Oude game spelen - hoe nog kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanghelios
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-05 14:31
Ik heb destijds heel wat fun beleefd aan Dirt 3 en zou deze graag nog eens spelen.
Echter kan ik deze gezien de leeftijd nergens meer vinden.
Nu vroeg ik mij af wat de beste manier is om deze te spelen?

Ik zie heel wat websites die een key aanbieden om de game dan bijvoorbeeld in Steam te activeren.
Echter vraag ik mij af of dit wel een goede manier is?
Er zitten websites tussen die blijkbaar wel een goede reputatie hebben.
Maar ik wil niet in de problemen komen en een geblokkeerde Steam account tot gevolg hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:41
Deze websites werken prima. Hoe kom je er bij dat je steam account geblokkeerd kan worden?
Je koopt gewoon een licentie en steam accepteerd die. (Of niet, dan moet je bij de website aankloppen)

[ Voor 14% gewijzigd door KirovAir op 09-01-2023 15:20 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:59

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Onderstaande site is betrouwbaar. Bij mij is mijn account in steam nog nooit geblokkeerd. Volgens mij worden account ook niet geblokkeerd hooguit een game die niet meer werkt.

https://www.g2play.net/ca...omplete-edition-steam-key

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanghelios
KirovAir schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:20:
Deze websites werken prima. Hoe kom je er bij dat je steam account geblokkeerd kan worden?
Je koopt gewoon een licentie en steam accepteerd die. (Of niet, dan moet je bij de website aankloppen)
Ik heb altijd wat argwaan omdat de keys vaak erg goedkoop zijn.
Ik zag zo hier en daar toch verhalen passeren van mensen waarbij de key plots niet meer werkte. Waarschijnlijk omdat die toch niet op geheel juiste wijze verkregen was vermoedelijk :)
Daarom zou ik gewoon willen vermijden dat mijn account als verdacht of iets dergelijks wordt gemarkeerd.
Maar misschien zoek ik het wat te ver :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dat soort key reseller sites zijn inderdaad op zijn zachts gezegd een beetje sketchy. Helaas is Dirt 3 blijkbaar nergens meer officieel te koop, dus in dit geval heb je weinig keuze. Enige mogelijkheid zou zijn als iemand nog een key heeft die ze ergens 2e hands aanbieden (bijv. in de V&A).

Goede sites om prijzen van digitale games te vergelijken zijn isthereanydeal.com en gg.deals, de laatste laat ook de "keyshops" zien maar kun die kun je uitzetten met een toggle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:56
Dirt 3 is er ook gewoon fysiek, je kan natuurlijk ook gewoon een fysieke versie kopen. Bol heeft die een zo te zien. Wel heel duur.

Ik zou op zoek gaan naar een 2e hands fysieke versie. (nou ja, ik persoonlijk niet, maar goed) :X

Die key sites zijn inderdaad een grijs gebied. (of eigenlijk niet eens grijs) In het beste geval zijn het keys uit het buitenland waar ze goedkoper zijn, in het slechtste geval zijn de keys gekocht met een gestolen creditcard oid, en worden ze na een tijdje gewoon inactief gemaakt. (maar dan heb je natuurlijk wel de diefstal "gesteund")

Je Steam account zal niet snel gebanned worden door zo iets. Dan word de key gewoon inactief gemaakt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanghelios
WEBGAMING schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:13:
Dirt 3 is er ook gewoon fysiek, je kan natuurlijk ook gewoon een fysieke versie kopen. Bol heeft die een zo te zien. Wel heel duur.

Ik zou op zoek gaan naar een 2e hands fysieke versie. (nou ja, ik persoonlijk niet, maar goed) :X

Die key sites zijn inderdaad een grijs gebied. In het beste geval zijn het keys uit het buitenland waar ze goedkoper zijn, in het slechtste geval zijn de keys gekocht met een gestolen creditcard oid, en worden ze na een tijdje gewoon inactief gemaakt. (maar dan heb je natuurlijk wel de diefstal "gesteund")

Je Steam account zal niet snel gebanned worden door zo iets. Dan word de key gewoon inactief gemaakt inderdaad.
Bij bol idd, maar 50 euro ga ik er dan ook weer niet aan geven.
Enkele euro's is dan ook weer heel weinig idd.
2dehands heb ik ook overwogen, maar dat lijkt mij niet echt te gaan werken aangezien die key dan al geactiveerd is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:56
Ik weet even niet hoe het precies met de activatie van Dirt 3 zit, maar volgens mij kan je de fysieke schijf vaak gewoon overdragen.

Je hebt ook winkels die 2e hands games verkopen, dan is dat als het goed is gewoon geregeld door die winkel.

En ik kan het mis hebben, maar volgens mij werkt de kopieerbeveiliging via Games for Windows Live.. Dat bestaat niet meer. Dus goede kans dat het gewoon werkt zonder code, of juist dat je het nooit meer aan de praat krijgt, zelfs met de juiste code.

[ Voor 32% gewijzigd door WEBGAMING op 09-01-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:17
De keys zijn ooit als promotie gratis weggegeven.

Door licentieproblemen wordt deze niet meer verkocht op Steam, ook niet meer op EA wat ik vreemd vindt daar zij de rechten hebben.

Vrees dat je enige optie een digitale key kopen is.
Pagina: 1