Toon posts:

Opties voor draaikiep raam jaloezieën automation

Pagina: 1
Acties:

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:40

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik krijg een nieuwe woning, een mooi moment om te starten met een home automation. Jaloezieën automatiseren leek me in eerste instantie het meest laagdrempelig omdat mechanisch gezien de acties simpel zijn, d.w.z. er is alleen een draaibeweging nodig. En ook nog eens nuttig en geen gimmick, aangezien je ze vaak op verschillende standen wilt hebben door de dag heen.

Nu is er wel een probleem, doordat het draaikiep ramen zijn die naar binnen open gaan is de enige mogelijkheid voor jaloezieën aan de binnenkant er door ze in te spannen in het frame van het raam zelf. Ik heb bij de leverancier gevraagd of hierbij automation kan worden toegepast, maar dat lijkt bij ingespannen jaloezieën niet mogelijk. Waarschijnlijk omdat er in het raam geen mogelijkheid is om een motor fatsoenlijk te monteren.

Voor ik me er bij neerleg, zat ik te kijken of er geen andere fabrikanten zijn die wel deze mogelijkheden bieden, met misschien compactere oplossingen. Want als ik eenmaal gekozen heb voor handmatige bediening, zal ik die ook vanwege de kosten niet snel gaan vervangen. Ik heb uiteraard gezocht, maar jaloezieën lijkt geen populair item bij home automation, waardoor het moeilijker is om informatie te vinden.

Ik ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met deze situatie met draaikiep ramen. Een alternatief is natuurlijk jaloezieën aan de buitenkant, maar daar ben ik zelf nog niet van overtuigd dat het praktisch, onderhoudsarm en bestendig is tegen extreem weer wat we steeds vaker zullen krijgen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

JdM

Gas?Gas!

Er zijn genoeg leveranciers voor aluminium shutters aan de buitenzijde toch? Die zijn kwalitatief prima, zelf geen ervaring mee want ik heb zelf rolluiken.
Ooit naar plissés gekeken? Die zijn geschikt voor draaikiepramen en ook te automatiseren.

N54 powered

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:40

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
JdM schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:40:
Er zijn genoeg leveranciers voor aluminium shutters aan de buitenzijde toch? Die zijn kwalitatief prima, zelf geen ervaring mee want ik heb zelf rolluiken.
Ik zou me erin moeten verdiepen, bij de constructies die ik gezien heb zou ik eerste instantie vragen hebben qua risico's met extreem weer. Ik weet niet wat voor een oplossingen ze daarvoor bieden (bijvoorbeeld automatisch optrekken).
Ooit naar plissés gekeken? Die zijn geschikt voor draaikiepramen en ook te automatiseren.
Yup, maar met jaloezieën kan je beter lichtinval reguleren en ook naar buiten kijken. Dat zijn eigenschappen waar ik niet zo snel vanaf zou willen stappen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee