HDMi eARC of optische kabel + Wifi voor achterluidsprekers?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannelore19
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-01-2023
Mijn eerste vraag:
Ik heb een Bluesound Pulse Soundbar+ in bestelling. Wordt hopelijk eind van deze week geleverd en geplaatst. Ik ben zeker geen kenner, maar ik vond het vreemd dat de verkoper mij een optische kabel aanraadde i.p.v. een HDMi eArc. (Mijn nieuwe TV en mijn soundbar beschikken beide over eARC). Mijn vraag is nu: als je de HDMi eARC niet gebruikt, is Dolby Atmos dan toch mogelijk? Met andere woorden: krijg je net een optische kabel dezelfde ruimtelijke luisterervaring als met een HDMi?
Tweede vraag: Ik was van plan om mijn twee achterluidsprekers uit mijn 12 jaar oude 5.1 surround systeem aan de muur te laten hangen en te integreren in mijn nieuwe Soundbar+ verhaal. Maar kunnen die luidsprekers daar wel voor dienen? Heb ik geen luidsprekers met WiFi nodig?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Over optical krijg je geen hoger signaal dan DTS, dus ook geen atmoz. Die verkoper lult uit zijn nek :)

De soundbar heeft geen aansluitingen voor extra bedrade speakers, dus dat houdt op. Je zou wel kunnen integreren met twee bluesound flex wireless rear speakers. Wordt een dure bedoening wel dan, bijna 800 euro voor twee extra rears :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sowieso krijg je uit geen enkele soundbar goed klinkende Dolby Atmos. Ook niet uit de dure modellen. Zowel de grootte van de speaker en de plaatsing ervan in 1 enkele balk, zorgen ervoor dat de ervaring "hooguit een benadering" van surround blijft.

Atmos is een metadata-signaal (oftewel extra informatie) dat meegezonden kan worden in een Dolby Digital + stream, of in een Dolby TrueHD stream. Beide kunnen echter niet over S/PDIF doorgestuurd worden. Voor Dolby Digital + (met en zonder Atmos) heb je HDMI ARC nodig en voor Dolby TrueHD (met en zonder Atmos) heb je HDMI met eARC nodig.

Your Friendly Neighborhood Moderator