Toon posts:

Game PC 1080p ~1500 euro

Pagina: 1
Acties:

• scianthe
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-01 17:19
Tweakers jullie mening/feedback is gevraagd!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze build gaat mijn hudige bak vervangen. Mijn huidige pc is ongeveer 10 jaar geleden aangeschaft en heeft tot eind vorige week dienst gedaan met alleen 1 goedkope GPU vervanging maar is nu weer een keer gestopt (zo te zien wederom de CPU fan kaduuk) en moet nu toch echt vervangen worden.
De PC word gebruikt om te gamen en te streamen. De meest intensieve game op dit moment zal World of Warcraft zijn maar dat hangt ook wel samen met het feit dat mijn huidige pc niet veel meer aankan. Wil er graag gewoon lekker op kunnen spelen zonder geneuzel.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit te kijken voor een systeem Inclusief assemblage voor rond de 1500-1600

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn randapparatuur blijft. Heb twee simpele 60hz schermen op dit moment maar als mijn pc meer kan dan wil ik zeker wel gaan kijken naar wat betere schermen tzt en dan niet gelimiteerd zijn gelijk door de keuze in GPU

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledige setup. Wil niets meenemen van mijn huidige systeem behalve de 2tb mechanisch HD en de 125 en 256 SSD voor opslag

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Heb verschillende guides en forum posts gelezen om tot mijn lijstje te komen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC staat in de huiskamer dus niet te luid.

Ga je overklokken?
Behalve misschien het werkgeheugen op de snelheid zetten (bios xmp zoals ik overal hoor) ga ik niet overklokken

Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie mijn lijst doornemen en checken of er domme dingen tussen zitten. Past alles? Zijn er obvious betere keuzes?
Ik wil wel voor Assamblage gaan bij de levrancier. Ook met wat ik hoor over BIOS geneuzel en mijn 2 linkerhanden en jongen zoon die hier rond gaat :D.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-13600KF Boxed€ 323,88€ 323,88
1MoederbordenMSI Pro B660M-A WiFi DDR4€ 154,90€ 154,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X 12G OC€ 469,-€ 469,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 109,-€ 109,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev.C€ 56,95€ 56,95
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 87,90€ 87,90
1VoedingenCooler Master V750 Gold-V2€ 104,89€ 104,89
1Solid state drivesWD Black SN770 1TB€ 79,90€ 79,90
Totaal€ 1.386,42

NB onderdelen en assemblage bij Azerty kom ik op 1564 euro uit. (90 euro voor assemblage.) Windows is bewust buiten de prijs gelaten, dat komt goed.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:43
weet dat deze behuizing behoorlijk groot is - wil je niet liever een net wat kleinere behuizing?

• scianthe
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-01 17:19
99ruud99 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:48:
weet dat deze behuizing behoorlijk groot is - wil je niet liever een net wat kleinere behuizing?
Goede vraag. Heb nu een Cooler master kast van hetzelfde formaat op mijn bureau staan dus ben het wel gewend.
Wat ik zag is dat veel behuizingen die hoog aangeschreven staan vergelijkbaar formaat zijn (had bv ook naar de Corsair 4000D gekeken) of nog groter zoals de NZXT H7.

Wat voor een behuizing zou hier het beste bij passen zonder geneuzel als ik later toch zelf een GPU moet vervangen oid?

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:01
Het gekozen moederbord werkt enkel met een BIOS update . Die kun je niet zelf flashen tenzij je een 12gen processor hebt. Pak liever de uitvoering: Gigabyte B760M GAMING X AX DDR4.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee