Haperend beeld TV icm netwerkswitch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namezz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:22
Goedemiddag tweakers!

Ik heb een kleine vraag.
Ik heb vanaf mijn modem/router 2 utp kabels die naar de woonkamer gaan.
1 daarvan gaat rechtstreeks naar mijn pc.
En 1 daarvan gaat naar een internet switch en daarop zit de tv en een htpc die bij de tv staat.

Nou probeerde ik op de htpc een film te downloaden via de vaste kabel maar dan hapert mijn tv beeld (als ik via wifi download dan is er niets aan de hand)
Als ik mijn pc gebruik om te downloaden dan is er ook verder niets aan de hand.

Ik ga er nu dus even gauw vanuit dat de netwerk switch niet helemaal lekker is. (is een oudje ik geloof 150mb/s)

Ik heb alleen ook een netgear nighthawk r7000 ac1900. En die heb ik al eerder geprobeerd om eventueel als switch/AP in te zetten alleen die geeft op de een of andere manier niet de volle snelheid door.

Ik ben er zelf niet zo in thuis dus misschien heb ik iets simpels over het hoofd gezien met die nighthawk.

Nou is mijn vraag:

Los ik het probleem op door middel van het bestellen van een 1gb/s switch?
Of is het handig om misschien toch nog een keer te proberen die nighthawk goed in te stellen?

Ik heb overigens een 1gbs tmobile thuis lijn.

Beste antwoord (via Namezz op 10-01-2023 09:54)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:07
Namezz schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:56:
[...]

Als ik van de Nighthawk de wifi aan laat staan zet die dan de wifi van de tmobile modem door? Lijkt me van wel toch? Aangezien tmobile modem in de meter kast hangt is het misschien handig die te versterken door de nighthawk?

Ik krijg de keuze van modus op de Netgear router:

Router / AP / BRIDGE / modus voor herhaling.

Hij staat nu op AP.
Nee, dat gaat niet automatisch. Dan zul je dezelfde SSID en wachtwoord moeten instellen als die van je TMobile, ik ben daar echter geen voorstander van omdat het roamen lang niet altijd goed gaat.
Gewoon op router zetten, DHCP uit, binnenkomende kabel op een LAN poort en dan heb je nog 3 LAN-poorten die je als switch kunt gebruiken.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Een 100Mbit switch trek je makkelijk vol en daar hebben andere apparaten aan die switch last van.

Sowieso een moderne gigabit switch halen, kost amper 2 tientjes.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
Welk merk/type is de bestaande switch?
Nighthawk moet ook gewoon als switch te gebruiken zijn, DHCP uitschakelen, WIFI eventueel ook, binnenkomende kabel op een LAN-poort aansluiten, niet op een WAN maar op een LAN en het is een switch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48
Dat is voor nog geen tientje dan opgelost: https://www.action.com/nl...k-desktop-switch-ls1005g/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-06 11:22
Als je ook een tv-ontvanger aansluit (nu of in de toekomst) zou ik er gelijk eentje nemen die IGMP-snooping ondersteunt. Bijvoorbeeld een Netgear GS105E. Belangrijk is de "E''.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Namezz schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:19:
Los ik het probleem op door middel van het bestellen van een 1gb/s switch?
Controleer nog wel even of de bestaande kabel naar de switch wel geschikt is voor Gbit snelheden, anders zul je die ook nog moeten vervangen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48
Edje040 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:55:
Als je ook een tv-ontvanger aansluit (nu of in de toekomst) zou ik er gelijk eentje nemen die IGMP-snooping ondersteunt. Bijvoorbeeld een Netgear GS105E. Belangrijk is de "E''.
Dat is idd nodig bij KPN (of providers die het TV platform van KPN resellen) maar bij de overige providers is het niet nodig want die hebben unicast ipv multicast streams. Als je niet bij KPN zit zou ik dit dus voor een tientje doen. De opvolger van die jij noemt, de Netgear GS305E, is namelijk de goedkoopste switch met IGMP en kost 25euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 16:22
T-Mobile heeft TV over unicast, en niet multicast. IGMP-snooping is dan niet nodig. Koop een moderne switch die 1gbit/s aankan en je probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namezz
Ora et Labora schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:25:
Welk merk/type is de bestaande switch?
Nighthawk moet ook gewoon als switch te gebruiken zijn, DHCP uitschakelen, WIFI eventueel ook, binnenkomende kabel op een LAN-poort aansluiten, niet op een WAN maar op een LAN en het is een switch.
Als ik van de Nighthawk de wifi aan laat staan zet die dan de wifi van de tmobile modem door? Lijkt me van wel toch? Aangezien tmobile modem in de meter kast hangt is het misschien handig die te versterken door de nighthawk?

Hij staat nu op AP.

[ Voor 19% gewijzigd door Namezz op 09-01-2023 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namezz
Question Mark schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:57:
[...]

Controleer nog wel even of de bestaande kabel naar de switch wel geschikt is voor Gbit snelheden, anders zul je die ook nog moeten vervangen.
Die kabel is goed want die trekt gewoon 900+mbit dus daar kan het dan niet aan liggen. De switch die ik heb is denk ik 10 jaar oud en was toen een noodoplossing.

