• Peche
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-01 00:54
Hoi,

Ik heb sinds een half jaar een HD9200/90 Airfryer van Phillips. Een paar maanden geleden merkte ik dat er zwarte stukjes in mijn patat zat. Dit kwam door de antiaanbaklaag van de binnenmand die losliet door slijtage. Ik heb toen gebeld en heb een vervangende binnenmand gekregen.

Ik gebruik mijn airfryer weinig, en ik maak hem alleen schoon met een klein druppeltje afwasmiddel en een zacht sponsje. Zoals de handleiding vermeld.

Echter laat de antiaanbaklaag van deze vervangende mand nu weer los door slijtage.

Enige idee hoe dit komt, en hoe dit voorkomen is? Enige reden wat ik kan verzinnen is dat de patat die om de 10 minuten omgooi zo hard is dat het schade geeft? :?

[Voor 8% gewijzigd door Peche op 09-01-2023 14:16]

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:50
Volgens mij komt dit gewoon omdat er heel veel gaten en randen in zo'n bak zitten, en de antiaanbaklaag gewoon los laat op de randjes. Met hulp van hitte en vet.

Als je iets met een scherpe rand lakt, komt het er ook meteen vanaf als je er een keer langs wrijft.

Ik heb al heel wat airfryers versleten, (gebruik hem dagelijks, en de kwaliteit is niet altijd even geweldig) die hadden allemaal hetzelfde probleem. Niet geweldig voor de werking, maar ik leg dan altijd wat aluminiumfolie op de bodem.

[Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 09-01-2023 14:48]

• Peche
WEBGAMING schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:47:
Volgens mij komt dit gewoon omdat er heel veel gaten en randen in zo'n bak zitten, en de antiaanbaklaag gewoon los laat op de randjes. Met hulp van hitte en vet.

Als je iets met een scherpe rand lakt, komt het er ook meteen vanaf als je er een keer langs wrijft.

Ik heb al heel wat airfryers versleten, (gebruik hem dagelijks, en de kwaliteit is niet altijd even geweldig) die hadden allemaal hetzelfde probleem. Niet geweldig voor de werking, maar ik leg dan altijd wat aluminiumfolie op de bodem.
Er zit een soort platte kruis in het midden van het mandje. Daar is de slijtage, de gaatjes van het mandje zijn nog intact. Ik begrijp er niets van.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:14
Peche schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:15:
Ik gebruik mijn airfryer weinig, en ik maak hem alleen schoon met een klein druppeltje afwasmiddel en een zacht sponsje. Zoals de handleiding vermeld.
Voor de zekerheid, gebruik je een gewoon sponsje of een schuursponsje?

• Peche
canonball schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:32:
[...]

Voor de zekerheid, gebruik je een gewoon sponsje of een schuursponsje?
De zachte kant van zo'n gele van de AH. Zijn die al grof genoeg? Wat valt onder een 'gewoon' sponsje?

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:14
Peche schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:43:
[...]
De zachte kant van zo'n gele van de AH. Zijn die al grof genoeg? Wat valt onder een 'gewoon' sponsje?
Er zijn ook echte zachte sponsjes, vaak in felle kleuren, gewoon in de supermarkt. Maar als je een gele gebruikt en nooit de schuur kant zal ook wel gaan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee