Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 23:22
Ik zoek een?
Televisie

Wat is je budget?
€900, liever minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk normale tv-zenders, zo af en toe Netflix of sport.

Wat heb je zelf al gevonden?
Kwam onderstaande tegen, zijn momenteel aanbiedingen:
Samsung QLED 4K TV 55Q75B
https://tweakers.net/pric...55q75b-2022-titanium.html
Sony Bravia 55X85K - 4K
https://tweakers.net/pric...avia-kd-55x85k-zwart.html

Welke vragen heb je hier nog over?
Of hebben jullie wellicht nog betere of andere alternatieven? 55, is wel de juiste grootte. Vind het enorm lastig, te veel keuze. Ben verder ook niet thuis in alle technieken vandaag de dag. De tv die we momenteel hebben is 10 jaar oud. Alles is dus een enorme verbetering. Toch zou ik graag de beste willen voor eerder genoemd budget. Zag al dat die Sony Android TV heeft, is wel stuk sneller en leuker met apps natuurlijk

[ Voor 13% gewijzigd door Metalbuster op 09-01-2023 19:08 ]

Beste antwoord (via Metalbuster op 14-05-2023 15:39)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:02
Met het geringe prijsverschil kun je beter voor de LG 55CS6LA kiezen. Vergeleken met de A2 heeft de CS6 o.a. een helderdere paneel en is de geluidskwaliteit ook beter (voor wat het waard is). Daarnaast krijg je er standaard vijf jaar garantie bij via de gelinkte winkel + Benelux model.

[ Voor 3% gewijzigd door Freshouttheoven op 09-01-2023 22:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-07 19:22

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zeg dat je tegenwoordig "OLED, tenzij..." moet kopen. Je geeft twee LCD's aan als voorbeeld. Er kunnen goede redenen zijn om een LCD te willen, maar ik krijg niet de indruk dat je die overweging gemaakt hebt en lees in je verhaal ook niet een tenzij. Het is de eerste vraag die je zult moeten beantwoorden alvorens je verder gaat kijken.

Android kan inderdaad een argument zijn om voor Sony te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-07 16:06
dmantione schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:44:

Geen enkele "smart" TV kan op tegen b.v. een Shield.
Liever een domme TV waar ik een Shield aanhang dan extra betalen voor wat minder kracht heeft en een levensduur van 2 jaar. (edit ondersteuning)

Verder, idd OLED uber alles? Dat is toch wel de consensus, al wat jaren.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 23:22
dmantione schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:44:
Ik zeg dat je tegenwoordig "OLED, tenzij..." moet kopen. Je geeft twee LCD's aan als voorbeeld. Er kunnen goede redenen zijn om een LCD te willen, maar ik krijg niet de indruk dat je die overweging gemaakt hebt en lees in je verhaal ook niet een tenzij. Het is de eerste vraag die je zult moeten beantwoorden alvorens je verder gaat kijken.

Nou, OLED is toch minimaal €1200?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-07 19:22

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De A2 is perfect binnen je budget. En dan komen we een beetje op de kern van de zaak: Als je een top LCD kunt kopen, dan is dat nog enigszins vergelijkbaar wat betreft beeldkwaliteit. Bij goedkopere LCD's gaat de beeldkwaliteit omlaag. Bij OLED is dat anders: De beeldkwaliteit van alle OLED-televisies is goed vergelijkbaar. De dure zijn zeker wat beter, maar in de basis tonen ze toch hetzelfde plaatje.

En dat betekent dat er over het bedrag waar we het nu over hebben, en de voorbeeldtelevisies die je hebt uitgekozen, een vrij groot verschil zit in de beeldkwaliteit die je krijgt tussen een LCD en een OLED.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:02
Met het geringe prijsverschil kun je beter voor de LG 55CS6LA kiezen. Vergeleken met de A2 heeft de CS6 o.a. een helderdere paneel en is de geluidskwaliteit ook beter (voor wat het waard is). Daarnaast krijg je er standaard vijf jaar garantie bij via de gelinkte winkel + Benelux model.

[ Voor 3% gewijzigd door Freshouttheoven op 09-01-2023 22:09 ]

Pagina: 1