hulp gevraagd met geheugen.

Pagina: 1
Acties:

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52
Hoi gasten,

Sorry als ik nummer 200012 ben die met een vraag als deze komt, maar ik weet hier geen hol vanaf.

* Anoniem: 2 is meer een mens van de zachte waren

Ik moet dus voor me werk nieuw geheugen hebben, ik dacht aan 256MB, en zat dus even te kijken hoe het allemaal precies werkt voordat ik dingen ga kopen waar ik niets aan heb. Nu heb ik al lopen zoeken hier en her en der, en lijkt me dat ik DIMM nodig heb. Vond ik al een hele ontdekking van mezelf :).

Punt is echter dat ik een beetje het idee gekregen heb dat compaq bakkies nog wel eens moeilijk willen doen wat dit betreft, kan dat kloppen? Daar werk in namelijk op, en ik vroeg me dus af waar ik op moet letten.

Probleem is misschien dat ik niet precies weet wat voor moederbord ik heb omdat ik volgende week pas weer op mijn werk ben.

thnx!

Verwijderd

Compaq machines hebben meestal speciaal Compaq geheugen nodig en werkt niet met ander (lees A merk) geheugen.
Ik heb hier helaas geen ervaring mee dus 100% helpen kan ik je niet.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Wat voor compaq machine heb je?
Probeer zo uitgebreid mogelijk je specs te geven.

Meh ...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[topic=174098/1/100]
Op zondag 01 juli 2001 13:33 schreef Kaj. het volgende:
Met ingang van heden valt geheugen onder Processors en Mobo's; in de loop van vandaag zullen alle geheugen-gerelateerde topics daarnaartoe geschopt worden.
Verder heeft HA een andere ondertitel gekregen, als deel 1 van een plan om ervoor te zorgen dat HA van haar "dump het maar in HA"-imago afkomt.
-> [forum=7]

:).

• 2
Op donderdag 30 augustus 2001 18:43 kickde Bulldog dit topic naar /7:
[topic=174098/1/100]
[..]

-> [forum=7]

:).
K sorry :) * Anoniem: 2 komt niet zo vaak buiten de deur..

Het is een presario 5000EA, zo'n lullige minitower. MicroWave II uATX moederboard kan dat? Het is volgens mij behoorlijk standaard, bij groothandel op de kop getikt door mijn baas voor een lage prijs, rotzooi.

Vooral dat vakje vooraan waarin je dan je window$ cd-rommetje in moet stoppen...ken je dat :r :) ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Stop er een Dane-Elec DIMM in, voor 90 piek heb je al een 256MB DIMM. Dane-Elec moet wel werken in die 5000EA, volgens hun site is 't compatible met Compaq (zie ook geen reden waarom niet)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• 2
Thnx gast ;)

Verwijderd

Als je nou mycom.com ff c#ed dan zie je dat je voor 128 mb pc133 voor een gewone pc 50 ballen betaald en voor Compaq 128 sdram al 120 ballen dokt en dat Dane-Elec geheugen dat werkt zeker niet met Compaq cpu's omdat ze aparte dimm module hebben

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Op zondag 02 september 2001 00:31 schreef Alternate het volgende:
...dat Dane-Elec geheugen dat werkt zeker niet met Compaq cpu's omdat ze aparte dimm module hebben
Ja, Dane-Elec zet voor de grap op hun site dat 't werkt met Compaq's |:(

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Dat klopt , ik heb het zelf getest en het werkt echt niet

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Ik heb 2 jaar Presario's verkocht en er altijd gewoon no-name geheugen in gestopt. Dat werkte. Goed.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Mijn ervaring is dat het niet werkt als je er geheugen bij zet, dus compaq + a-merk (samsung, hyundai) gaat niet. Maar als je het compaq geheugen eruit haalt en je zet er gewoon alleen je a-merk geheugen in: werkt!! Succes iig

Verwijderd

[topic=218193/1/999]
Pagina: 1