Toon posts:

Gas afsluiten in (woon)keuken met behoud gaskraan.

Pagina: 1
Acties:

• hpieters
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-01 17:06
ZOJUIST OVERGESTAPT OP ELEKTRISCH KOKEN.
Spaart gas en schijnt, gezien de laatste nieuwsberichten, vanwege de fijnstof bij verbranding, ineens ook beter te zijn voor de gezondheid. Maar dat terzijde. Ik zat nu met een gaskraan in de keuken die zomaar opengedraaid kon worden. Eerder stelde hier iemand een vraag over, maar ik vond de oplossing elders...

https://www.oo-ijzerwaren...or-afdoppen-van-gaskraan/

(Ik had de wens, om de kraan te laten zitten en die af te doppen met m24.)

"Dop M24 voor het afdoppen, afsluiten van een gaskraan. M24 is de standaard maat voor de gaskraan. Na het verwijderen van de gasslang kunt u deze dop voor gaskraan gebruiken om ter extra zekerheid de kraan af te doppen nadat u deze dicht heeft gedraaid. Dop wordt geleverd inclusief afdicht ring"

De kraan verwijderen en afdoppen zou uiteraard ook kunnen. :*)

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:13
Dit is geen vraag toch? Meer een kennisgeving?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:01
Als je iets van een afdichtingsmateriaal gebruikt (zoals teflon) check dan even of ie ook echt voor gas bedoeld is, niet alleen voor water. Volgens mij heeft die dop een plastic seal aan de binnenkant, als ie echt bedoeld is voor het afdoppen van een gaskraan zal dat wel goed gaan.

Ik zou zelf de minste moeite doen - in dit geval zou ik dus de boel afdoppen met een dop op de kraan zodat ie nooit per ongeluk geopend kan worden. Wil je ooit helemaal van het gas af, kan je tegen die tijd de leiding weghalen of iets anders.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• hpieters
@No Hands

Het was oorspronkelijk een reactie op een oud bericht, dat ik vond toen ik zelf zocht naar deze oplossing.
De redactie adviseerde om er een nieuwe topic van te maken. Bij deze dan.

Dus: 1. de vraag hierover vroeger. 2. Mijn late reactie. 3. Nieuw topic vanwege moderatie.

Hopelijk is het je nu duidelijk.

• hpieters
@Widow

Woon in een huurhuis en mag niet aan het gas knoeien. Afdoppen mag alleen professioneel en kost geld.
Volgens de regels mag wel zelfstandig een gasslang worden aangebracht of verwijderd. Met die m24 dop schroef ik aan dezelfde toegestane (gasslang)verbinding zonder kosten te maken.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03
Hoe ziet het er in de meterkast / bij de gasmeter uit? Soms kun je daar de leiding naar de keuken dichtdraaien terwijl je de leiding naar de CV-ketel open laat.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:01
hpieters schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:15:
Woon in een huurhuis en mag niet aan het gas knoeien. Afdoppen mag alleen professioneel en kost geld.
Volgens de regels mag wel zelfstandig een gasslang worden aangebracht of verwijderd. Met die m24 dop schroef ik aan dezelfde toegestane (gasslang)verbinding zonder kosten te maken.
Op die fiets. Dan lijkt die dop mij ideaal, voor een paar euro loop je niet het risico dat die kraan ooit kan gaan lekken. En als je ooit weggaat is het makkelijk om alles weer in de originele staat terug te brengen, mocht je verhuurder dat willen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• hpieters
@Paul

Dank je, Goede opmerking. Ben gelijk gaan kijken.
Zo'n extra kraantje heb ik helaas niet kunnen vinden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee