Toon posts:

Nieuwe game pc 1080p-1440p met een budget rond de €1200

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RuneVirtua
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16-01 20:36
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gaming, misschien wat Photoshop hier en daar.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1200. €1300 is absoluut mijn maximum.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, speakers en monitor (24 inch 1080p 144hz van aoc) heb ik al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD was vroeger altijd een no-go voor mij maar ben nu bereid om het het eens uit te proberen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen voorkeur.

Ga je overklokken?
Zover dat het mogelijk is met mijn kaart, ja.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil een systeem dat hopelijk wat jaartjes mee kan. Voorlopig ben ik tevreden als ik kan gamen op 1080p tot 144hz op hoge settings. Ik ga misschien in de toekomst overschakelen naar een 1440p schermpje, maar ik weet niet of ik daar mee rekening kan houden en terwijl onder mijn budget kan blijven.

Dit is wat ik momenteel al heb gevonden, alvast bedankt!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600 Boxed€ 149,-€ 149,-
1MoederbordenGigabyte B550M DS3H€ 104,-€ 104,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X 12G OC€ 489,-€ 489,-
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 74,90€ 74,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 29,90€ 29,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 83,90€ 83,90
1VoedingenCorsair RM650 (2021) Zwart€ 89,90€ 89,90
1Solid state drivesWD Blue SN570 2TB€ 143,26€ 143,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.163,86

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:28
uitvoering: Fractal Design Pop Air Black TG Clear kan leuk alternatief zijn... Voor rest prima

• kelgo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-01 09:49
Ik ben een totale leek - maar ook op zoek naar een nieuwe pc rond jouw budget.
Waarom zou je kiezen voor de AMD Ryzen 5600 als de 5600g goedkoper is en iets sneller?

Of maak ik hier een foutieve aanname?

uitvoering: AMD Ryzen 5 5600G Boxed

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:31
kelgo schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:41:
Ik ben een totale leek - maar ook op zoek naar een nieuwe pc rond jouw budget.
Waarom zou je kiezen voor de AMD Ryzen 5600 als de 5600g goedkoper is en iets sneller?

Of maak ik hier een foutieve aanname?

uitvoering: AMD Ryzen 5 5600G Boxed
De 5600G is zeker niet sneller dan de 5600. De 5600G is eigenlijk meer een 5500 met een iGPU (naamgeving is waardeloos). Deze kies je eigenlijk alleen als je geen videokaart gaat gebruiken. De 5600X is de "iets" snellere versie van de 5600.

[Voor 64% gewijzigd door Boris1986 op 10-01-2023 10:57]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee