Toon posts:

HEEL veel BSOD’s na windows update?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-01 19:07
Hoi,

Recent werd ik door mijn systeem gedwongen om m’n windows te updaten met ‘bijwerken en afsluiten’. Na de update valt het me op dat het aantal bluescreens ineens honderd keer vaker voorkomen dan voorheen, voorbeelden:

BeamNG drive: BSOD na wisselen auto of circuit

Minecraft: BSOD na starten met Forge en meerdere mods. Forge werkt ondertussen niet meer (Minecraft crashed en geeft afsluitcode 1)

Simpelweg afsluiten of opstarten: BSOD

Bovenstaande instanties geven niet dezelfde foutcodes, ik heb werkelijk waar van alles langs zien komen.

Naar mijn weten heb ik niets raars geïnstalleerd of lopen klooien met windows, de bluescreens komen daadwerkelijk ‘out of the blue’.

Zelf geef ik dus de nieuwe windows update de schuld, maar dat is puur omdat ik niets anders weet wat de oorzaak kan zijn. Zijn er toevallig mensen die ook een toename van BSOD’s ondervinden na updaten en is er iets wat ik kan doen om dit te fixen?

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

Beste antwoord (via JSande op 12-01-2023 18:24)

Alle reacties

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:22
Deze eeuw heb ik hooguit ééns in de 3-4 jaar een BSOD gehad, en dan nog nadat ik zelf echt aan het kloten was.
Doe als eerste eens een memtest86 , zou ik zeggen.
Of installeer eens een verse windows op een andere harddisk.

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je kunt ook in de update history kijken en wellicht de laatst geïnstalleerde updates terugdraaien. Ook niet toevallig een nieuwe gpu driver versie gekregen?

• JSande
zetje01 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:28:
Deze eeuw heb ik hooguit ééns in de 3-4 jaar een BSOD gehad, en dan nog nadat ik zelf echt aan het kloten was.
Doe als eerste eens een memtest86 , zou ik zeggen.
Of installeer eens een verse windows op een andere harddisk.
Heb er vandaag al 3-4 gehad, gister ook nog 2 8)7
memtest zal ik onthouden.
SVMartin schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:16:
Je kunt ook in de update history kijken en wellicht de laatst geïnstalleerde updates terugdraaien. Ook niet toevallig een nieuwe gpu driver versie gekregen?
Deze zal ik ook onthouden, maar m'n gpu heeft recent geen nieuwe driver updates gekregen zover ik me bewust ben...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:22
Je zult echt wat moeten DOEN om je pc te fixen.
Niemand hier gaat je wijzen op een vinkje / schakelaartje dat omgezet moet worden ergens, zodat je pc weer goed werkt.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

JSande schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:38:
[...]

[...]

Deze zal ik ook onthouden, maar m'n gpu heeft recent geen nieuwe driver updates gekregen zover ik me bewust ben...
Misschien een idee even een lijstje te maken met de onderdelen die in je PC zitten. Dat helpt ons ook meedenken.

En als je eens juist alle drivers even zelf updatet, wordt de boel dan stabieler?

Al eens met Crystaldiskinfo de gezondheid van je schijven gecheckt?

I reject your reality and substitute my own

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-02 21:34

Nielless

Born at a very young age.

JSande schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:20:

Bovenstaande instanties geven niet dezelfde foutcodes, ik heb werkelijk waar van alles langs zien komen.
Geef eens wat voorbeelden? Dit is natuurlijk tasten in het duister zo.

XBL: Nielless // STEAM: Nielles

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-02 13:48
JSande schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:38:
[...]

[...]

Je hoeft ze niet te onthouden.. Je moet ze doen.

Met de huidige informatie kan niemand je verder helpen behalve in de glazen bol kijken.

• JSande
Update: de afgelopen twee dagen heb ik geen BSOD's meer gehad, ook niet tijdens game loads.

Ik geloof dus dat MEN-O's benoemde nieuwsartikel...
... het probleem verklaart. Toch iedereen bedankt voor de hulp, en nogmaals excuses voor het nauwelijks bij elkaar gekwakte topic (geen foutcodes benoemen, partslist vergeten, etc.)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee