Toon posts:

contract aansluiting glasvezel

Pagina: 1
Acties:

• DefaultError
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02 12:23
Glasvezel aansluiting en het contract met algemene voorwaarden
.

We kunnen glasvezel aan huis krijgen. Opgegeven en gegevens bekend gemaakt wordt ik vervolgens gebeld door KPN om het contract in werking te laten gaan en om het nog even te controleren. U krijgt verkorte algemene voorwaarden toegestuurd als u akkoord bent met het contract.

Ik vraag of ik de gehele algemene voorwaarden mag ontvangen of inzien. Nee, dat kan niet! Gesprek wordt beëindigd met de vermelding dat het allemaal niet door kan gaan.

Ik heb vervolgens opgezocht of dit volgens de wet mag. Het is wettelijk een ongeldige overeenkomst. Dit is precies wat ik de telefoniste heb meegedeeld en ik kreeg te horen dat ze niet zover zijn opgeleid.

Ik denk, dit is een goed verhaal op het forum van Tweakers.

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:51
Goed verhaal, je kunt ze toch ook gewoon inzien op de website?

Een verwijzing naar de vrij te vinden algemene voorwaarden is toch ook geldig?

• DefaultError
Zo werkt het inderdaad, met een mogelijke terugbel verzoek. Of het als service alsnog versturen. Kwam heel raar, onprofessioneel, over zo.

En als de informatie die eerder is verteld klopt met wat er vandaag bekend werd gemaakt dan klopt het. Maar nu gingen alarmbellen af.

En het versturen van verkorte voorwaarden pas als je akkoord bent???

[Voor 43% gewijzigd door DefaultError op 09-01-2023 18:22]

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Waarschijnlijk gewoon een call-center die niet weten waar ze over praten en simpelweg een standaard lijstje afwerken.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit lijkt mij geen topic voor de redactie dus ik verplaats het even naar Internet en Hosting.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:51
Beetje wazig verhaal alsnog.

Maar als je inderdaad telefonisch via zo'n "formeel" gesprek akkoord wilt gaan met een contract dan lijkt het me logisch dat ze niet alle voorwaarden gaan voorlezen.

Deze krijg je dan netjes toegestuurd samen met je contract, of een verwijzing naar waar je ze kunt vinden. Ben je het er niet mee eens dan kun je gewoon binnen 14 dagen het weer ongedaan maken door op te zeggen.

Zou me er niet te druk over maken, zijn wellicht zat andere partijen waar je dan terecht kan. Maar grote kans dat die het niet heel anders aanpakken.

• DefaultError
Vanavond teruggebeld door KPN met de verwijzing naar de algemene voorwaarden. Tevens is er verwezen naar de partij die glasvezel aanlegt. @S-te-fan Mogelijk is er een betere ‘deal’ af te sluiten met een derde partij. Hopelijk wordt het wat duidelijker gepresenteerd ooit. En verkorte algemene voorwaarden bestaan niet, blijkt maar weer.

@jack zomer Bedankt, lijkt me niet zo moeilijk om daar naar te verwijzen. @wodkabuikje Precies.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee