Toon posts:

6900xt geheugen clockt niet naar beneden.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• paco2013
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-01 14:40
Hallo beste tweakers, ik heb de volgende vraag, ik ben sinds kort weer terug naar amd namelijk de xfx 6900xt, Nu is me opgevallen dat de snelheid van het geheugen van de videokaart altijd de volle snelheid draait, en dus niet terug clockt in idle, dit word aangegeven door de radeon software, gpu-z hwinfo en elke andere software.
Nu heb ik op verschillende forums gelezen dat dat vaker voor komt en dat het misschien is op te lossen met de tool Custom Resolution Utility, maar daar wil ik niet aan beginnen.
De enige manier om mijn geheugen zich zelf terug te laten clocken is als ik mijn monitor naar 120HZ zet, ik heb een G7 240HZ.
Is er iemand die hier een fix voor weet, OF in uiterste nood het via die tool goed aan mij uit kan leggen.

Met vriendelijke groet.

[Voor 19% gewijzigd door paco2013 op 09-01-2023 19:59]

Lian Li pc o11 Air / Ryzen 5800x 4.7ghz 1.187vAsus x470 prime /32gb G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16 / XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon RX 6900 XT Black

Alle reacties

• Dennisdevries93
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-02 17:35
Je bent niet de enige met het probleem en is normaal gedrag.

• paco2013
Dennisdevries93 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:20:
Je bent niet de enige met het probleem en is normaal gedrag.
[Afbeelding]
Sorry ik kan niet zien wat daar staat, maar Ik weet dat ik niet de enige ben, maar maar normaal gedrag is het niet. En als het geen kwaad kan vind ik het niet zo heel erg, maar het stoort wel.

Lian Li pc o11 Air / Ryzen 5800x 4.7ghz 1.187vAsus x470 prime /32gb G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16 / XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon RX 6900 XT Black

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:28
Je scherm staat op een hoge refresh rate en daarmee gaat de mem clock niet naar beneden. Je zou de scherm refresh automatisch (144 naar 120Hz) naar beneden kunnen brengen zodoende dat dat het geheugen minder moet werken.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• paco2013
Damic schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:03:
Je scherm staat op een hoge refresh rate en daarmee gaat de mem clock niet naar beneden. Je zou de scherm refresh automatisch (144 naar 120Hz) naar beneden kunnen brengen zodoende dat dat het geheugen minder moet werken.
Dat is wat ik zelf al zeg, als ik hem op 120HZ zet is er niks aan de hand, 144HZ of hoger clockt hij niet naar beneden, maar dit is geen normaal gedrag want ik heb ook andere 6000 series gehad en die hadden het niet.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:28
Wachten tot Amd met een fix komt :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• paco2013
Damic schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:14:
Wachten tot Amd met een fix komt :)
Nou ik heb ze een mail gestuurd, dus we wachten ook op hun antwoord.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee