Aansturen van 6 plafondluidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:55

Videopac

Rommelt wat aan.

Topicstarter
Ik heb in mijn "nieuwe" huis 6 luidsprekers in het plafond van mijn woonkamer.
De bekabeling loopt van/naar een kast in de hal.

Nu wil ik vanuit daar deze luidspekers gaan aansturen.
De wensen:
- redelijke kwaliteit, enigzins betaalbaar;
- Spotify integratie;
- mogelijkheid tot afspelen eigen muziek die deels in hoge resolutie is;
- vaste netwerkconnectie;
- apart kunnen aan- en uit zetten van de 4 luidsprekers voor in de kamer en de 2 luidspekers achter in de kamer;
- bij voorkeur open-broncode software (geen leveranciersafhankelijkheid en geen commerciële dataverzameling).

Ik heb nog liggen: 2x Logitech Squeezebox Touch en wat Odroid C2/C4 sbc's en een HifiShield2 (maar die krijg ik momenteel niet aan de praat).

Wat ik tot nu toe zelf gevonden heb / vooralsnog zelf van plan ben:
- een extra Squeezebox Touch kopen (tweedehands) en 3 Allo Volt+D versterkers en in LMS (de serversoftware) 3 groepen te definiëren: woonkamer voor, woonkamer achter en woonkamer totaal.

Maar wellicht heeft iemand hier een ander/beter idee?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19

talin

ES-MA

Videopac schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:05:
Ik heb in mijn "nieuwe" huis 6 luidsprekers in het plafond van mijn woonkamer.
De bekabeling loopt van/naar een kast in de hal.

Nu wil ik vanuit daar deze luidspekers gaan aansturen.
De wensen:
- redelijke kwaliteit, enigzins betaalbaar;
- Spotify integratie;
- mogelijkheid tot afspelen eigen muziek die deels in hoge resolutie is;
- vaste netwerkconnectie;
- apart kunnen aan- en uit zetten van de 4 luidsprekers voor in de kamer en de 2 luidspekers achter in de kamer;
- bij voorkeur open-broncode software (geen leveranciersafhankelijkheid en geen commerciële dataverzameling).

Ik heb nog liggen: 2x Logitech Squeezebox Touch en wat Odroid C2/C4 sbc's en een HifiShield2 (maar die krijg ik momenteel niet aan de praat).

Wat ik tot nu toe zelf gevonden heb / vooralsnog zelf van plan ben:
- een extra Squeezebox Touch kopen (tweedehands) en 3 Allo Volt+D versterkers en in LMS (de serversoftware) 3 groepen te definiëren: woonkamer voor, woonkamer achter en woonkamer totaal.

Maar wellicht heeft iemand hier een ander/beter idee?
waar die speakers zich bevinden maakt eigenlijk niet uit en gaat hier alleen voor ruis zorgen.
oftewel je wil 3x stereo gaan aansturen

je wil wel Spotify integratie maar geen ommerciële dataverzameling, dat doet mij even de wenkbrouwen fronsen.

wat gaat de bron zijn van de audio?

ik zou zeggen: neem er zo een en je bent klaar

6 kanalen, Bleutooth en gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udMd-es8QiTIjU6Y6uUVF7_7E9U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oJYyTr6PLgjOI0r3zrUmkAXu.png?f=user_large

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!