Toon posts:

MacBook Pro 2019 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:48
Mijn vraag
MacBook Pro 2019 (16", Intel) start niet meer op

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Laatst nog geüpgraded naar laatste versie MacOS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

start button 10 seconden vast
linker shift + ctrl+ option+ start 10 seconden vast
Laadkabel + lader gechecked: die werken

Probleem is uit het niets gekomen. MacBook lag gewoon in de la, maar start niet meer op. Doet helemaal niets meer. Heeft al een paar uur aan de lader gehangen (maar zou toch ook gewoon op netstroom moeten werken)..
Enige wat kan is dat die bijna leeg is weggelegd de laatste keer.

Lijkt dus uit het niets helemaal dood te zijn.

Iemand een idee?

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Kennelijk zit er op de T2 Macs wat speciaalheid waardoor de procedure anders is dan "vroegâh".

Alle stappen uit dit artikel geprobeerd?

https://osxdaily.com/2019...cbook-air-pro-2018-later/

Laadt de Mac nog wel normaal op? Kan uiteindelijk zelfs een kapotte aan/uit knop zijn.

I reject your reality and substitute my own

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:27
Start de laptop echt niet op of is misschien het scherm stuk? Al een extern scherm gebruikt?

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-02 10:48
eLScha schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:28:
Start de laptop echt niet op of is misschien het scherm stuk? Al een extern scherm gebruikt?
Als je de macbook aan doet, hoor je wel iets van fans draaien? Of als de lader aangesloten wordt, hoor je dan toevallig wel een geluidje dat de mac opgeladen wordt?

• Hopjesvla79
nelizmastr schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:27:
Kennelijk zit er op de T2 Macs wat speciaalheid waardoor de procedure anders is dan "vroegâh".

Alle stappen uit dit artikel geprobeerd?

https://osxdaily.com/2019...cbook-air-pro-2018-later/

Laadt de Mac nog wel normaal op? Kan uiteindelijk zelfs een kapotte aan/uit knop zijn.
ga die stappen eens doorkijken, ik vermoed van wel.

• Hopjesvla79
eLScha schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:28:
echte geen sjoege. Keyboard en touchbar lichten ook niet op. Extern scherm nog niet geprobeerd, maar moet dan zo'n USB-C naar DisplayPort adapter gebruiken. Daar zit een statusledje op als die stroom heeft en die springt ook niet aan. Lijkt me dus niet het scherm.

[Voor 27% gewijzigd door Hopjesvla79 op 10-01-2023 10:38]

• Hopjesvla79
Vegazz schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:30:
[...]

Als je de macbook aan doet, hoor je wel iets van fans draaien? Of als de lader aangesloten wordt, hoor je dan toevallig wel een geluidje dat de mac opgeladen wordt?
nope helemaal niets. Normaal hoor je wel een zacht klikje als die aangaat.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Vegazz schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:30:
[...]

Volgens mij is dat oplaadgeluidje er pas sinds Apple Silicon. De Intels deden dat pas na booten van macOS

• Hopjesvla79
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:35:
[...]

ga die stappen eens doorkijken, ik vermoed van wel.
yup, ook deze al meerdere keren geprobeerd

• Hopjesvla79
nelizmastr schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:39:
[...]

Volgens mij is dat oplaadgeluidje er pas sinds Apple Silicon. De Intels deden dat pas na booten van macOS
bedoel ook niet het oplaadgeluidje (dat is toch zo'n tingeltje?). Het is meer een klikje dat de fans aangaan oid.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:42:
[...]

yup, ook deze al meerdere keren geprobeerd
Tja, dat wordt aanbieden bij een reparateur vrees ik.

Afspraak maken bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Vanuit het consumentenrecht behoren
ze de reparatie kosteloos te doen tenzij er gebruikersschade kan worden vastgesteld, omdat je bij een dergelijk product mag verwachten dat hij het langer dan 3 jaar volhoudt (aannemend dat hij in 2019/2020 is gekocht).

• Hopjesvla79
nelizmastr schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:47:
[...]

Tja, dat wordt aanbieden bij een reparateur vrees ik.

Afspraak maken bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Vanuit het consumentenrecht behoren
ze de reparatie kosteloos te doen tenzij er gebruikersschade kan worden vastgesteld, omdat je bij een dergelijk product mag verwachten dat hij het langer dan 3 jaar volhoudt (aannemend dat hij in 2019/2020 is gekocht).
ik ben er idd ook bang voor. Die discussie over consumentenrecht gaat natuurlijk weer een heel gedoe worden (is natuurlijk net geen jaar uit de garantie), dus ik denk dat het gewoon, helaas, lappen gaat worden...

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:42
doet de oplader het wel?

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:55:
[...]

ik ben er idd ook bang voor. Die discussie over consumentenrecht gaat natuurlijk weer een heel gedoe worden (is natuurlijk net geen jaar uit de garantie), dus ik denk dat het gewoon, helaas, lappen gaat worden...
Als het probleem de power button zelf is, dan wordt het een nieuwe topcase (dus nieuw tobo, touch bar en accu). Wordt een duur geintje. Is de discussie m.i. wel waard.

• Hopjesvla79
yes, gechecked met een telefoon, die laadt normaal op. Andersom ook de kabel en lader van de telefoon al eens gebruikt.

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Voordat je naar een reparateur gaat, zou ik ook contact opnemen met Apple online support; dat kan via de Support app als je een iPhone of iPad hebt, maar ook via de website (https://support.apple.com/). Misschien vind je daar nog tips of kan een Apple-medewerker je in de chat helpen en ook doorverwijzen naar een servicepunt. Als het even kan, zou ik daarvoor wel altijd een Apple Store nemen. Maar misschien kun je wel beter eerst met de oorspronkelijke verkoper contact opnemen voordat je daar heengaat.

• Hopjesvla79
fondacio schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:01:
Voordat je naar een reparateur gaat, zou ik ook contact opnemen met Apple online support; dat kan via de Support app als je een iPhone of iPad hebt, maar ook via de website (https://support.apple.com/). Misschien vind je daar nog tips of kan een Apple-medewerker je in de chat helpen en ook doorverwijzen naar een servicepunt. Als het even kan, zou ik daarvoor wel altijd een Apple Store nemen. Maar misschien kun je wel beter eerst met de oorspronkelijke verkoper contact opnemen voordat je daar heengaat.
heb feitelijk alleen een Amac in de buurt. Kan zo'n Apple store dit in de winkel fixen terwijl je wacht (wat het dan ook mag zijn)?

• Hopjesvla79
fondacio schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:01:
net gedaan en kwamen idd tot de conclusie dat er naar gekeken moet worden.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 22:45
Ik heb hetzelfde gehad met mijn MBP2019. 's avonds deed die het nog, volgende ochtend ging die niet meer aan. Uiteindelijk was het moederbord kapot ofzoiets dus hij deed helemaal niks meer. Bij mij ging het om een zakelijke macbook dus heb de volgende dag een nieuwe gekregen van mijn werk.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee