Secondelijm op composietblad keuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 20:19
Helaas, secondelijm op ons composiet keukenblad.. Zie afbeelding.
wat te doen? kan dat gepolijst worden? ik probeer met warm/heet water in te laten werken maar nog weinig effect... ik ga niet krabben of met schuurspons aan de slag ivm krassen.. althans zal het niet beter op worden.. vreet dat er gelijk in of is het alleen bovenlaag?

thanks voor tips.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZ4SJo3wzG_DEQ3APnMrtZtakpc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q8xiWYqL53xYigXhSYSfbd0B.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door ChrisAB op 09-01-2023 20:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 17:54

nhanssen

QVL is non-tweakers

Aceton + zachte tandenborstel eerste hit op Google.

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kan je dat er niet afkrabben met een bankpasje?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zou eens met een fatsoenlijke verf/glas krabber een poging wagen. Niet zo'n wegwerp mesje uit de euro bak, maar gewoon een decent ding met goed handvat waardoor je de juiste kracht kan zetten onder de juiste hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:22
De lijm snel oplossen met aceton en zo snel mogelijk wegvegen/reinigen. Agressieve middelen (zoals aceton) worden wel afgeraden. Vraag een keukenboer even voor de zekerheid. Of de fabrikant van het blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:13

paQ

ik zou zeggen scheermes

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:08
Secondelijm wordt ook erg broos als het koud wordt. Je zou kunnen proberen om het eerst af te koelen met ijs en dan te schrapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:31
scotch brite en daarna poetsen zal wel gaan, ik heb ook een composiet blad en degene die hem toen met installatie de hoeken aan elkaar lijmde zij dat tegen mij dat als er krasjes in kwamen dat ik dat moest doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 20:19
Dank voor alle tips, flink lopen boenen heeft geholpen. Kracht van herhalen. Je blijft het helaas nog wel iets zien maar alleen onder bepaalde hoek en stand van licht.
Misschien keer laten polijsten als dat kan met composiet door fabrikant?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXvJ_eTKfriqWtzJ7btl4rfa6zQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmBov8GHxwXZwijEooBiMKk1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:22
Je kan heel goed polijsten met CIF. Ik heb een wit composiet blad en gebruik regelmatig CIF om krasjes en vegen, die meestal door metalen voorwerpen veroorzaakt worden, weg te poetsen. Je kan de CIF puur gebruiken, maar ook "verdunnen" met een paar druppeltjes water en zo de "polijst-kracht" instellen.

[ Voor 79% gewijzigd door Masimo op 09-01-2023 22:41 ]

Pagina: 1