, gewoon pakjes retourneren via de pakketbezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Wolly schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Je kan de laatste tijd, al zeker een jaar denk ik, gewoon pakjes retourneren via de pakketbezorger.
Klopt, maar dat is wel een andere procedure dan weigeren aan de deur, wat TS gedaan lijkt te hebben (al heeft TS dat wel gedaan na afgifte, wat niet heel handig is).

Voor een retour met de pakketbezorger moet je namelijk een geldig retourlabel op het pakket plakken, iets dat TS in deze niet gedaan zal hebben. En zonder dat retourlabel zou een pakketbezorger het pakket dan ook niet mogen meenemen onder de noemer 'retour', maar alleen als geweigerd. Echter zou de bezorger de status dan ook niet op bezorgt gezet moeten hebben, wat hier de boel weer lastig gaat maken. Je kan immers nu al wel aanvoelen dat deze wijze van handelen door de bezorger problemen gaat opleveren bij het onderzoek dat de verkoper zal starten bij PostNL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DMB
Dennism schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:46:
[...]

Jij moet niet de discussie aangaan met PostNL, dat is zaak voor de verkoper. Jij moet bij de verkoper aangeven dat er niet geleverd is, en dat je binnen periode X alsnog de bestelling wenst te ontvangen. Het hele dansje tussen de verkoper en PostNL ben jij geen partij in.
Ga ik ook niet meer, blijkt dat de winkel zelf ook wat steekjes heeft laten vallen. Pakket is laag in gewicht en ze zijn vergeten het pakket aangetekend te versturen. Kortom ze gaan het ism PostNL onderzoeken en komen er op terug. Meer dan afwachten kan ik niet doen. Ga er vanuit dat het goed komt, bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:00

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hier een vergelijkbaar topic

Macbook kwijtgeraakt door PostNL

lees hier wat je rechten zijn en wat je moet doen.

probeer het zakelijk op te pakken, jij hebt een geschil met je (web)shop en alles wat PostNL regelt met de webshop is ruis en niet ter zake doende.

jij hebt je bestelling niet gehad. Punt.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 21:44
Ik begrijp nog steeds niet waarom producten in deze prijscategorie via een bezorgdienst geleverd moeten worden. Hoeveel geld heb je bespaard door het op deze manier te doen ipv fysiek naar een winkel te gaan?

*knip* Dit soort opmerkingen voegen niets toe aan de discussie.

[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 10-01-2023 11:46 ]

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:00
bregweb schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:35:
Ik begrijp nog steeds niet waarom producten in deze prijscategorie via een bezorgdienst geleverd moeten worden. Hoeveel geld heb je bespaard door het op deze manier te doen ipv fysiek naar een winkel te gaan?

*knip*
Omdat verlengen bij je provider vaak in 1 klik is geregeld en je nieuwe telefoon per post komt?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 10-01-2023 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zat op te noemen toch? Service, garantie, bereikbaarheid van die winkelketen in de buurt, gemak, etc.

De laatste keer dat ik een telefoon met abonnement heb gekocht bespaarde dat bijna €400 op de adviesprijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

DMB schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:25:
[...]

Ga ik ook niet meer, blijkt dat de winkel zelf ook wat steekjes heeft laten vallen. Pakket is laag in gewicht en ze zijn vergeten het pakket aangetekend te versturen. Kortom ze gaan het ism PostNL onderzoeken en komen er op terug. Meer dan afwachten kan ik niet doen. Ga er vanuit dat het goed komt, bedankt voor jullie reacties!
Ben wel heel benieuwd hoe dit eindigt (en eigenlijk ook wel om welke winkel het gaat)! Ik hou het topic in de gaten. Nogmaals succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:06
Wolly schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Ze mogen wel retour afzender. En mogen ook opgehaald worden. Maar je mag hem niet in de deur opening open maken kijken wat er in zit en dan retour afzender zonder dat hij op ontvangen komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Hoeveel geld heb je bespaard door het op deze manier te doen ipv fysiek naar een winkel te gaan?
Benzine en parkeerkosten. En dan in de winkel horen "Ach mijnheer toch, heeft u het nieuws niet gezien dat iPhones nergens op voorraad zijn?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMB
Thomas schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:21:
[...]

Ben wel heel benieuwd hoe dit eindigt (en eigenlijk ook wel om welke winkel het gaat)! Ik hou het topic in de gaten. Nogmaals succes!
Zelf ook benieuwd! Zal het laten weten.

Het is een grotere online aanbieder van diverse providers en telefoons. Overigens nooit eerder problemen gehad met deze leverancier. Ik heb de naam bewust niet vermeld, leek mij niet gewenst/toegestaan. Ze verdienen denk in ook wel de kans om het op te lossen. Helaas gebeuren dit soort dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DMB
loki504 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:45:
[...]

Ze mogen wel retour afzender. En mogen ook opgehaald worden. Maar je mag hem niet in de deur opening open maken kijken wat er in zit en dan retour afzender zonder dat hij op ontvangen komt.
Hier werd geen probleem van gemaakt, pakket staat bij postNL nu in de systemen als geweigerd en retour afzender en is dus terug naar leverancier. Leverancier gaf aan dat dit ook de beste optie was om te doen en geven mij hierin geen ongelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMB
Uniciteit schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Zat op te noemen toch? Service, garantie, bereikbaarheid van die winkelketen in de buurt, gemak, etc.

De laatste keer dat ik een telefoon met abonnement heb gekocht bespaarde dat bijna €400 op de adviesprijs. ;)
Dit dus! Nooit eerder problemen gehad, bij een goed proces zou dit gewoon goed moeten gaan. Handtekening, legitimatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 07-06 22:11
loki504 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:45:
[...]

Waarom mag dit niet? Ik heb altijd begrepen dat dit de logische werkwijze is. Gelijk weigeren en dus niet aannemen/thuis houden.
Ik lees dat TS hierin ook gelijk krijgt van de webwinkel.

Als dit inderdaad niet (meer) de bedoeling is dan hoor ik dat graag, mocht mij zoiets in de toekomst overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Waar wil je precies heen met dit topic? Je hebt de telefoon niet ontvangen, gewicht van het pakket lijkt dat de bevestigen. Je hebt contact gehad met de verkoper en zij geven aan dat ze met een verklaring van jou een onderzoek kunnen starten.

Dan is het toch nu gewoon die verklaring opsturen en wachten op het onderzoek? Ik snap dat je graag je telefoon wilt, maar soms gaat er eens wat mis. Geef de webshop even de tijd om het op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:06
Smobbo schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:32:
[...]

Waarom mag dit niet? Ik heb altijd begrepen dat dit de logische werkwijze is. Gelijk weigeren en dus niet aannemen/thuis houden.
Ik lees dat TS hierin ook gelijk krijgt van de webwinkel.

Als dit inderdaad niet (meer) de bedoeling is dan hoor ik dat graag, mocht mij zoiets in de toekomst overkomen.
Gelijk weigeren mag wel. Maar aannemen openmaken en dan weigeren mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:11

Snow_King

Konijn is stoer!

Dennism schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:46:
[...]

Exact. Dat is hier het punt. Het gewicht van het pakketje geeft dat al aan.

Heel zuur, maar dit is de realiteit.
Dennisdn schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:24:
[...]

Benzine en parkeerkosten. En dan in de winkel horen "Ach mijnheer toch, heeft u het nieuws niet gezien dat iPhones nergens op voorraad zijn?"
Ik laat zulke dure dingen dan vaak afleveren in de winkel. Dan haal ik hem daar op. Heb ik nooit gedoe met de versturende partij. Helaas dit soort topics al te vaak te zien.

Dat is eigenlijk een tip die ik wil toevoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online

Nu staat er in de postNL app dat het pakketje 220gram woog. Dit lijkt mij weinig voor een verzenddoos, iPhone 14 in doos, met boekje, kabeltje en de bestelde screenprotector en hoesje. Echter weet ik niet hoeveel een Iphone 14 in doos met bijgeleverde kabel en boekjes weegt en denk ik dat 220gram te weinig is. Is er iemand die een Iphone 14 heeft en voor mij dit wil wegen? Dan weet ik het zeker. Dit zou erg helpen in de discussie met PostNL, die zeggen het pakket is geleverd en dat er geen bijzonderheden zijn. Alvast bedankt!
Een Tweaker hierboven gaf aan dat het totale gewicht rond de 550gram zou moeten zijn. PostNL komt op 220 gram....Neem aan dat toen je het pakket ontving alles goed dicht zat er geen schade aan was?!

Dan is het idee nog niet eens zo gek dat ik denk dat de webshop gewoon vergeten is die iPhone in de doos te doen. Is mensenwerk dus het is niet onmogelijk. Iets waar de webshop ook eens naar moet kijken.

Verder wel eens met anderen dat de oplossing gezocht moet worden tussen PostNL en de webshop. Jij hebt aangegeven de iPhone niet ontvangen te hebben [was niet in de doos aanwezig] en nu is het aan PostNL en de webshop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Snow_King schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Ik laat zulke dure dingen dan vaak afleveren in de winkel. Dan haal ik hem daar op. Heb ik nooit gedoe met de versturende partij. Helaas dit soort topics al te vaak te zien.

Dat is eigenlijk een tip die ik wil toevoegen.
De andere kant het voordeel van online: Dan haal je een gouden iPhone op in de winkel en besef je na een week "vind zwart toch mooier". In een winkel lachen ze je hard uit als je hem dan om wilt ruilen, online = geen discussie en gewoon terugsturen. Zelfde als er thuis achter komen dat er een krasje op de achterkant zit, succes met de discussie in de winkel over wie het heeft veroorzaakt. Juist alle dure spullen koop ik daarom online.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 10-01-2023 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kunt opzoeken wat de telefoon weegt en als je inderdaad bevestiging hebt wat het gewicht van het pakketje was kun je aantonen dat de telefoon er niet in heeft gezeten toen het het afgeleverd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Laatst online: 07-06 21:44
Dennisdn schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:54:
[...]

De andere kant het voordeel van online: Dan haal je een gouden iPhone op in de winkel en besef je na een week "vind zwart toch mooier". In een winkel lachen ze je hard uit als je hem dan om wilt ruilen, online = geen discussie en gewoon terugsturen. Zelfde als er thuis achter komen dat er een krasje op de achterkant zit, succes met de discussie in de winkel over wie het heeft veroorzaakt. Juist alle dure spullen koop ik daarom online.
En hoe komt dat krasje op die nieuwe iPhone? Omdat Dennisdn er een week mee heeft rondgelopen en deze toen terug stuurde O-)

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
loki504 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:34:
[...]

Gelijk weigeren mag wel. Maar aannemen openmaken en dan weigeren mag niet.
Op dat niet 'mag' weet ik niet? Is daar een wettelijke bepaling voor? Je bent als ontvanger immers geen deel in de overeenkomt tussen PostNL en verkoper, dus bijvoorbeeld een algemene voorwaarde lijkt me niet van toepassing op TS.

Dat het geen gebruikelijke handeling is klopt uiteraard wel, echter hoort een pakketje normaal gesproken pas op ontvangen gezet te worden nadat deze is overgedragen, dat is hier dan wel kort gebeurt, maar het pakketje is ook direct weer teruggegeven aan de bezorger, en de bezorger heeft dit ook geaccepteerd. Ik vraag me af of de bezorger deze in zo'n situatie wel op ontvangen moet zetten, als hij er voor kiest het pakketje weer mee te nemen. Er wordt immers niet voldaan aan de vereisten voor een retour via de bezorger, waardoor dit procedure technisch gezien meer op een weigering lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
bregweb schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:59:
[...]

En hoe komt dat krasje op die nieuwe iPhone? Omdat Dennisdn er een week mee heeft rondgelopen en deze toen terug stuurde O-)
Lees dit topic maar terug, zijn hier al een aantal 14's voorbij gekomen die beschadigd uit de doos kwamen. Dozen die is als nieuw zijn verkocht, dus niet als retourkoopje.
Dennism schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:00:
[...]

Op dat niet 'mag' weet ik niet? Is daar een wettelijke bepaling voor?
Ja dat is geregeld. Het gaat om het moment van de aanname. Vóór die tijd mag het pakket niet open wegens briefgeheim, en na de aanname is de bezorger geen partij meer voor jou. Dat is juist het stukje procedure waar oplichters misbruik van maken door een steen te sturen o.i.d.

Je kunt het uiteraard wel als retour aanmelden, label uitdraaien, plakken en weer mee terug geven als de bezorger daar op wilt wachten. Maar dat is dan een hele nieuwe procedure.

[ Voor 51% gewijzigd door Dennisdn op 10-01-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Dennisdn schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:12:

Ja dat is geregeld. Het gaat om het moment van de aanname. Vóór die tijd mag het pakket niet open wegens briefgeheim, en na de aanname is de bezorger geen partij meer voor jou. Dat is juist het stukje procedure waar veel oplichters gebruik van maken door een steen te sturen o.i.d.

Je kunt het uiteraard wel als retour aanmelden, label uitdraaien, plakken en weer mee terug geven als de bezorger daar op wilt wachten. Maar dat is dan een hele nieuwe procedure.
Maar dan is het hier alsnog het probleem van PostNL, want als dat inderdaad zo geregeld is , dan had de pakketbezorger het pakket ook nooit mogen aannemen zonder retour label, wat schijnbaar wel gebeurt is. Waardoor de postbezorger dan dus schijnbaar de geldende procedure anders invult door het pakket alsnog mee terug te nemen als zijde geweigerd, maar deze ook als ontvangen aanvinkt (slechts 1 van beide zou mogelijk moeten zijn bij juiste opvolging procedure) , in plaats van TS correct in te lichten dat weigeren op deze wijze na ontvangst niet meer mag.

Hou er ook rekening mee dat de bezorgen nooit partij is voor de ontvanger, ook niet voor ontvangst. Vandaar dus ook mijn vraag. De verzendende partij kan van allerlei regeltjes afspreken met de vervoerder, zij zijn immers elkaars contractpartijen, maar omdat jij als ontvanger geen partij bent in die overeenkomst vraag ik me af in hoeverre je daar als ontvanger aan gebonden bent.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 10-01-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Dennisdn schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:54:
[...]

Of je van het retourrecht gebruikt kunt maken hangt ervan af of je de koopovereenkomst op afstand bent aangegaan. De suggestie van Snow_King was om iets online te bestellen en in een winkel op te halen. Daarmee gaat het dus goed, je hebt dan hetzelfde retourrecht als wanneer het bij jou thuis was bezorgd.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DMB
eLScha schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:32:
Waar wil je precies heen met dit topic? Je hebt de telefoon niet ontvangen, gewicht van het pakket lijkt dat de bevestigen. Je hebt contact gehad met de verkoper en zij geven aan dat ze met een verklaring van jou een onderzoek kunnen starten.

Dan is het toch nu gewoon die verklaring opsturen en wachten op het onderzoek? Ik snap dat je graag je telefoon wilt, maar soms gaat er eens wat mis. Geef de webshop even de tijd om het op te lossen.
Waar ik heen wil met dit topic, nergens. Ik heb dit topic immers niet aangemaakt, maar een moderator heeft mijn vraag in een ander topic verplaats naar een nieuw topic. Mijn vraag was enkel of iemand het gewicht van een Iphone 14 incl doos en toebehoren wist. Zodat ik kon inschatten of het pakket van 220gram überhaupt wel de telefoon kon bevatten. That's it. Dat antwoord heb ik gekregen.

Daarna ook bedankt en gewoon alles netjes afgehandeld volgens procedure. Ook al
Meerdere malen aangegeven dat ik zal afwachten. Dat er verder een discussie op gang komt lijkt mij niet gek op een forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMB
RCBL schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:41:
[...]

Een Tweaker hierboven gaf aan dat het totale gewicht rond de 550gram zou moeten zijn. PostNL komt op 220 gram....Neem aan dat toen je het pakket ontving alles goed dicht zat er geen schade aan was?!

Dan is het idee nog niet eens zo gek dat ik denk dat de webshop gewoon vergeten is die iPhone in de doos te doen. Is mensenwerk dus het is niet onmogelijk. Iets waar de webshop ook eens naar moet kijken.

Verder wel eens met anderen dat de oplossing gezocht moet worden tussen PostNL en de webshop. Jij hebt aangegeven de iPhone niet ontvangen te hebben [was niet in de doos aanwezig] en nu is het aan PostNL en de webshop
Dit is inderdaad mijn vermoeden. De webwinkel gaf ook aan dat het gewicht opvallend is en het feit dat hij niet aangetekend verstuurd was vinden zij ook bijzonder. Dus afwachten wat de reactie/uitkomst onderzoek wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
fopjurist schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:35:
[...]

Of je van het retourrecht gebruikt kunt maken hangt ervan af of je de koopovereenkomst op afstand bent aangegaan. De suggestie van Snow_King was om iets online te bestellen en in een winkel op te halen. Daarmee gaat het dus goed, je hebt dan hetzelfde retourrecht als wanneer het bij jou thuis was bezorgd.
Dat ligt er weer aan wat je online hebt gedaan. Als je de koop online volledig sluit dan wel. Maar bijvoorbeeld Coolblue sluit bewust niet online de deal, dan reserveer je alleen en kan je in de winkel pas betalen. Dan is het geen online aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Dennisdn schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Dat ligt er weer aan wat je online hebt gedaan. Als je de koop online volledig sluit dan wel. Maar bijvoorbeeld Coolblue sluit bewust niet online de deal, dan reserveer je alleen en kan je in de winkel pas betalen. Dan is het geen online aankoop.
Dit klopt niet, ik ben laatst met Coolblue online een overeenkomst aangegaan, en heb deze ook op afstand betaald en kon deze daarna gewoon ophalen in de geselecteerde winkel. Dit tast het retourrecht niet aan, want de overeenkomst is op afstand gesloten. Ik vraag me zelfs af of het moment van betalen wel uitmaakt, je kan immers prima een overeenkomst sluiten en later betalen en dat maakt dat niet dat het ineens geen koop op afstand meer is.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 10-01-2023 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Buiten dat; Coolblue heeft ook buiten online overeenkomsten een prima retourregeling.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Dennisdn schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Het maakt inderdaad uit wat je online doet. Een reservering maken is niet genoeg, je moet echt een overeenkomst aangaan, dus er in beginsel aan vast zitten. Daarvoor is het echter niet noodzakelijk dat je direct online betaalt.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Laatst online: 15:20

reaL_G

G

Ik hwb vorige week nog een 14 besteld bij mobiel.
gehele pakket is 400gr als ik in mijn postnl app kijk

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMB
reaL_G schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:18:
[...]

Ik hwb vorige week nog een 14 besteld bij mobiel.
gehele pakket is 400gr als ik in mijn postnl app kijk
Dit is heel behulpzaam. Dan weet ik wat hun pakketjes normaliter wegen en dat bevestigt mijn gevoel dat 220gr niet kan :) moest jij tekenen voor ontvangst? Ben benieuwd wat ze concluderen na het onderzoek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

DMB schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:39:
[...]

Dit is heel behulpzaam. Dan weet ik wat hun pakketjes normaliter wegen en dat bevestigt mijn gevoel dat 220gr niet kan :) moest jij tekenen voor ontvangst? Ben benieuwd wat ze concluderen na het onderzoek!
ik stuur zoiets altijd gelijk naar een pakketpunt.
het gemak van ophalen wanneer je kan.
en ja altijd tekenen voor ontvangst.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
los toestel weegt 172 gram voor de normale 14, de + weegt 203 en de pro 206 en de zwaarste is de pro max die 340 weegt heb ik opgezocht, weet niet wat er nog verder in de doos zit wat meer dan 200 gram weegt ? stroomadapter zal er niet bij zitten denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Toerq op 10-01-2023 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMB
Toerq schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:53:
los toestel weegt 172 gram voor de normale 14, de + weegt 203 en de pro 206 en de zwaarste is de pro max die 340 weegt heb ik opgezocht, weet niet wat er nog verder in de doos zit wat meer dan 200 gram weegt ? stroomadapter zal er niet bij zitten denk ik.
Het doosje om de bestelling in te verzenden. Een stevig doosje om de Iphone, kabel (weegt 30gram), pinnetje meestal in een boekje, dan had ik een screenprotector en een case besteld die wel in de doos zaten. Maar bovenstaand is al gereageerd door iemand die hetzelfde besteld heeft en die gaf aan dat het pakket 400gr was volgens de app. Webwinkel gaf ook zelf wel aan dat het gewicht opvallend is, maar dat ze het moeten uitzoeken. Wat ik begrijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Toerq schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:53:
de doos van de iphone is zelf al 130gr Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rTfJOA3dH2sk2MOlW5ER3Dawm8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXIu2s6h8pUXglb9rRxRaz8F.jpg?f=fotoalbum_large

GiTS

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
reaL_G schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:06:
[...]

de doos van de iphone is zelf al 130gr [Afbeelding]
Ok, goed nieuws dan voor ts dan, er is of bij versturen iets fout gegaan of in het sorteercentrum kan natuurlijk ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMB
Toerq schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:12:
[...]

Ja bedankt voor het wegen van de doos!

Dat zijn ze denk ik aan het onderzoeken, zodat ze weten waar het fout is gegaan. Toch stiekem wel jammer dat ik dan de dupe ben en moet afwachten door iets waar ik echt niks aan kan doen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DMB
Thomas schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:21:
[...]

Het onderzoek is afgerond. De eerste weging bij postNL in het depot was 505gram de volgende weging 220gram. Kortom leverancier en PostNL zijn het er over eens dat de telefoon in het depot ergens gestolen is uit het pakket. Ze hebben netjes excuses gemaakt en ze zorgen ervoor dat ik nu snel mijn pakket kan afhalen bij een afhaalpunt om te voorkomen dat iemand bij PostNL kan zien dat het zelfde pakket weer naar mij verzonden wordt. Bizar wel want er was aan het oog echt niks te zien aan het pakket waardoor je ook maar zou denken dat hij opengemaakt is. Afijn netjes afgehandeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 22:58
Mooi dat het opgelost is!
Wat ik wel bizar vind is dat postnl blijkbaar uit zichzelf niks doet aan de verschillen in weegmomenten. Zou toch direct een red flag ergens moeten opleveren binnen het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMB
Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:07:
Mooi dat het opgelost is!
Wat ik wel bizar vind is dat postnl blijkbaar uit zichzelf niks doet aan de verschillen in weegmomenten. Zou toch direct een red flag ergens moeten opleveren binnen het proces.
Mee eens! Dat vind ik ook raar. Je zou inderdaad zeggen dat er ergens een belletje zou moeten gaan rinkelen.

En als je zag hoe netjes het pakket eruit zag, vraag ik me echt af hoe dit ongezien gedaan kan zijn. Pakket open gemaakt, telefoon eruit gehaald en verpakkingsdoosje was onbeschadigd, nieuwe tape er ook op etc, ik vind het bijzonder knap. Zo krijg ik een pakket niet open. Maargoed daar zullen criminelen hun maniertjes voor hebben en blijkbaar kan het allemaal.
Pagina: 1