Ik ga nu eerst die nighthawk proberen aan te sluiten en anders bestel ik een nieuwe switch.

Bedankt iig voor de hulp allen!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
Namezz schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:56:
[...]

Hij staat nu op AP.
Nee, dat gaat niet automatisch. Dan zul je dezelfde SSID en wachtwoord moeten instellen als die van je TMobile, ik ben daar echter geen voorstander van omdat het roamen lang niet altijd goed gaat.
Gewoon op router zetten, DHCP uit, binnenkomende kabel op een LAN poort en dan heb je nog 3 LAN-poorten die je als switch kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namezz
Ora et Labora schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:06:
[...]

Top man dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:38
Als je de wifi van die Nighthawk niet nodig hebt zou ik hem gewoon uitzetten.
Te veel accesspoints is slecht voor je wifi.
Dus Nighthawk in AP mode, alles aansluiten op de lanpoorten en niet de wan poort gebruiken en de wifi uitzetten.

Overigens denk ik eerder dat er iets mis is met je kabel, want je zei dat bij een eerdere poging met die nighthawk de boel ook traag was.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namezz
Ben(V) schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:06:
Als je de wifi van die Nighthawk niet nodig hebt zou ik hem gewoon uitzetten.
Te veel accesspoints is slecht voor je wifi.
Dus Nighthawk in AP mode, alles aansluiten op de lanpoorten en niet de wan poort gebruiken en de wifi uitzetten.

Overigens denk ik eerder dat er iets mis is met je kabel, want je zei dat bij een eerdere poging met die nighthawk de boel ook traag was.
Bij een eerdere poging zat aan een andere kabel dan nu. Maar toen heb ik hem geprobeerd via de wan poort aan te sluiten om de modem van tmobile er tussen uit te halen. Maar zoals gezegd heb ik er geen verstand van dus kan maar zo een ander probleem geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namezz
Ora et Labora schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:06:
[...]

Nou dat gewoon op router zetten is een waar fiasco geworden. Sinds ik het op router heb gezet is het internet ermee gestopt en is er met geen enkele mogelijkheid meer voor elkaar te krijgen om in de interface van de router te komen. Ik krijg nog wel via de app connectie maar daar kun je niets in aanpassen qua settings.

Dus de DHCP uitzetten is ook nog niet gelukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Namezz op 11-01-2023 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
Namezz schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:22:
[...]

Nou dat gewoon op router zetten is een waar fiasco geworden. Sinds ik het op router heb gezet is het internet ermee gestopt en is er met geen enkele mogelijkheid meer voor elkaar te krijgen om in de interface van de router te komen. Ik krijg nog wel via de app connectie maar daar kun je niets in aanpassen qua settings.

Dus de DHCP uitzetten is ook nog niet gelukt.
Dat is logisch omdat je eerst de DHCP uit moet zetten anders gaan 2 routers DHCP roepen en dat geeft conflicten.
Eerst een computer aansluiten op alleen de router, zonder enige andere kabel in de router.
Dan zet je DHCP uit op de router. Dan pas de internetverbinding op een LAN-poort aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namezz
Ora et Labora schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:52:
[...]

Dat is logisch omdat je eerst de DHCP uit moet zetten anders gaan 2 routers DHCP roepen en dat geeft conflicten.
Eerst een computer aansluiten op alleen de router, zonder enige andere kabel in de router.
Dan zet je DHCP uit op de router. Dan pas de internetverbinding op een LAN-poort aansluiten.
Ja het vreemde is dus dat de WiFi het wel doet maar dan alleen de 2.4ghz en niet de 5ghz. Maar ik ga vanavond even alles loskoppelen en dan vanaf fabrieksinstellingen opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namezz
Ora et Labora schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:52:
[...]

Nou bij deze de laatste update. Ik ben bang dat de router kapot is. Na het terug gaan naar de fabrieksinstellingen blijft die continu herstarten en komt er in beeld te staan dat de instellingen worden bijgewerkt. Dan herstart die weer opnieuw en hetzelfde verhaal. Dus het wordt toch maar gewoon een nieuwe switch.

Toch bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Namezz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:05:
[...]

Nou bij deze de laatste update. Ik ben bang dat de router kapot is. Na het terug gaan naar de fabrieksinstellingen blijft die continu herstarten en komt er in beeld te staan dat de instellingen worden bijgewerkt. Dan herstart die weer opnieuw en hetzelfde verhaal. Dus het wordt toch maar gewoon een nieuwe switch.

Toch bedankt voor je hulp!
Heb je wel niets anders aangesloten op de router? Dus geen andere apparatuur, andere kabels, behalve die van je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namezz
Ora et Labora schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:32:
[...]

Heb je wel niets anders aangesloten op de router? Dus geen andere apparatuur, andere kabels, behalve die van je computer?
Nee alleen de kabel naar pc en de stroomkabel ;-)

Ook geprobeerd via wifi maar hij blijft in een bootloop hangen.
Pagina: 1